Gå til innhold

PS4 Pro eller Slim?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvilken jeg burde kjøpe, jeg vet at PS4 Pro takler 4k spill i 30 fps og 1080p i 60, mens PS4 Slim kun 1080p i 30, også er Pro kanskje litt raskere generelt. Jeg har en QHD monitor, så da er vel PS4 Pro et dårlig valg ettersom ingen av de støtter 2560x1440p. Hvilken burde jeg velge?

Endret av MagnusDenKule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det enkelt; Er du villig til å betale mer for et mye mykere og jevnere bilde? Hvis du ser den enorme forskjellen på 30fps og 60fps så tror jeg svaret kommer til deg :)

 

30fps føles som lag når du har testet 60fps.

 

Edit; Jeg hadde valgt 1080@60fps over 4K@30fps.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg valgte heller Slim da jeg fikk 5 spill for det jeg sparte på Pro.

Jeg var ikke spesielt solgt på fordelene med Pro kontra pris, og jeg kommer nok ikke til å bytte TV før neste generasjon.

 

1080p i 60fps som mange drar frem som et argument, er absolutt ingen garanti, det kommer veldig an på hva den enkelte utvikleren velger å gjør med sine spill, spesielt på eksisterende titler. 

 

En siste ting er at det kommer ingen PS4 Pro ekslusive titler, så du går jo ikke glipp av noen titler. 

Lenke til kommentar

Bare husk at det ikke bare er til å fyre opp og PRO og forvente at alt kjører full pupp. Ellers er jeg svært fornøyd med konsollen, selv om jeg enda bare sitter på en Sony 1080p TV :)

 

Av nysgjerrighet - kan du utdype denne litt? (hilsen kommende Pro eier )

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar

1080p i 60fps som mange drar frem som et argument, er absolutt ingen garanti, det kommer veldig an på hva den enkelte utvikleren velger å gjør med sine spill, spesielt på eksisterende titler.

 

At det er opp til utvikleren å legge inn 60fps støtte tar jeg som en selvfølge at folk vet, men det er jo ganske teit av meg :p

 

@glx-rider; Det It-Henrik skrev :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Var faktisk ikke klar over at PS4 Slim manglet optisk, har uansett anlegget koblet til optisk i TVen, slipper jeg å bytte kanal på anlegget om det er Xboxen eller PS4en jeg bruker.

Lenke til kommentar

 

Bare husk at det ikke bare er til å fyre opp og PRO og forvente at alt kjører full pupp. Ellers er jeg svært fornøyd med konsollen, selv om jeg enda bare sitter på en Sony 1080p TV :)

 

Av nysgjerrighet - kan du utdype denne litt? (hilsen kommende Pro eier )

Spill må være patchet for Pro støtte for å nyte de beste godene, ellers kan muligens spill med ulåst fps nyte godt av boost-modus selv om de ikke er patchet for Pro. Og det kan jo være fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...