Gå til innhold

Prey: Generell prat og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt en del tid på det og det er System Shock: Prey. 

 

NB!

Ikke les om du har lyst til å finne ut av hvordan mye av spillet fungerer, skriver ingenting story relatert men for å være på den sikre siden legger jeg det i spoiler. 

 

 

 

Du har ulike ferdigheter som hacking, styrke og reparering samt en flust av utstyr som har hver sine unike bruksområder. 

Level designet er i tråd med System Shock 2 sitt, du kan fritt romstere rom og etasjer du har åpnet til nesten enhver tid, som oftest skjer via å bruke nøkkelkort, koder, hacking, ventilasjonsanlegg eller plattforming. Det er lyd-logger rundt omkring for å danne et mer helhetlig bilde på hva som har foregått. 

Du blir belønnet for utforsking og ferdighetspoeng er da et fysisk objekt med navnet 'neuromods' som du må plukke for og så bruke, ganske likt System Shock 2. 

Føles ikke ut som en 'skyter', kan sammenlignes med at Bioshock Infinite er mer en skyter enn det Bioshock(1) er og Prey føles mer ut som sistnvente. 

Du har status effekter som for eksempel; Drunk, well fed, radiation sickness og suit damage.

Ekle men kule fiender som varierer utover spillet.  

Knall atmosfære og musikk. 

 

 

 

Game of the year kandidat uten tvil. 

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Rundet det i går etter ca 21 timer på Nightmare difficulty og totalinntrykket er ganske "meh". Prey var ikke dårlig men det manglet litt på alle punkter da nesten alt er blitt gjort før og bedre i lignende spill. Atmosfæren og stemningen generelt var den største nedturen for min del da det var total mangel på spenning gjennom nesten hele spillet, selv på høyeste vanskelighetsgrad.

 

Skal derimot innrømme at å forvandle seg om til en kaffekopp for å kunne komme seg inn gjennom en liten sprekk inn i ett nytt rom som ellers ville vært umulig å kommet inn i, var rimelig stilig.

Lenke til kommentar

har et lite problem, jeg spillte litt inn i spillet så bestemmte jeg meg for å starte på nytt. etter jeg gjorde det er det en del ting som henger igjen fra første gangen jeg spillte.. der det skulle vært monstre er det bare lik..

jeg har prøvd å slettet spillet og lastet det ned igjen. spiller på PC

Lenke til kommentar

har et lite problem, jeg spillte litt inn i spillet så bestemmte jeg meg for å starte på nytt. etter jeg gjorde det er det en del ting som henger igjen fra første gangen jeg spillte.. der det skulle vært monstre er det bare lik..

jeg har prøvd å slettet spillet og lastet det ned igjen. spiller på PC

Ute på tynn is her, men kan det være at det ligger igjen noen filer på maskinen din? Selv om du sletter spillet blir det vel liggende litt igjen under mine dokumenter, lagringsfil et sted eller App data mappa eller noe sånt. Men som sagt, siden jeg ikke har det på PC selv så er jeg kanskje ute og sykler litt her.

Lenke til kommentar

Rundet det i går etter ca 21 timer på Nightmare difficulty og totalinntrykket er ganske "meh". Prey var ikke dårlig men det manglet litt på alle punkter da nesten alt er blitt gjort før og bedre i lignende spill. Atmosfæren og stemningen generelt var den største nedturen for min del da det var total mangel på spenning gjennom nesten hele spillet, selv på høyeste vanskelighetsgrad.

 

Skal derimot innrømme at å forvandle seg om til en kaffekopp for å kunne komme seg inn gjennom en liten sprekk inn i ett nytt rom som ellers ville vært umulig å kommet inn i, var rimelig stilig.

Har du gjort absolutt alt på 21 timer, eller bare hovedhistorien? 

Artig å høre at du ikke var imponert over atmosfæren. For min del var den helt konge. Men det er jo noe av sjarmen med subjektive oppfatninger av et spill. 

