Gå til innhold

Snart kan du kanskje betale i butikken med et par solbriller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For en gimmick. Mye bedre å ha nfc i mobilen eller smartklokken, enn å ødelegge utseende på et produkt man uansett ikke bruker hele året. Og innendørs (der de fleste bankterminaler er) så går man jo ikke med solbriller. Så da er det jo ikke noe vanskeligere å finne frem mobilen, eller enda enklere - bruke smartklokken?

 

Edit: Og oppdateringen til The Verge gjør de jo enda mer verdiløse: "The Visa sunglasses will serve as a preloaded contactless payment card, not a credit card, as this article originally claimed."

 

csi_miami_cancelled1.jpg

Endret av blured
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Solbriller? Enten tar du med feil par når du skal ut, eller så glemmer du dem i drosja.

 

For meg hadde det vært bedre å betale med bikkjene. De er allerede chippa.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Leste dere artikkelen. Visa leker med flere ideer, brillene kan være et eksempel på betalingsløsning når man er på stranda og ikke har med andre ting. Man vil kanskje ikke ha en mobil til 10000 liggende i håndduken bare for å kunne kjøpe is. De ser også på ringer, som kan være vell så aktuelt.

 

For min del kunne jeg like godt operert en nfc ampulle inn i det kjøttfulle stykket av tommelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

På stranda hadde det vært fint om man kunne bruke et plaststykke på f.eks. 5,5 x 8,5 cm der chip'en er bakt inn. For å unngå misbruk kan man ha et bilde av brukeren på kortet. På denne måten kan kortet også brukes som legitimasjon.

Lenke til kommentar

På stranda hadde det vært fint om man kunne bruke et plaststykke på f.eks. 5,5 x 8,5 cm der chip'en er bakt inn. For å unngå misbruk kan man ha et bilde av brukeren på kortet. På denne måten kan kortet også brukes som legitimasjon.

 

Bildet er jo ikke der for å hindre missbruk av kortet? Det er pinkoden din derimot..

Bildet har ikke noe sikkerhet i seg selv da fleste av plassene man handler ser ikke han i kassa bildet i det heletatt når du setter det i automaten.. Med mindre du faktisk blir bedt om å framlegge legimitasjon eller er i andre land riktignok.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...