Gå til innhold

Prosjekt Billig vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, skjønner at det er en fordel, men det er ikke en så stor fordel at jeg begynner å bore i hovedkortet for å få det til. Og jeg gidder heller ikke kjøpe nytt hk og cpu nå, får vente til amd kommer med noe saklige nyheter (dual slegdehammer :smile: ). Fram til det får jeg vel heller leve med en stakkars duron..

Lenke til kommentar

Jeg kjørte 3dmark nå, fikk den opp i 35 grader..

La oss si den makser på 40 kanskje..

Men alliakvel, jeg er kjempefornøgd, 400kr!!! er 10 grader bedre enn gamle kjølern jeg kjøpte for 500kr brukt..

 

På den webzoo sida får du billigere og bedre ( flere liter i timen) pumper enn det jeg har.

 

Bilder snart.. Ble så ivrig her. :grin:

Lenke til kommentar

Jøss, har vært på webzoo før, men har ikke sett de aquabee pumpene. Snålt. Noen som har erfaringer med disse? Hvilken av pumpene burde jeg kjøpe (kommer til å bli en relativt liten vannsløyfe, iom. at det skal inn i et miditower alt sammen. Det som er aktuelt er aquabee 300, 500 eller 1000 liter/time pumpe. Noen forslag? Skal kjøle 1-2 cpuer, skjermkort og muligens northbrigde etter hvert som tida går.

Lenke til kommentar

grattis hartge-dude... kjøpte du slangene her i byn? evt hvor og for hvor mye. Så dem solgte ute på den dyrebuttikken ved rutebilstasjonen, men så ikke prisen i farta... dem hadde i alle fall både 3/8 og 1/2 tomme innvendig diameter. var vel 16mm utvendig på 1/2 tommes slangen...

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting; Nå har du jo _virkelig_ muligheten for å overklokke skikkelig da!

Fyll bøtta med iskaldt vann og så mye isbiter du bare kan få plass til, og sett igang!

Jeg kan love deg gode resultater! KLarte i sin tid 1577Mhz på en 1133 T-bird, ved å bruke samme trikset!

Myye billigere enn pelt! :grin:

Så lenge det varer...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 00:06, Skrue skrev:


Fyll bøtta med iskaldt vann og så mye isbiter du bare kan få plass til, og sett igang!



 

Takker Skrue!

 

Jeg har hatt en lignende ide, bruke slike kjøle elementer som du legger i fryseren og senere bruker i kjølebagg. De holder kulde også lenge.. Men for my ork..

 

Er kjempefornøgd slik som det er.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 00:06, Skrue skrev:

Kom til å tenke på en ting; Nå har du jo _virkelig_ muligheten for å overklokke skikkelig da!

Fyll bøtta med iskaldt vann og så mye isbiter du bare kan få plass til, og sett igang!

Jeg kan love deg gode resultater! KLarte i sin tid 1577Mhz på en 1133 T-bird, ved å bruke samme trikset!

Myye billigere enn pelt!
:grin:
Så lenge det varer...


 

Hva med kondens da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...