Gå til innhold

En passende cpu


Anbefalte innlegg

Jeg

Tenker det er på tide å bytte ut mine to gtx780ti med noe mer moderne. Men jeg tror at jeg også må bytte ut cpuen jeg tror min i7 3770k vil være en bottleneck. Jeg vet at jeg burde bytte hovedkort og raskere ram også. Men tror ikke jeg gidder. Hva ville være en grei cpu til å bare ta plassen til min i7 3770k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg

Tenker det er på tide å bytte ut mine to gtx780ti med noe mer moderne. Men jeg tror at jeg også må bytte ut cpuen jeg tror min i7 3770k vil være en bottleneck. Jeg vet at jeg burde bytte hovedkort og raskere ram også. Men tror ikke jeg gidder. Hva ville være en grei cpu til å bare ta plassen til min i7 3770k

 

Billigste for deg blir å investere i en bedre CPU kjøler hvis den du har ikke er bra nok, for så å overklokke din CPU til ~4 Ghz. Samt da et skjermkort som er innenfor ditt budsjett - men som erstattning for dine to 780 Ti, så bør du opp på et GTX 1080 kort.

 

Hvis du vil bytte hovedkort og RAM, så kan du nesten like gjerne oppgradere CPU også. Kommer an på hvor mye penger du kan bruke det.

Lenke til kommentar

 

Jeg

Tenker det er på tide å bytte ut mine to gtx780ti med noe mer moderne. Men jeg tror at jeg også må bytte ut cpuen jeg tror min i7 3770k vil være en bottleneck. Jeg vet at jeg burde bytte hovedkort og raskere ram også. Men tror ikke jeg gidder. Hva ville være en grei cpu til å bare ta plassen til min i7 3770k

 

Billigste for deg blir å investere i en bedre CPU kjøler hvis den du har ikke er bra nok, for så å overklokke din CPU til ~4 Ghz. Samt da et skjermkort som er innenfor ditt budsjett - men som erstattning for dine to 780 Ti, så bør du opp på et GTX 1080 kort.

 

Hvis du vil bytte hovedkort og RAM, så kan du nesten like gjerne oppgradere CPU også. Kommer an på hvor mye penger du kan bruke det.

 

 

Har ingen interesse for å overlocking av ting.  Har ikke bestemt meg for GPU enda, men tenker det skal bli ganske høyt oppe tenker 5-6000 kr klasen. 

Lenke til kommentar

1080TI så begynner det å lukte dårlig av CPU'en. Spessielt når TS ikke vil overklokke

Hvordan vet du det? Har du testet.

Du og jeg vet at det er forskjell. Har selv 3770K og 1080.

 

TS: Kjøp ett nytt kort(gpu) Du vil merke forskjell, om du velger 1070/80 eller 1080Ti.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Selvsagt vil han merke forskjell om han bytter til 1070 eller bedre. Spessielt pga VRAM om han spiller i 1440p.

 

Men han mister ytelse om han ikke ønsker å overklokke CPU slik den klarer å holde følge med skjermkortet, og da spessielt 1080TI.

Han burde da greie 4.4 om han har noe bedre enn intel stock kjøleren for å ta igjen noe av det tapte.

Lenke til kommentar

Om du skal oppgradere 780ti SLI så må du vel ha minst 1070 for å merke forskjell, men har du behov for å oppgradere? Lav FPS kan være software problematikk, en "nuke" av alt softwaremessig og fresh windows kan fikse det. 780ti er jo trossalt ganske kraftig.

 

Jeg greir ikke kjøreGhost recond wildlands på mer enn high/very high og selv da bare 30ish fps. Så må ha noe kraftigere og skal jeg ha noe må det bli noe som holder en stund derav noe stort dyrt og kraftig. spørsmålet er hvor mye cpu som må til, koster det 2000kr gjør ikke det meg noe, jeg ser bare etter en ny cpu som ikke vil trekke ned det nye skjermkortet.

Lenke til kommentar

 

Skal du ha raskere cpu må du kjøpe nytt hk og cpu(+ram om du velger ddr4)

Så hovedkort som har i7 3770k har ingen raskere alternativ? Har det kommet enda en ny socket type til pentium siden da?

 

Hvorfor ikke bare overklokke? Det er nesten gratis. Du trenger bare en god kjøler, og den kan du ta med deg videre neste gang du oppgraderer.
Lenke til kommentar

 

 

Skal du ha raskere cpu må du kjøpe nytt hk og cpu(+ram om du velger ddr4)

Så hovedkort som har i7 3770k har ingen raskere alternativ? Har det kommet enda en ny socket type til pentium siden da?
Hvorfor ikke bare overklokke? Det er nesten gratis. Du trenger bare en god kjøler, og den kan du ta med deg videre neste gang du oppgraderer.

Fordi det ofte fører til ustabilitet virker det som. Og om jeg først må ta av vifta er det like lett og greit å bare bytte cpu samtidig

Lenke til kommentar

 

Skal du ha raskere cpu må du kjøpe nytt hk og cpu(+ram om du velger ddr4)

Så hovedkort som har i7 3770k har ingen raskere alternativ? Har det kommet enda en ny socket type til pentium siden da?

 

3770K er det raskeste på lga 1155, så du må som andre sier her bytte HK+cpu for å få bedre ytelse. 

4.2Ghz er f.eks en helt safe OC på 3770K. Trenger nesten ikke mer volt heller. 

Lenke til kommentar

Fordi det ofte fører til ustabilitet virker det som. Og om jeg først må ta av vifta er det like lett og greit å bare bytte cpu samtidig

 

Det er fordi folk ikke setter seg nok inn i overklokking, og hvordan man stabilitets tester det. Du får programmer for slikt, som f.eks Asus Realbench. Så trenger du et program for å sjekke temperatur. Hvis du ikke orker sette deg inn i alt dette, så ja da bør du holde deg unna overklokking :)

 

For folk som ikke overklokker, så vil jeg anbefale CPU'er som kommer med en høy klokkehastighet ut av esken. Fra AMD vil da f.eks Ryzen 1600X eller 1800X være gode valg. Fra Intel blir det da i7 7700K eller i7 6850K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...