Gå til innhold

Kjøp av ny spill pc, 1440p gaming nvidia skjermkort. Budsjett rundt 15k


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe/sette sammen en ny pc. Den skal brukes til spill og i det siste går det for det meste i PU Battlegrounds. Har 1440p 144hz gsync skjerm er derfor viktig at pcen klarer 1440p og at det er nvidia skjermkort.

 

Har skjerm, tastatur, mus,headsett og flere ssd disker. Så trenger kabinett, cpu, psu, ram, hovedkort og et grafikk kort. Ikke nødvendig med vannkjøling, og er ikke viktig om utstyret støtter overklokking da dette er noe jeg aldri gjør.

Budsjett er satt til rundt 15 tusen men kan gå litt over eller under hvis det er gode argumenter.

 

Jeg har desverre ikke fulgt helt med på utviklingen på cpu/HK fronten så jeg aner ikke hva som er bra, håper noen har tid til å hjelpe meg.

 

På forhånd takk.

Endret av Thsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel du bør vel ha minimum GTX 1070 gjerne mere.

 

Cpu bør du nok vente med på intel coffey lake i august\september.

Ellers er vel i7 7700k sikkert bra nok ennå. Koster ikke mere for K cpu men skal du selge er den gull verdt.

 

Noctua NH-D15

 

Kabinett har ikke noe si på ytelsen heller ikke psu, men gå for 80 plus gold f.eks EVGA SuperNOVA 750 G2 eller bedre hvis du vil ha sli senere?

 

Du bør ha minst 8 GB ram.

 

 

Ca dette du kan forvente.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

AMD Ryzen 1600 + GTX 1080ti skal man få under 15.000,- - noe bedre gaming rigg får du kanskje ikke med mindre man går for 7700k og overklokker til 5GHZ men overklokking var "no no" på denne tråden så...  :thumbup:

 

Linker 2 setup som ikke er helt ferdig justert, noe må byttes ser jeg nå.

 

Intel:

http://bildr.no/view/bkxEVFJN

 

AMD:

http://bildr.no/view/QW1MY1RJ

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMD Ryzen 1600 + GTX 1080ti skal man få under 15.000,- - noe bedre gaming rigg får du kanskje ikke med mindre man går for 7700k og overklokker til 5GHZ men overklokking var "no no" på denne tråden så...  :thumbup:

 

Linker 2 setup som ikke er helt ferdig justert, noe må byttes ser jeg nå.

 

Intel:

http://bildr.no/view/bkxEVFJN

 

AMD:

http://bildr.no/view/QW1MY1RJ

 

Tror det blir AMD, er forskjellen på 1600 og 1600x verdt pengene? og har du evt en kjøler du kan anbefale ?

Lenke til kommentar

Det må nesten noen andre svare på :/ Har lest veldig lite om AMD nyeste system, eneste jeg vet at det har vært mye bios oppdateringer og ikke alle har vært helt heldige med systemene. Altså, ikke helt plug & play som Intel er for øyeblikket.

 

Bios oppdatering er ikke akkurat hokus pokus i disse dager så det burde gå bare fint.

 

Må bare si at grunnen at jeg hadde disse bildene jeg postet var at jeg satt igår med en kompis og prøvde å bygge maskin til han, samme prisklasse ;)

 

Kommer til å følge med på denne tråden.

 

En ting jeg lurer selv angående RAM, noe vits å gå over 2133mhz hvis man ikke kommer å røre bios instillinger noe særlig?

Lenke til kommentar

 

Tror det blir AMD, er forskjellen på 1600 og 1600x verdt pengene? og har du evt en kjøler du kan anbefale ?

Du bør gå for X hvis du ikke vil overklokke selv, skaff deg noctua kjøler da cooler master 212 evo er jo litt i miste laget for ryzen 7 1800x.

 

 

En ting jeg lurer selv angående RAM, noe vits å gå over 2133mhz hvis man ikke kommer å røre bios instillinger noe særlig?

Ikke vits å gå over 2400MHz nei. Da det blir automatisk satt hvis du har raskere.

Lenke til kommentar

Blir litt forvirra når jeg leser her angående Ryzen 1600 og 1600X

Er det ikke slik at 1600 ikke har muligheter for overklokking mens X er muligheter for å overklokke.!?!

 

I følge hva jeg leser her sier dere det motsatte at hvis du ikke skal overklokke så gå for 1600X men skal du overklokke gå for 1600. 

Hva er riktig her?

 

Betroz sier:

Altså hvis du ikke skal overklokke, så er det Ryzen 1600X du bør gå for.

 

Betroz sier:

Hadde han skulle overklokket, så hadde jeg selvsagt anbefalt Ryzen 1600 og ikke 1600X.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...