Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan komme til med strømkabel til batteri forann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på A4, men på de bilene jeg har montert i så har jeg alltid funnet en ubrukt gummimuffe eller en i bruk med ekstra plass til å få kabelen gjennom torpedoveggen.

 

Så legger jeg kabelen ned under gulvlisten og bak til bagasjerom. Legg signalkabelen på andre siden om mulig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Samme på A4 som Complexity sier. Ta ut hanskerommet, fjern plastdeksler i fotrommet på høyresiden, og plastdeksel over kanalene bakover, så er det lett å trekke ledninger i kanalen. Bruk signalkabel av god kvalitet dersom du ikke gidder å legge den på andre siden i bilen.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg fikk strekt strømkabel og alt der er i orden. Men det har oppstått ett nytt problem. Spilleren i bilen sluttet plutselig å virke - helt svart og død. Jeg satt inn en gammel spiller som har ligget lenge i kjelleren og den lagde lyd, tar inn og ut cd plater men vil ikke starte opp. Er dette spillerne som er ødelagt, eller noe kobling inni dash bordet tro?

Lenke til kommentar

Sjekk de viktigste kablene. Jord (sort), +B (gul) og acc (rød). Noen ganger er gul og rød byttet om, men for å få spilleren på må du ha +12V på begge to.

 

Sjekk også sikringen selvfølgelig.

 

Jord sjekker du med kontiunitetstester/diodetester på multimeteret. De andre måler du spenninga mellom jord og acc samt jord og +B.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Utførte det samme men du er nødt til å trekke en kabel fra sikringsboksen og til spilleren. Det er slik at A4 fra 2002 kommer uten acc (tenningsstrøm) De har Canbus (signalstyrt) istedet. Eller så kan du koble sammen den røde kabelen fra koblinga bak spilleren sammen med rød og gul fra spilleren. Ulempen vil være at den starter og skrur seg av automatisk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...