Gå til innhold

Støysvak kjøler til AMD


Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg skal investere i en ny cpu-kjøler.

Kriterier:

*må passe på dette hovedkortet

*må være veldig støysvak/kunne kobles på rheobus for å gjøres veldig støysvak

*skal brukes på amd xp2000+ thoroughbred, og må kunne takle minst barton xp2800+ (har kanskje tenkt å kjøpe den)

*hadde vært veldig fint om den hadde passet for p4 også (mulig jeg går over til det)

*trengs ikke overklokkingsmuligheter

 

Fant ut at denna ville vært kjempefin, men det er ikke plass til den på hovedkortet :(

Har sett litt på denna i kombinasjon med denna vifta (kjørt på rheobus), men det blir jo ganske dyrt. Også er det ubekreftet leveringstid også... Skulle gjerne bestilt nå.

 

 

Har dere noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo også slenge på en fanduct, 6cm-8cm og sette på en PAPST 12db vifte

Var ihvertfall det jeg gjorde med min AMD - nå er den VIRKELIG lydløs.

 

Uansett må du ha en bra kjøleribbe, og pga mer varmeutvikling hos en xp2800+ vil nok kanskje den 12db ikke kunne gi nok luftstrøm. Uansett, en fanduct kan kanskje være noe å tenke på..

Lenke til kommentar

Ser jo at microplex har fått inn en ny mist-kjøler for bare 2dager siden, som faktisk ser rimelig nice ut, og ikke minst BILLIG, + inkludert rheostat.

 

"For Socket A prosessorer - XP3200+ og høyere!" (altså mer enn bra nok for dine krav)

 

"Et støynivå på 31 dB(A) må kunne sies å være moderat, men for mange vil det være for høyt. Vi har derfor inkludert en rheostat slik at viftens turtall kan justeres ned til støynivået blir kun 16 dB(A)" det må vel sies å være veldig støysvakt?

 

(.. og greit nok dette er microplex sine egne uttalelser, men av en eller annen ikke så veldig merkelig grunn er microplex en av de fååå butikkene jeg føler at man faktisk kan ta på ordet når det kommer til en nøytral beskrivelse av produktene sine, dvs ikke bare salgstriks)

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...TFBAR1&toc=3810

 

.. kanskje verdt å sjekke ut? :o

Lenke til kommentar

Enig med Doffen her. Dette er en veldig bra kjøler! Som du ser av signaturen min så kjøler en slik Thermaltake Silent Boost + 12dB papst min xp2500@xp2800, har dog ikke prøvd å klokke den lengre (fikk den i forrige uke) null problem så langt!

Ps Dette er i en htpc i stua, uten kabinettvifter av noe slag, kun utblåsing fra PSU!

F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...