Lenke til kommentar

 

har et lite problem, jeg spillte litt inn i spillet så bestemmte jeg meg for å starte på nytt. etter jeg gjorde det er det en del ting som henger igjen fra første gangen jeg spillte.. der det skulle vært monstre er det bare lik..

jeg har prøvd å slettet spillet og lastet det ned igjen. spiller på PC

Ute på tynn is her, men kan det være at det ligger igjen noen filer på maskinen din? Selv om du sletter spillet blir det vel liggende litt igjen under mine dokumenter, lagringsfil et sted eller App data mappa eller noe sånt. Men som sagt, siden jeg ikke har det på PC selv så er jeg kanskje ute og sykler litt her.

 

har slettet mappen fra steam etter jeg avinstalerte det. kunne ikke finne noen filer/mapper i dokument mappen.

prøvde på nytt igjen, men denne gangen med damen, men det var samme greiene der..

Lenke til kommentar

jepp, slettet hele arkane studios mappen og da kunne jeg begynne på nytt igjen:) slettet også C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\[steamuserid]\480490 men vet ikke om jeg trengte det, leste at det var steam cloud data til Prey, så slettet den også når jeg først var i gang.

Lenke til kommentar

 

Rundet det i går etter ca 21 timer på Nightmare difficulty og totalinntrykket er ganske "meh". Prey var ikke dårlig men det manglet litt på alle punkter da nesten alt er blitt gjort før og bedre i lignende spill. Atmosfæren og stemningen generelt var den største nedturen for min del da det var total mangel på spenning gjennom nesten hele spillet, selv på høyeste vanskelighetsgrad.

 

Skal derimot innrømme at å forvandle seg om til en kaffekopp for å kunne komme seg inn gjennom en liten sprekk inn i ett nytt rom som ellers ville vært umulig å kommet inn i, var rimelig stilig.

Har du gjort absolutt alt på 21 timer, eller bare hovedhistorien? 

Artig å høre at du ikke var imponert over atmosfæren. For min del var den helt konge. Men det er jo noe av sjarmen med subjektive oppfatninger av et spill. 

 

 

Gjorde alt av sidemissions (fant iallefall ikke flere) og utforsket så godt som hele skipet både ute og inne og kom meg inn i alle låste rom. Når questloggen var tom, all NPC dialogen var utmattet og jeg ikke fant mer interessant å gjøre så fullførte jeg mainquestet. Står fortsatt fast ved at det var nesten total mangel på atmosfære og stemning da det skjedde lite spennende, var kjip action og NULL horror. Sistnevnte er kansje ikke så rart da Prey ikke var laget for å være ett horrorspill overhodet (ifølge Arkane), men jeg hadde forventet litt mer creepy atmosfære i en klaustrofobisk romstasjon hvor nesten hele besetningen på 268 personer enten ligger spredd døde overalt eller rett og slett bare er forsvunnet i løse luften uten spor, og man løper rundt i full forvirring om hva som foregår eller hva som har skjedd.

 

Selv ikke lydbildet greide dra meg inn. Jeg satt aldri på kanten av stolen og bet negler i spenning, jeg følte aldri at characteren min var i fare og jeg brydde meg ikke om noen av de andre NPCene i spillet. Jeg syntes alle fiendene utenom mimics var utrolig kjedelige og selv The Nightmare som ved første øyekast kunne virke til å bli ett "holy shit" moment av en bossfight, ble bare oneshottet i ett sneakattack med 3 Recycler Charges før han i det hele tatt rakk snu seg, selv på høyeste vanskelighetsgrad. Rett og slett skuffende med tanke på at ett helt sidemission var dedikert til denne typen enemy så man kunne få en alternativ måte å riste det av seg på.

 

Det høres kansje ut som om jeg syntes hele spillet var elendig, men som sagt så var det ikke ett dårlig spill og mainstoryen var ganske fengende med veldig kul twist, så det var en helt grei adventure opplevelse med noen gode sider, men ikke noe mer enn det for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...