Gå til innhold

Western Digital byr på 12 TB med en dash helium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ZFS fungerer på Linux og FreeBSD. FreeBSD implementasjonen er bittelitt raskere og mer stabil, men det fungerer veldig bra på Linux også. Du skal ha rimelig sær hardware om det ikke fungerer med Linux.

 

Mange vil si man skal ha rimelig sær hardware om det ikke skal funke på freenas også, personlig synes jeg ikke at jeg har særlig sær hardware, men det endte jo med at det ikke funket allikevel. Men det var sist jeg prøvde da, er vel et par år siden nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjører FreeNAS 9.10 virtuelt med pass-trough på pci kontrollerne. funker finfint det og . må bare huske å låse/dedikere rammen til freenas, så ikke hosten kan swappe rammen mellom vm's , da er du fort ute å kjører..

 

litt bortkasta å bruke 12 xeon og 48g ram bare til freenas,.

Lenke til kommentar

For en som er relativt n00b når det kommer til hypervisiors. Hvordan er overføringshastigheter, IOPS og responstid når du kjører pass-through på diskene til FreeNAS på denne måten og kjører ZFS på disse og skal dele denne lagringen videre til andre virtuelle maskiner? Går da overføringen over nettverkslaget med dertil overhead og latency (er vel 10Gbit virtuelle nettverkskort på de fleste hypervisiors) eller foregår dette på en raskere og smartere måte?

Lenke til kommentar

Kjedelig hvis man har fyllt opp en slik med 12TB med data, så tar disken kvelden og oops... Mulig et teit argument, men jo større disker, jo mer data kan man miste hvis det først går galt. Når det gjelder å ta backup til et annet sted eller externe disker, så må jo dem være like store. Nå vet jeg ikke hvordan store datasentere løser dette "problemet" menne. Trippel backup?

 

Raid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...