Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal sette opp WiFi på hytta via mobilnettet. Jeg har bestemt meg for å gå for en utendørs panelantenne fra Poynting for å gi god nok dekning (hvis noen forøvrig kunne ha forklart meg forskjellene på XPOL-A002 og XPOL-A0016, hadde det vært supert), men jeg er litt usikker på router.

 

Kravene jeg stiller er:

  • Den må kunne kjøres på 12V, men helst også 230V
  • Den må (åpenbart) ha full støtte for Telenors 4G/4G+-frekvenser
  • Den bør ha to standard SMA-antenneinnganger
  • WiFi-dekningen bør være god nok til hele hytta, som er på ett plan på ca. 75 kvm, med glavaisolerte tre- og gipsvegger.

 

Håper det er noen der ute med erfaringer og innspill! Hvis noen har et spesifikt abonnement de er veldig fornøyd med, er jeg glad for anbefalinger der også.

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at den ene antennen støtter 450 MHz (ice.net), eller mener jeg de er identiske. Har best erfaring med Huawei-routere, men ikke kjempeimponert over rekkevidden på Wi-Fi, men en hytte på denne størrelsen burde gå greit. Du kan være heldig å finne routere på finn.no for en grei pris, 500-1000 kr ser ut til å være gjengs pris for øyeblikket.

 

 

Ang. abonnement ta en titt på Talkmore sine bredbåndsabonnement. Der kan du kjøpe tilgang på døgnbasis, samt at de bruker Telenor sitt nett.

Endret av Krokan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...