Gå til innhold

PDF dokumenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det merkelig?

Det er et allsidig format som er meget utbredt. Mest vanlige for arkivering av dokumenter elektronisk og som epostvedlegg.

 

Men, mange som ikke har peiling og som ikke har rett programvare, noe som gjør det tungvindt til tider.

 

Proffe lager skjemaer så de kan fylles ut direkte og deretter returneres, lagres eller skrives ut.

 

PDF dokument er det mest allsidige formatet for bruk på alle typer enheter, og med gratis software.

Lenke til kommentar

PDF har også fordelen av at det er bygget for å vises likt på alle enheter og programmer. Det samme kan ikke sies om for eksempel Word dokumenter.

 

Ellers er denne en god forklaring:

 

Jeg får noe mailer noen ganger som virker som pdf'er men mobilen f.eks finner ikke program so kan åpne de. Eller rettere sagt så kommer det bare opp at filen ikke kan åpnes.

Lenke til kommentar

På jobb når jeg skal sende tilbud til kunder har jeg flere valg.

 

  • Jeg kunne brukt rene tekstfiler, men det ser ikke akkurat proft ut. Ingen muligheter for å lime inn bilder.
  • Jeg kunne sendt word eller exel dokumentet jeg redigerer i, men si kunden har office 2003, mens jeg bruker 2010. Plutselig blir de 2 pent redigerte sidene jeg sendte til 3 sider med varierende oppsett. (Sett dette flere ganger.) I tillegg er det veldig lett for kunde å redigere fila jeg har sendt.
  • Velger jeg PDF er jeg sikker på at det kunde får opp er det samme som jeg ser. Det er også vanskeligere for kunde å redigere i dokumentet jeg har sendt.

 

Vet ikke hvilket programm jeg har på mobilen, men aldri hatt noe problem med PDF filer der. Takler krypterte PDF også. (Lønnslippene mine.)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det merkelig?

Det er et allsidig format som er meget utbredt. Mest vanlige for arkivering av dokumenter elektronisk og som epostvedlegg.

 

Men, mange som ikke har peiling og som ikke har rett programvare, noe som gjør det tungvindt til tider.

 

Proffe lager skjemaer så de kan fylles ut direkte og deretter returneres, lagres eller skrives ut.

 

PDF dokument er det mest allsidige formatet for bruk på alle typer enheter, og med gratis software.

 

Jeg klarer ikke å få tak i fordelen med dette i forhold til f.eks Word eller en annen tekstbehandler.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å få tak i fordelen med dette i forhold til f.eks Word eller en annen tekstbehandler.

Noen fordeler:

*Kan brukes på nesten alle operativsystemer

*PDF-lesere er gratis

*Filene er komprimert

*Teksten kan ikke lett forandres uten å legge ved et digitalt fingeravtrykk

Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ikke å få tak i fordelen med dette i forhold til f.eks Word eller en annen tekstbehandler.

Noen fordeler:

*Kan brukes på nesten alle operativsystemer

*PDF-lesere er gratis

*Filene er komprimert

*Teksten kan ikke lett forandres uten å legge ved et digitalt fingeravtrykk

 

 

Aha! *Teksten kan ikke lett forandres uten å legge ved et digitalt fingeravtrykk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...