Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 Hmm. En helg vs. 6 mnd. Fremdeles litt forskjell, IMO Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 Er det demo ute altså_ hva får dere med radeon 9800pro @ cpu over xp2500 av fps? Lenke til kommentar
Peedee Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 jeg er enig med posterne her om realism og "flysimulatorer". Men husk at dette tross alt er dataspill. Ordentlig piloter har årevis med daglig utdanning og trening for å operere flyene sine. Vi bruker ei helg for å kunne gjøre oss såpass kjent at vi kan spille gjennom campaignoppdragene. Litt forskjell. Er du klar over at man kan ta alt av sertifikater for å fly på 6mnd i usa? Så er det bare utskjekk som gjennstår, så kan du i prinsippet være co-pilot på 747. Virkeligheten er noe annet, ingen ansetter en pilot uten erfaring til å fly 747. En annen interessant ting er at man i teorien aldri behøver å ha vært i et fly før man flyr første turen.... Hei, i USA er vel alt mulig, tror jeg. Men... Jeg var så heldig å få fly en time forsvarets ordentlige F-16 simulator for en tre års tid siden. (Forøvrig en vanvittig opplevelse som jeg kan si masse om..) To make a long story short... jeg landa på første forsøk. Ingen nice landing, men... Han piloten som ordnet meg inn der sa at moderne kampfly som F-16 var laget for å være "lette" å fly i seg selv. Men at det var så mange andre faktorer inne bildet når man fløy trenings/skarpe oppdrag. Da ble arbeidsmengden enorm, ikke bare skulle de fly, navigere - vite til enhver tid hvor de var osv... de skulle vite hvor de andre var i luften, hvor fienden var, hva som var den største trusselen, hel situasjonsforståelse + mer... Han skulle få kona si til å lande den simulatoren sa han, men det å fly ordentlig, fly oppdrag... det var noe helt annet. Å lære seg nok til å fly et avansert fly på 6 måneder er sikkert fullt mulig det. Men jeg ville ikke vært passasjer. Når noe uventet oppstår, det er da en viss erfaring, mengdetrening osv... kommer inn. Det får du ikke på 6 måneder. Men detta er ganske på siden av det vi diskuterte Dr.Peedee Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 Den takeoffen i Jane's F-15 hørtes ganske merkelig ut. (Har ikke spilt det selv) Vet ikke hvor mange videoklipp etc. jeg har sett der flyene banker brennern inn så snart de begynner å rulle. Når det gjelder fps...Lock On er det mest krevende spillet på markedet idag (tror jeg). Folk med P4 3.0, Radeon 9800 XT og en gig med ram rapporterer at de må skru ned detaljene i campaign-oppdrag for å få noenlunde flyt. Det er ikke bare grafikken som tar kraft, radar, fysikk og AI-kalkulasjoner er visstnok ganske krevende. Når jeg flyr alene rundt omrking kan jeg ha textures og scenery på max, 1024*768 med 2xAA/2xAF og får fra 30 til 50 fps. Spiller jeg campaigns (med mange units rundt omkring) er det endel hakking (men ikke konstant). Textures og Scenery til medium hjalp mye. P4 2.4, 512 meg ram, Ti4200 128 4X. Lenke til kommentar
Peedee Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 Den takeoffen i Jane's F-15 hørtes ganske merkelig ut. (Har ikke spilt det selv)Vet ikke hvor mange videoklipp etc. jeg har sett der flyene banker brennern inn så snart de begynner å rulle. Hei, jeg spilte en del Janes F15. Det var E versjonen - bomber. Så den kunne være ganske så tung ved take off. Men det var da bare å smelle inn brenneren, komme opp i hastighet og løfte snuta forsiktig. Fordi den kunne være tung så kunne være litt lei ved lave hastigheter. Var vel alt, mener jeg å huske. Dr.Peedee Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 Er vel en grunn til at man blir co-pilot først i virkeligheten. Må vel også ha 1500timer for å bli kaptein. Er sikkert heller ikke helt uten grunn at man må ha et visst antell timer før de gidder å se på jobbsøknaden din i et stort flyselskap. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 Når jeg prøvde forsvarets f-16 simulator på ørlandet for et år tilbake var det bare å smekke inn etterbrenneren ved takeoff ikke noe fancy greier, samme ved landing bare å putte flyet ned. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2003 maskina mi klarte ikke å dra spillet noe bra... i 1024x768 og medium fikk jeg vedlig mye lægg.... og i de demo filene som er spilt inn så blir flyet borte når det bruker after burner.. bug eller lægge feil? ellers virka det bra syns jeg.. heftig gfx spes på flya Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 Når jeg prøvde forsvarets f-16 simulator på ørlandet for et år tilbake var det bareå smekke inn etterbrenneren ved takeoff ikke noe fancy greier, samme ved landing bare å putte flyet ned. Selv om det går fint an å gjøre dette, vil du bruke mengder av drivstoff. Det skaper også mer slitasje på hjulene som kan få dem til å brekke. Dem satte sikkert på GOD mode på simulatoren før dem lot deg spille Lenke til kommentar
Peedee Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 maskina mi klarte ikke å dra spillet noe bra... i 1024x768 og medium fikk jeg vedlig mye lægg.... og i de demo filene som er spilt inn så blir flyet borte når det bruker after burner.. bug eller lægge feil? ellers virka det bra syns jeg.. heftig gfx spes på flya Spillet har bugs, og en del blir rettet i første patch som kommer i løpet av noen uker. Er visst i beta testing allerede. Men, hva slags maskin har du, hva slags grafikk kort osv...? Kanskje lettere å hjelpe deg hvis vi får vite litt mer. På min P4 3.2ghz, 1 gig ram, radeon 9800xt så er det også begrensninger av hva jeg kan ha av oppløsning og effekter. Spillet krever veldig mye, akkurat som alle andre simualtorer når de kommer ut. (Janes sine i sin tid, Falcon 3 og 4 osv..). Dr.Peedee Lenke til kommentar
Peedee Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 Når jeg prøvde forsvarets f-16 simulator på ørlandet for et år tilbake var det bareå smekke inn etterbrenneren ved takeoff ikke noe fancy greier, samme ved landing bare å putte flyet ned. Selv om det går fint an å gjøre dette, vil du bruke mengder av drivstoff. Det skaper også mer slitasje på hjulene som kan få dem til å brekke. Dem satte sikkert på GOD mode på simulatoren før dem lot deg spille GOD mode. He he Jo, husker at vi tok ned console med ~ tasten og skrev GOD da jeg fikk prøve simulatoren på Rygge flystasjon. Eller kanskje ikke. Eneste jeg ikke fikk lov til var å bruke da jeg fikk prøvde F16 simulatoren, var radaren for å skyte missiles. Fikk kun skyte heat seeking missiles. Men..... knegg knegg. Ellers har du rett i det du skriver om slitasje og sånn. Men poenget hans var vel mulighetene for å gjøre det på den måten- selv om det ikke er lurt. Sånn er det i flyspillene på PC også. Selv om det *lar* seg gjøre (tross alt en sim/spill) så må man på en måte velge om man vil spille etter "reglene" eller lete etter spillets svakheter/mangler i simulasjonen. En del folk setter flight models på skikkelig prøve ved å f.eks. forsøke å lande på alle mulige steder, se om hastigheten er noen få knots for mye på maks mulige høyde flyet kan operere på samtidig som nesa peker i en spesiell retning og det blåse 4m/s fra sydvest og det er stjerneklart... osv... Og hvis de får det til - mot formodning - så klager de på at spillet ikke er realistisk. Pointet mitt er - hvorfor i all verden avdekke mangler i produktet ved manøvrer ikke en ****** ville forsøkt i det virkelige liv? Kanskje en grunn til at utviklerne av spillet (snakker ikke spesielt om Lomac her- om flysim på pc generelt) ikke har brukt viktige cpu cycles for å sjekke om alle mulige ting forsøkes utført av brukeren. Eh, ble dette forstålig? Ellers - kjøpte Lock On (som det heter her i europa) på Narvesen på byporten i dag. EB games samme senter hadde det ikke, ventet det ikke med det første heller. Var "tatt av listene deres" som fyren i butikken sa. Befant seg i Danmark og de måtte evt. bestille inn! Herlig. Sier litt om hvilken tid seriøse flysimulatorer går i møte. Deprimerende! ******* dyre og utvikle, tar langt tid, tjener inn lite penger, og de som kjøper dem er nerder (som jeg er og) som klager på hver lille minste detalj de *mener* må være feil fordi de har lest ett eller annet et sted om noe som ikke skulle stemme med virkligheten. (som jeg ikke gjør - altså drive med flisespikkeri på ellers bra flyspill). Dr.Peedee Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Ellers har du rett i det du skriver om slitasje og sånn. Men poenget hans var vel mulighetene for å gjøre det på den måten- selv om det ikke er lurt. Sånn er det i flyspillene på PC også. Selv om det *lar* seg gjøre (tross alt en sim/spill) så må man på en måte velge om man vil spille etter "reglene" eller lete etter spillets svakheter/mangler i simulasjonen. En del folk setter flight models på skikkelig prøve ved å f.eks. forsøke å lande på alle mulige steder, se om hastigheten er noen få knots for mye på maks mulige høyde flyet kan operere på samtidig som nesa peker i en spesiell retning og det blåse 4m/s fra sydvest og det er stjerneklart... osv... Og hvis de får det til - mot formodning - så klager de på at spillet ikke er realistisk. Pointet mitt er - hvorfor i all verden avdekke mangler i produktet ved manøvrer ikke en ****** ville forsøkt i det virkelige liv? Kanskje en grunn til at utviklerne av spillet (snakker ikke spesielt om Lomac her- om flysim på pc generelt) ikke har brukt viktige cpu cycles for å sjekke om alle mulige ting forsøkes utført av brukeren. Eh, ble dette forstålig? Skjønte ingen ting Hensikten med min forrige post var bare å påpeke at det ikke er SÅÅ lett å lande et fly i virkeligheten. Har forøvrigt godkjent realismen i Lock on. Alt er selvføgelig ikke like bra, men fortsatt godkjent. Det vil også som sagt komme noen patcher snart _ Fikk spillet av Morten på spiderman (vi er på navn basis ) Han dro den forsiktig fram fra et et kammer under disken, tar fort to doble poser rundt spillet og ber meg om å stappe den ned i sekken og ikke si hvor jeg kjøpte det hen Ok sier jeg og drar bankkortet. Fikk spillet en 50-lapp billigere Er ikke første gang jeg har handlet spill før offisiell release date.... Noen som har begynt å spille det på nettet ennå? Endret 5. desember 2003 av Zlash Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Sjekk her: http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/talon_90t...arhelia&.view=t EDIT!!! Dette var LOMAC! Sorry. Men jeg lar den stå for det Endret 5. desember 2003 av Jan-Inge Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Fikk spillet av Morten på spiderman (vi er på navn basis ) Han dro den forsiktig fram fra et et kammer under disken, tar fort to doble poser rundt spillet og ber meg om å stappe den ned i sekken og ikke si hvor jeg kjøpte det hen Ok sier jeg og drar bankkortet. Fikk spillet en 50-lapp billigere Og du belønner han med å offentligjøre det på gamer.no forumet? Mitt ligger i postkassa når jeg kommer hjem fra jobb i dag, online blir det dårlig med da jeg kun har isdn linje... til gamesmix.com som sender ut spill slik at man får det på release dagen. til cdon.com som ikke har klart å sende meg Star Wars - KOTOR i tide... Gleder meg til LOMAC... des,OUT! Endret 5. desember 2003 av Desdichado Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Fikk spillet av Morten på spiderman (vi er på navn basis ) Han dro den forsiktig fram fra et et kammer under disken, tar fort to doble poser rundt spillet og ber meg om å stappe den ned i sekken og ikke si hvor jeg kjøpte det hen Ok sier jeg og drar bankkortet. Fikk spillet en 50-lapp billigere Og du belønner han med å offentligjøre det på gamer.no forumet? Var kanskje en mindre overdrevelse Men jeg fikk spillet Endret 5. desember 2003 av Zlash Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 Når jeg prøvde forsvarets f-16 simulator på ørlandet for et år tilbake var det bareå smekke inn etterbrenneren ved takeoff ikke noe fancy greier, samme ved landing bare å putte flyet ned. Selv om det går fint an å gjøre dette, vil du bruke mengder av drivstoff. Det skaper også mer slitasje på hjulene som kan få dem til å brekke. Dem satte sikkert på GOD mode på simulatoren før dem lot deg spille iløpet av de 10 månedene jeg var på ørlandet var det både titt og ofte f-16 som tok av med etterbrenner, men de slappet av litt på gassen så fort de var kommet seg litt opp i lufta. var forøvrig endel utlendinger der under en øvelse blant annet amerikanske f-15, de sparte ikke akuratt på drivstoffet de heller under take-off. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 6. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2003 Åkei åkei! For en fin overraskelse på en lørdag! Det er her altså. Skal kjøpe det idag. Dama kommer til å bli litt gærn siden det er førjulsøkonomien som råder, menneh dette spillet har vi lengta etter lenge, så pytt pytt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå