Gå til innhold

Lekasje prosessorkjøler reklamasjon


Anbefalte innlegg

Hei. Min data kortsluttet i går, og det er prosessorkjøleren som får skylden.

 

Kjøleren er av type deepcool maelstrom 240T

https://www.dustinhome.no/product/5010900526/maelstrom-240t

 

Den ene slangen ser ut til å ha sklidd av noen millimeter pga trykket. Væsken fra kjøleren har rent ned i mitt gtx 980ti og antageligvis tatt livet av kortet.

Har nå demontert mye av maskinen og lagt grafikkort til tørk. Det ser ikke ut til at de andre komponentene har fått væske på seg, men dette må jeg nok ha ny prosessorkjøler for å dobbeltsjekke.

Nå lurer jeg på hvilke reklamaskonsrettigheter jeg har her. Svakhet i kjøleren har jo nå sannsynligvis ødelagt mer enn bare kjøleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺

Vær klar for at de kommer til å prøve å gi deg skylden for feilmontering. Kan dette ha vært montert feil?

Lenke til kommentar

 

Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺

Vær klar for at de kommer til å prøve å gi deg skylden for feilmontering. Kan dette ha vært montert feil?

 

Hva går innunder feilmontering av den kjøleren med tanke på lekkasje? Uten for å ha vært for hard mot slangene?

Lenke til kommentar

Med mindre man drar eller bretter på slangene så skal det vel godt gjøres at feilmontering fører til lekasje om kjøleren er i orden.

 

Får ny kjøler tilsendt av dustin, og mellomlegget på konto. De skal også dekke skjermkort om det ikke lenger fungerer, så dustinhome.no kan anbefales når det kommer til reklamasjon.

 

Litt pes blir det om jeg skal få refundert skjermkort da. For det må da sendes til de det er kjøpt hos, og kontrolleres der:3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺

Vær klar for at de kommer til å prøve å gi deg skylden for feilmontering. Kan dette ha vært montert feil?

 

Hva går innunder feilmontering av den kjøleren med tanke på lekkasje? Uten for å ha vært for hard mot slangene?

 

 

Jeg har aldri montert en sånn type kjøler, derfor jeg spør. Advarselen var ment mer generelt, jeg har erfaring med å bli beskylt for feilbruk i tilsvarende tilfeller.

 

Med mindre man drar eller bretter på slangene så skal det vel godt gjøres at feilmontering fører til lekasje om kjøleren er i orden.

 

Får ny kjøler tilsendt av dustin, og mellomlegget på konto. De skal også dekke skjermkort om det ikke lenger fungerer, så dustinhome.no kan anbefales når det kommer til reklamasjon.

 

Litt pes blir det om jeg skal få refundert skjermkort da. For det må da sendes til de det er kjøpt hos, og kontrolleres der:3

 

Så bra at det ordner seg! Er det dustin som sier at du må sende til de det er solgt hos?

Lenke til kommentar

Ja, dustin vil jeg skal sende kortet tilbake til digitalimpuls, så de kan kontrollere at det er vannskade. Litt kjipt ovenfor digitalimpuls egentlig. da får de jo kostnader og ekstraarbeid når de har levert et upåklagelig prodiæukt:-P

Kostnaden havner hos dustin hvis det er skade, og hos deg hvis det ikke er skade :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...