Gå til innhold

En passende cpu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå stresser jo også benchprogrammene mannskjiten ut av systemet. Så det er forskjell på dønn stabilitet ved 100% last på GPU og CPU i forhold til f.eks spillestabil.

Selv ved video rendering vil man ikke møte 100% CPU veggen i de fleste tilfeller.

 

Gå for en Hyper 212, eller en Darkrock. Holder i massevis til 4.2-4.4 uten at det skal koste så mye.

Klokke gjør man i BIOS. Programvare for OC i windows på CPU stoler jeg ikke på.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Selv anbefaler jeg folk Noctua kjølere. Solid feste mekanisme, god ytelse og stillegående. Man kan også sette opp en vifte profil i BIOS hvis man ønsker det enda mer stillegående. Noctua U12S hvis man har et mindre kabinett med lite plass, eller Noctua D15S / D15 for bedre kjøling der du har nok plass.

 

Så hva ville en passende vifte til dette prosjektet være da? 

Og bruker man bare BIOS til å overclocke eller egent program?

 

Du finner guider og info på nettet om overklokking. Vi kan gi deg råd, men du må sette deg inn i dette selv også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv anbefaler jeg folk Noctua kjølere. Solid feste mekanisme, god ytelse og stillegående. Man kan også sette opp en vifte profil i BIOS hvis man ønsker det enda mer stillegående. Noctua U12S hvis man har et mindre kabinett med lite plass, eller Noctua D15S / D15 for bedre kjøling der du har nok plass.

 

Så hva ville en passende vifte til dette prosjektet være da? 

Og bruker man bare BIOS til å overclocke eller egent program?

 

Du finner guider og info på nettet om overklokking. Vi kan gi deg råd, men du må sette deg inn i dette selv også :)

 

Takk for godt svar!

Holder den Noctua U12S om jeg overlocker til bare 4ghz i stede for 4.2?

 Jeg ser den større koster jo nesten like mye som en mid end ny CPU.

 

Så om jeg overclocekr 3770k til 4ghz skal ikke den være en bottleneck om jeg kjøper en 1080TI?

Holder en 850W størmforsyning til overclock og en 1080? Jeg vet at 1080 bruker mindre strømm en selv en 780. så Da skal jeg ha ganske mye W til overs når jeg drar ut to 780. 

Lenke til kommentar

Holder den Noctua U12S om jeg overlocker til bare 4ghz i stede for 4.2?

 

Ja.

 

Så om jeg overclocekr 3770k til 4ghz skal ikke den være en bottleneck om jeg kjøper en 1080TI?

 

Nja den vil bottlenecke litt jo, men et billigere alternativ til å kjøpe ny CPU, hovedkort og RAM da. Du kan jo kjøpe skjermkort nå og oppgradere det andre senere. Opp til deg hvor mye penger du kan/vil bruke det.

 

Holder en 850W størmforsyning til overclock og en 1080? Jeg vet at 1080 bruker mindre strømm en selv en 780. så Da skal jeg ha ganske mye W til overs når jeg drar ut to 780.

 

850W holder ja, men viktig at den har 2 stk 8-pin PCI-E kabler da. Overganger kan funke, men ikke anbefalt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Holder den Noctua U12S om jeg overlocker til bare 4ghz i stede for 4.2?

 

Ja.

 

Så om jeg overclocekr 3770k til 4ghz skal ikke den være en bottleneck om jeg kjøper en 1080TI?

 

Nja den vil bottlenecke litt jo, men et billigere alternativ til å kjøpe ny CPU, hovedkort og RAM da. Du kan jo kjøpe skjermkort nå og oppgradere det andre senere. Opp til deg hvor mye penger du kan/vil bruke det.

 

Holder en 850W størmforsyning til overclock og en 1080? Jeg vet at 1080 bruker mindre strømm en selv en 780. så Da skal jeg ha ganske mye W til overs når jeg drar ut to 780.

 

850W holder ja, men viktig at den har 2 stk 8-pin PCI-E kabler da. Overganger kan funke, men ikke anbefalt.

 

 

Det er en Cosair 850W så den er godt utstyrt, 

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming. Så får vi se hva jeg får ut av den, kan hende det holder siden skjermen min ikke er 1440P, blir det fremdeles 1080p gaming og da kan det jo hende at CPUen holder. Om det ikke holder får jeg ta å prøve å kjøpe nye vifte og overclocke

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming. Så får vi se hva jeg får ut av den, kan hende det holder siden skjermen min ikke er 1440P, blir det fremdeles 1080p gaming og da kan det jo hende at CPUen holder. Om det ikke holder får jeg ta å prøve å kjøpe nye vifte og overclocke

Post en melding her når du får kortet og testet det på din 3770K, spent å høre om du merker mye forskjell. Ja jeg tror du vil merke forskjell :hmm:

Lenke til kommentar

 

Jeg endte opp med å kjøpe ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming. Så får vi se hva jeg får ut av den, kan hende det holder siden skjermen min ikke er 1440P, blir det fremdeles 1080p gaming og da kan det jo hende at CPUen holder. Om det ikke holder får jeg ta å prøve å kjøpe nye vifte og overclocke

Post en melding her når du får kortet og testet det på din 3770K, spent å høre om du merker mye forskjell. Ja jeg tror du vil merke forskjell :hmm:

 

Vi får se, Ghost recon wildlands er en dårlig benchmark da det går opp og ned hvor mye spillet krever fra hver update, første dagen jeg fikk det(noen dager siden) holdt det stabilt 40-50fps med High/very high settings, så kom en ny invida driver og spilelt er nå ustablit på ca. 20fps. 

Lenke til kommentar

 

Jeg endte opp med å kjøpe ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming. Så får vi se hva jeg får ut av den, kan hende det holder siden skjermen min ikke er 1440P, blir det fremdeles 1080p gaming og da kan det jo hende at CPUen holder. Om det ikke holder får jeg ta å prøve å kjøpe nye vifte og overclocke

Post en melding her når du får kortet og testet det på din 3770K, spent å høre om du merker mye forskjell. Ja jeg tror du vil merke forskjell :hmm:

 

 

Kortet kom i går kveld, og henta det i dag, det er stor forskjell, jeg har økt grafikken en god del og mye er nå på ultra med visse ting jeg vet krever mye satt litt ned (skygger og slikt) Stabilt på 55-60fps.

Jeg merker derimot FPS drop noen få ganger når jeg går ut og inn av biler og slikt, noe som naturlig nok er CPUen som midlertidig kneler .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...