Svein M Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember olavrb skrev (2 timer siden): Nå sluttet varmen å virke på en Mill SG1200WIFI kjøpt i 2018. Kjøpt 23. november 2018. La merke til at den ikke gav varme lenger 5. desember 2025 Litt over 7 år. Jeg prøver å reklamere, men tipper selger ikke går med på det. Der er ikke over 5 år reklamasjonsrett.
Powertrainer Skrevet 8. desember Skrevet 8. desember Det er enten defekt bimetall(eventuellt også rele), defekt varmeelement eller kontaktfeil i en komponent eller tilkobling. Er du litt hendig med et multimeter så finner du feilen rimelig kjapt.
pssh Skrevet 8. desember Skrevet 8. desember Vår sluttet også å varme for noen uker siden. Restartet den iht hva som stod på mill sine hjemmesider, og etter det har den fungert som normalt. 1
olavrb Skrevet søndag kl 18:48 Forfatter Skrevet søndag kl 18:48 Mill svarte at de ikke godtar reklamasjon etter 5 år, og at den ikke er reparerbar, punktum. Planlagt foreldelse? Selger, Komplett, har ikke svart på reklamasjon på 12 dager. Åpner selvsagt ovnen og ser om jeg klarer å reparere den før den evt. går på dynga.
olavrb Skrevet søndag kl 19:16 Forfatter Skrevet søndag kl 19:16 Nå er det ingen ting med smartfunksjonaliteten som har gått da. Utenom smartmodulen er det ganske enkel elektronikk, ser det ut som.
olavrb Skrevet søndag kl 19:44 Forfatter Skrevet søndag kl 19:44 (endret) Viste seg å være selve varmeelementet, er ingen kontinuitet gjennom det. Da blir det vanskelig å reparere. I tilfelle det er nyttig for andre (Mill SG1200WIFI): Varmeelement Overopphetingsvern Endret søndag kl 20:42 av olavrb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå