Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er LG G6 vi diskuterer her, ikke G4. Når det er sagt, var min erfaring med G4 at den var langt i fra "kjapp som fy", men heller at den var treig, lugget seg og var hakkete, og i tillegg hadde bootloop-problemer. Android Authority hadde tom. en egen artikkel kalt "6 problems with LG G4 and how to fix them", hvor to av punktene gikk inn på det de kalte "lag/performance issues". 

 

Men her igjen er det standarder som gjelder. Om du føler LG G4 er "kjapp som fy", blir det interessant å høre hva du syns om OnePlus 3 eller Pixel. 

 

Da lurer jeg virkelig på om du har prøvd en Mandags-telefon. Har brukt min i 1,5 år nå og her er det ikke noe lugging i det hele tatt. Kjappere telefon har jeg null bruk for da alle mine apper åpner seg øyeblikkelig. Nå skal det sies at det det var mange problemer med G4 og bootloop-problemet som du kaller det. Måtte selv levere inn telefonen og få byttet til et nyere hovedkort. Tok 5 dager og null problemer etter det. Men lurer fremdeles på hva som liksom gjør G6 utdatert? Så lenge telefonen funker med minimalt med lag, så er det vel mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er LG G6 vi diskuterer her, ikke G4. Når det er sagt, var min erfaring med G4 at den var langt i fra "kjapp som fy", men heller at den var treig, lugget seg og var hakkete, og i tillegg hadde bootloop-problemer. Android Authority hadde tom. en egen artikkel kalt "6 problems with LG G4 and how to fix them", hvor to av punktene gikk inn på det de kalte "lag/performance issues". 

 

Men her igjen er det standarder som gjelder. Om du føler LG G4 er "kjapp som fy", blir det interessant å høre hva du syns om OnePlus 3 eller Pixel. 

 

Android Authority faktisk. Søk på "problems with phone and how to fix them android authority", og se selv hva som kommer opp.

 

Fra toppen og ned:

 

Huawei, LG, One Plus, ZTE, Nexus etc. Går jeg til side 2 eller 3 eller modifiserer søket mitt litt til å gjelde spesifikke merker får jeg opp Sony, Samsung og Pixel også. Så at Android Authority "til og med" har en egen artikkel om problemer med G4 er totalt irrelevant, da det er en av deres mest kjente artikkelserier og de har vel stort sett MINST en sånn artikkel på hver eneste telefon som selges på det amerikanske markedet.

 

Ellers enig i at karakterskalaen kunne blitt utnyttet på en annen måte.

 

Og også at lyd ble viet større oppmerksomhet. Telefonen er i dag for de fleste "hub" for all musikk etc, og om en telefon f.eks ikke støtter hi-res lyd eller streaming av høyere kvalitet, eller for den del har dårlig innebygde høyttalere ( ikke så viktig for meg, men for mange vil det nok være det) burde gitt karaktertrekk umiddelbart.

Lenke til kommentar

 

SD821 er bare en bedre binnet SD820. Å kalle den "noen måneder gammel" (som også er bokstavelig talt feil, da den kom ut i September), er igjen forsøk på bortforklaring og rettferdigkjøring fra din side. Det er en eldre arkitektur med dårligere strømforbruk, dårligere prosessor- og grafikkytelse og annet eldre teknologi. Du sier 835 ikke er ute enda; men den er bare halvannen måned unna. LG G6 er vel ikke ute enda, det heller. 

Hvorfor kverrulerer du egentlig imot et faktum? Hvordan kan en toppbrikke per definisjon være "utdatert"? Du bør ta deg en bolle og tenke litt over utsagnene dine før de slippes løs. Her er det ikke et snev av fornuft å finne.

 

Greit at produktet ikke er noe for deg, men det er virkelig ikke nødvendig å hyle påstander som ei har røtter i virkeligheten.

Endret av Vannlinjen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor kverrulerer du egentlig imot et faktum?

 

Hvilket faktum? At han sier SD821 er "noen måneder gammel", når den er seks måneder gammel? At han fremstiller SD821 som en relativt ny prosessor, når i det i virkeligheten er bare en bedre binnet SD820 fra tidlig 2016?

 

Hvordan kan en toppbrikke per definisjon være "utdatert"? 

 

Når en nyere toppbrikke med ny arkitektur bygd på lavere prosessnode er ute. Vi snakker da om betydelig bedre strømeffektivitet og vesentlig bedre ytelse enn toppbrikken som er i LG G6. Forskjellene på disse to områdene er faktisk større enn det man ser på desktop-prosessorer på hele fem år. I tilegg kommer det nye standarder som BT 5.0-støtte, UFS 2.1 med mulighet for større lagringshastighet, ny og forbedre kamerabrikke og bedre 4K-støtte, raskere og "kaldere" ladeløsning (QC 4.0), bedre lydkort, bedre nettverksbrikke...skal jeg fortsette? DERFOR er SD821 utdatert. Det er fjorårets prosessor.

 

 Du bør ta deg en bolle og tenke litt over utsagnene dine før de slippes løs. Her er det ikke et snev av fornuft å finne.

 

Argumentet er så overbevisende at jeg nesten må legge meg flat her, altså...

 

Greit at produktet ikke er noe for deg, men det er virkelig ikke nødvendig å hyle påstander som ei har røtter i virkeligheten.

 

Gjør meg tjensten og pek de ut for meg, og forsøk å forklar hvorfor de ikke "har røtter i virkeligheten". Eller har du vanskeligheter for å komme med saklige argumenter? 

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

La Menthe: Dette er ikke en Samsung og den kjører ikke Touch Wiz.

 

Nei, det er en LG, og den kjører LG UX, som er verre.

 

Er ikke en brikke jeg ville kalt utdatert fra dag 1. SD835 er på vei, men så langt er første telefon vi vet om som er bekreftet med denne brikken ikke her før om rundt to og en halv måned - Xperia XZ Premium. Det er en viss annen ryktetelefon som også ventes å komme med den, men der varierer salgsstartryktene fra dag til dag, så det er vanskelig å si eksakt når den kommer.

 

Foruten å yte 10% bedre enn SD820 (med ulempen at den bruker mer strøm og i tillegg er varmere), er det ikke mye interessant ved SD821. Så jo, den er utdatert fra dag en: den har ytelse fra tidlig 2016, kjører arkitektur fra tidlig 2016 og er en av de mest strømslukende prosessorene fra 2016.

 

Galaxy S8, som også utstyres med SD835, kom i slutten av April. Det er det halvannen måned til. Selv ikke LG G6 har kommet i butikkhyllende enda. 

 

Per dags dato er det SD821 som er den heftigste brikken fra Qualcomm, og den yter finfint til sin bruk. Selv de enorme 4K/HDR-testfilene jeg matet G6 med ble noenlunde greit spist - da snakker vi filer på rundt 1 GB/2 minutter.

 

Når også opplevd ytelse er på stell, og ingen spill viser antydning til hakking vet jeg ikke helt hvorfor vi skulle trukket to karakterer for at telefonen har inneværende toppbrikke.

 

Dette er en kjempedårlig rettferdiggjørelse. SD821 klarte da vitterlig alt dette i 2016 og. Hvorvidt prosessoren er bra nok eller ikke bør vurderes ved å sammenligne mot andre konkurrenter (Exynos, Kirin og ikke minst den nye Snapdragon), eller hvorvidt den yter noe bedre enn fjorårets telefoner. SD835, som LG kunne ha utstyrt sin telefon med om de bare ventet 1-2 måneder, er ~30% raskere, har ~25% bedre grafikkytelse, bruker ~35 mindre strøm, støtter UFS 2.1 (SD821 støtter UFS 2.0), QC 4.0 (SD821 støtter QC 3.0), Bluetooth 5.0 (SD821 støtter BT 4.2), har prosessor på åtte kjerner (SD821 har fire) og har nyere og bedre kamerabrikke.

 

Å si at SD821 er godt nok, blir som å si at fjorårets Exynos er godt nok i S8: at Apple like godt kan utstyre sin iPhone 7S/8 med samme A10 i sin iPhone 7; at P10 kunne godt hatt P9s Kirin-prosessor. SoCen er den viktigste komponenten i en telefon, og står for grafikk- og prosessorytelse, strømeffektivitet, lydkvalitet, modem, ladeteknologi og mye annet. At LG har valgt å bevare fjorårets utgave av dette i deres 2017-modell er veldig kritikkverdig.

 

Og ja, det er overvekt i toppen av skalaen vår, men det skyldes at vi i stor grad tester modeller fra rundt midten og opp. Men det betyr ikke at vi ikke bruker hele skalaen. Hvis du ser i testarkivet vårt finner du også en rekke tilfeller av karakterer under 5, men det er heldigvis ikke så ofte - her snakker vi ofte om veldig billige telefoner, eller telefoner fra mobilprodusenter som er nye eller bommer grovt på noe viktig. Siden mobilmarkedet etter hvert er ganske modent er det heldigvis langt mellom de virkelige skivebommene når man betaler litt for dingsene.

 

Hvilke segmenter dere tester i bør da ha ingen relevans i hvilken karakter dere gir. Karakterer skal gis ut etter de samlede antall enheter, og disse enhetene skal representere hele karakterskalaen, slik at man får en bedre forståelse for hva som er bra og ikke. Slik det er nå, er nesten alt dere anmelder 7/10 og oppover. Det gir lite eller ingen mening. Da er det heller bedre at dere setter opp standarden deres, slik at alle karakterene faller ned to-tre hakk (at for eks. dagens 7/10 for er 5/10).

Dette fremstår mest som sutring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Må gi meg, jeg altså. Argumentene brukere som kafan og Vannlinjen presenterer her er velbeskrevne, utfyllende og nyanserte som bare det! Det fins ikke måte på hvor overbevisende og riktig det de sier er. Om jeg hadde kunnet argumentere på et like høyt og saklig nivå, så hadde jeg følt meg mer verdig i min tilstedeværelse av disse to intellektuelle kjempene. 

Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg misliker lange skjermer. Jeg grøsset når 16:9 ble standarden. Hvis dette er det neste får øynene mine klaustrofobi... Hva i all verdens rike er vitsen med dette? Film er da virkelig ikkje det man bruker telefonen aller mest til. Og serier lages i 16:9..

Jeg setter hvertfall pris på bredde :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må gi meg, jeg altså. Argumentene brukere som kafan og Vannlinjen presenterer her er velbeskrevne, utfyllende og nyanserte som bare det! Det fins ikke måte på hvor overbevisende og riktig det de sier er. Om jeg hadde kunnet argumentere på et like høyt og saklig nivå, så hadde jeg følt meg mer verdig i min tilstedeværelse av disse to intellektuelle kjempene. 

 

Men du svarer ikke når et av hovedargumentene dine i ditt forrige innlegg blir avslørt som totalt irrelevant? Gjør ikke det at du legger deg på akkurat samme nivå som dem?

Lenke til kommentar

 

Er du seriøs? Kverulerer du på definisjonen av "noen måneder"? Hva er noen måneder for deg? Alt nyere enn 2 måneder?

 

For øvrig: det du kaller Grace er også Touchwiz. Og det du tenker på som bare het Touchwiz har ikke vært brukt siden 2011.

 

Vet det er en nettforum-greie å hate Touchwiz, men hvis det var så himla dårlig, så hadde ikke Samsung solgt så mange telefoner ...

Lenke til kommentar

Men du svarer ikke når et av hovedargumentene dine i ditt forrige innlegg blir avslørt som totalt irrelevant? Gjør ikke det at du legger deg på akkurat samme nivå som dem?

 

Hva er det å svare? Du "tilbakeviste" ikke et hovedargument, men mitt eksempel fra Android Authority. Hovedpoenget i innlegget var da vitterlig hva min egen opplevelse av LG G4 var, som jeg oppriktig og helt ærlig mener lider av frame drops og mye lugging. Det var heller ikke slik at jeg svarte deg tilbake ved å gå til personangrep fremfor sak, slik som de personene over som jeg kritiserer -- så sammenligningen din blir helt feil. 

 

For å utdype min opplevelse av G4: Jeg sier dette på bakgrunn av at jeg som en smarttelefonentusiast prøver nærmest alle flaggskiptelefoner hvert eneste år, og får ta sammenlignet mellom samtlige modeller. Om en person mener en LG G4 ikke har problemer med ytelse (eller opplevd ytelse) og fart, kan han som sagt prøve en enhet som OnePlus 3 eller Google Pixel. Denne sammenligningen kan også tas med en G5, da hovedproblemet ligger i programvaren/brukergrensesnittet. Så får han sett den klare forskjellen. Hvis ikke, er det umulig å ha denne diskusjonen. En person kan sitte på et halvt tiår gammelt Galaxy S2 og mene at den fortsatt kjører bra, hvis han ikke har prøvd noe bedre.

 

Ser heller ikke hvordan Android Authority-artikkelen kan tilbakevises, da serien av "problems with"-artikler ikke fjerner det faktum at "lag" har blitt satt frem som et problem hos LG G4 av Android Authoritys artikkel. Om "problems with HTC 10" nevnes for eks. ikke lag/stutter. Men mm du virkelig trenger bedre/flere annenhånds-konfirmering: https://forum.xda-developers.com/g4/help/lag-deep-sleep-t3124490

 

Her har du en tråd hvor en hel rekke brukere som klager over deres opplevde ytelse av G4. Om du trenger mer konfirmasjon er det bare å slå på innstillingen som overvåker FPS på utviklerinnstillinger, og så kan du se alle de gangene der FPSen faller under (eller godt under) 60, som ofte er da du mer såkalte "stutter" eller treghet. At SD808 er en særdeles treg prosessor, throttler veldig ofte grunnet varme, og telefonen sitter på eMMC-minne og må slite på grunn av dette, bryr jeg meg lite om. Det er programvaren som er viktig her, og jeg kan garantere deg at hvis du sidestiller G4 med en annen enhet med de samme spesifikasjonene og bedre programvare, så vil du se en klar forskjell. Selv enheter med dårligere spesifikasjoner, som Nexus 6, oppleves glattere i bruk.

 

Er du seriøs? Kverulerer du på definisjonen av "noen måneder"? Hva er noen måneder for deg? Alt nyere enn 2 måneder?

 

1. LG G6 er ikke ute i butikkhyllene før April. Det er den fjerde måneden i året. Snapdragon kom ut september-oktober i 2016. Det er den niende-tiende måneden det året. Med mindre du har glemt å telle riktig, er det 6-7 måneder, altså et halvt år, mellom SD821 og LG G6s lansering. Ikke to måneder.

 

2. Snapdragon 821 ble kanskje lansert høsten 2016, men er i realiteten bare en overklokket Snapdragon. Arkitekturmessig, og generelt alt av støtte/teknologi i SoCen, er det samme som SD820. Den kom ut tidlig 2016. Så i realiteten er SoCen i G6 1 år gammel: GPU, CPU, modem, lagringstøtte, QC, kamerabrikke, osv.

 

Så uansett hvordan du vrir og vender på dette, så tar du feil.

 

Men siden du er så opptatt av "noen måneder",  fortell meg dette: hvorfor kunne ikke LG vente 1-2 måneder så de kunne utstyre sin telefon med ~30% høyere ytelse, ~30% høyere strømeffektivitet (og dermed bedre batteritid), bedre lyd, nyere Bluetooth-støtte (med mye lengre rekkevidde, bedre batteriforbruk og mer), raskere lagringshastighet, bedre lyd, nyere kamerabrikke, osv.?  Vi snakker om en helt ny generasjon teknologi i en telefon her.

 

Vet det er en nettforum-greie å hate Touchwiz, men hvis det var så himla dårlig, så hadde ikke Samsung solgt så mange telefoner ...

 

1. Folk kjøper telefoner på grunn av flere ting enn bare programvare. Samsungs telefoner har vært fantastiske rent maskinvaremessig i flere år nå (best kamera, best skjerm, best design, osv.). 

 

2. Eller så er det fordi Samsung er den smarttelefongiganten som bruker desidert mest penger på å markedsføre sine telefoner. La dem kutte ut markedsføringen ned til det samme nivået som de andre, og så får vi se hvor mye de selger. Til sammenligning er det få/ingen som har hørt om Google Nexus, Pixel eller en OnePlus, grunnet lav/ingen markedsføringsbudsjett.

 

At TouchWiz har seriøse problemer er ikke en mening, det er fakta og har blitt grundig dokumentert av XDA-developers, der de viser tydelige frame drops i helt enkle handlinger. Dette har de tatt opp tidligere. Det var også den overveiende faktoren for hvorfor jeg gikk fra en S7 Edge til en OnePlus 3 som min hovedtelefon uten å se meg tilbake.

 

The same lag carries onto scrolling performance in many applications, and infrequently in every application after heavy continuous usage… GPU profiling on the Note 7 makes it extremely clear that the phone leaks frames on several actions, even minor animations throughout the UI such as a WiFi network spinning circle animation. In some instances, we found outright damning displays of the Note 7’s occasionally-pitiful fluidity accompanied by the walls of green bars denoting serious difficulties pushing the frames through.

 
But this is not just a matter of opening or returning to your application sooner than on other devices, Samsung’s software is noticeably slower than that of competing devices in almost every action.
 
The stock keyboard still sees issues with split-second lockups, and the sharing menu on the Note 7 often leaves you waiting for options to load.  The notorious TouchWiz Launcher has earned itself a reputation for slow speed and stutters throughout the years, and while it is not as bad as it used to be, it can still miss clear frames while switching through homescreens, and despite years of integration, Flipboard still remains the most jerky leftmost homescreen panel ever introduced by an OEM.

 

Jeg kunne ha sagt det samme som LG UX, som jeg mener er enda verre, men der er det så lite interesse at du ikke finner lignende tester om telefonen. Folk har likevel muligheten til å slå på frametime monitor på utviklerinnstillinger og se hva jeg snakker om.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil applaudere at La Menthe faktisk tar seg tid til å skrive såpass utfyllende som han gjør.

Masse nyttig informasjon, for meg ihvertfall.

 

Når vi diskuterer er det sak og ikke person som er interessant.

Igjen godt jobbet av LM å holde seg i skinnet når andre klarer det.

 

En stemme på forumet som er såpass petimeter skal vi ta godt vare på og ikke prøve å skyte ned ved første anledning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hvorfor kunne ikke LG vente 1-2 måneder

 

Strategically, LG G6 Could Not Have Had a Better Launch Period

 

Ser ut som LG har lyst til å prøve å selge flere telefoner. Tipper de tenker at en vanlig forbruker ikke bryr seg så veldig om det sitter en SD821 eller en SD835 inne i mobilen, noe jeg tror de har rett i.

 

For min del, så synes jeg G6 ser veldig attraktiv ut. Selv om det er dumt at det er fjorårets SoC, så tror jeg ikke jeg hadde klart å merke stor forskjell til vanlig bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som LG har lyst til å prøve å selge flere telefoner.

 

My point excactly.

 

De setter salgstall og det å lansere det første flaggskipet på markedet foran det å lansere ny og forbedret telefon. 

 

 Tipper de tenker at en vanlig forbruker ikke bryr seg så veldig om det sitter en SD821 eller en SD835 inne i mobilen, noe jeg tror de har rett i.

 

De fleste forbrukere anser det nye designet og det nye modellnavnet som den største forandringen i en telefon; de antar naturligvis at resten av telefonen også har blitt bedre/nyere. For alt de vet bringer enn G6 like mange nyheter over forgjengeren som en S8 gjør over S7.

 

 Selv om det er dumt at det er fjorårets SoC, så tror jeg ikke jeg hadde klart å merke stor forskjell til vanlig bruk.

 

Så hvorfor kjøper du en ny telefon? Hvis G6 sitter på fjorårets SoC, hvorfor ikke kjøpe fjorårets LG-toppmodell G5? Eller V20?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Så hvorfor kjøper du en ny telefon? Hvis G6 sitter på fjorårets SoC, hvorfor ikke kjøpe fjorårets LG-toppmodell G5? Eller V20?

 

G6 har bedre kameraer, bedre skjerm, større batteri og er vanntett, så noe er jo bedre enn fjorårets. SoC er mye, men det er jo ikke alt.

 

Men G6 ser bare mye bedre ut enn noen av fjorårets modeller synes jeg, jeg liker bare designet veldig godt. Stort pluss at kamera ikke stikker ut også.

 

Jeg tror hvis jeg kjøper G6 så kommer jeg nok ikke til å bli lei meg at den ikke har en S835 heller, det er jo ikke en massiv stor forskjell at det er noe man legger merke til ved vanlig bruk. Jeg skjønner for noen så er det viktig med den følelsen at man har det nyeste og beste, men jeg tror jeg klarer å overleve på SD821 en stund til.

Lenke til kommentar

G6 har bedre kameraer, bedre skjerm, større batteri og er vanntett, så noe er jo bedre enn fjorårets. SoC er mye, men det er jo ikke alt.

 

SD835, altså SoC i dette tilfellet, tilbyr bedre batteritid, høyere prosessorytelse, høyere grafikkytelse, høyere lagringshastighet -- alle disse tre faktorene bidrar til raskere åpning/innlasting av applikasjoner, mye bedre og raskere flyt av animasjoner, osv. I tillegg bidrar nye SoC bedre kamerabrikke, nyere Bluetooth-støtte, nyere og bedre QC-teknologi (som både lader raskere og passer på at batteriet ikke blir varm og forderver over tid), nytt modem, nytt lydkort og mer. SoC er mye, ja. Derfor er det vanskelig for meg å forstå at du tar G6 i forsvar ved å nevne de faktorene du gjør, for så å snakke ned SD835 som uviktig. Det er direkte hyklerisk.

 

 Jeg skjønner for noen så er det viktig med den følelsen at man har det nyeste og beste, men jeg tror jeg klarer å overleve på SD821 en stund til.

 

Så det er ikke "nyeste og beste" av kamera som tiltrekker deg mot G6 fremfor G5? Det er ikke bedre batteritid? Det er ikke bedre skjerm? Først sier du G6 er bedre fordi den bringer nyvinninger. Deretter sier du at SD835 ikke er nødvendig, da nyvinninger ikke er er et must. Nå må du bestemme deg.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

G6 har bedre kameraer, bedre skjerm, større batteri og er vanntett, så noe er jo bedre enn fjorårets. SoC er mye, men det er jo ikke alt.

 

SD835, altså SoC i dette tilfellet, tilbyr bedre batteritid, høyere prosessorytelse, høyere grafikkytelse, høyere lagringshastighet -- alle disse tre faktorene bidrar til raskere åpning/innlasting av applikasjoner, mye bedre og raskere flyt av animasjoner, osv. I tillegg bidrar nye SoC bedre kamerabrikke, nyere Bluetooth-støtte, nyere og bedre QC-teknologi (som både lader raskere og passer på at batteriet ikke blir varm og forderver over tid), nytt modem, nytt lydkort og mer. SoC er mye, ja. Derfor er det vanskelig for meg å forstå at du tar G6 i forsvar ved å nevne de faktorene du gjør, for så å snakke ned SD835 som uviktig. Det er direkte hyklerisk.

 

 Jeg skjønner for noen så er det viktig med den følelsen at man har det nyeste og beste, men jeg tror jeg klarer å overleve på SD821 en stund til.

 

Så det er ikke "nyeste og beste" av kamera som tiltrekker deg mot G6 fremfor G5? Det er ikke bedre batteritid? Er det ikke bedre skjerm? Først sier du G6 er bedre fordi den bringer nyvinninger. Deretter sier du at SD835 ikke er nødvendig, da nyvinninger ikke er er et must. Nå må du bestemme deg.

 

 

Du har helt rett, jeg kan jo ikke kjøpe G6 når jeg tenker over det. SD821 er jo helt ubrukelig. LG burde ha snakket med deg først, så de kunne laget en bedre mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser ut som LG har lyst til å prøve å selge flere telefoner.

 

My point excactly.

 

De setter salgstall og det å lansere det første flaggskipet på markedet foran det å lansere ny og forbedret telefon. 

 

 Tipper de tenker at en vanlig forbruker ikke bryr seg så veldig om det sitter en SD821 eller en SD835 inne i mobilen, noe jeg tror de har rett i.

 

De fleste forbrukere anser det nye designet og det nye modellnavnet som den største forandringen i en telefon; de antar naturligvis at resten av telefonen også har blitt bedre/nyere. For alt de vet bringer enn G6 like mange nyheter over forgjengeren som en S8 gjør over S7.

 

 Selv om det er dumt at det er fjorårets SoC, så tror jeg ikke jeg hadde klart å merke stor forskjell til vanlig bruk.

 

Så hvorfor kjøper du en ny telefon? Hvis G6 sitter på fjorårets SoC, hvorfor ikke kjøpe fjorårets LG-toppmodell G5? Eller V20?

 

 

Hvor får man kjøpt V20 her i landet da...?

Lenke til kommentar

 

En dårlig anmeldelse som ikke en eneste gang stiller seg kritisk til største problemet med denne telefonen: det at den utstyres med fjorårets Snapdragon-arkitektur (SD821). Det alene burde trekke ned denne telefonen to stjerner, da LG G6 er utdatert allerede fra dag 1.  

 

Jeg bruker selv en LG G4 med en SD808. Telefonen er kjapp som fy og gjør alt det jeg vil på en glimrende måte. Vær så snill å si meg hva som gjør den utdatert?

Enig LG G4 er en bra mobil. om en annen mobil er 2 10 deler raskere på 10 min bruk, hva gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke telefoniegenskapene nevnt i testen (eller har jeg blingset?)

 

Nå som både Telenor og Telia har lansert 4G-tale og førstnevnte også Wifi-tale er det interessant å vite om telefoner som kommer på det norske markedet støtter disse teknologiene hos de norske operatørene.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...