Gå til innhold

Anbefalte innlegg

RWS; du fremstår som en commie fra tidlig-Sovjet. Skjønner seff poengene dine, men du fremstår som en autoritær bølle som vil frata folk religionsfrihet. Lite liberalistisk.. :thumbdown:

Og hvis religion kan motivere noen til å gjøre gode ting så er jo det objektivt bra/greit. 

 

Religionsfrihet innebærer selvfølgelig også friheten FRA å bli pådyttet religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke ute etter å frata noen som helst noe som helst jeg, jeg påpeker bare det stupide i religiøse fantasier. Jeg svarer med egne ord og meninger og aldri med bibel salater eller klipp og lim og hvis det får meg til å virke commie så får det heller gjøre det Er ferdig med å gi religiøst visvas noen kreditt. 

Sjansen for at folk som tror på overtro blir motivert til å gjøre gale ting pga tro er mye større enn omvendt, så hvorfor forsøker du å forsvare slik tro? Tenk om ungen din datt ned fra et klatrestativ eller ble overkjørt av en buss og det religiøse neket som var der og kunne reddet ungen din begynte å be for ungen i den tro at slikt sludder virker og ungen døde... Hadde fremdeles religiøsitet vært en god ting? Religiøsitet oppfordrer til hjernedødhet og fordumming, til å være fornøyd med å IKKE få svar og det er av det gode? 

 

Og der ligger jo problemet med religiøse mennesker, de kan ikke stoles på da men ikke vet hva for annet visvas de er troende til å tro blindt på... De tørr ikke tenke frie tanker da de sitter i sitt eget private tankefengel og har tankepolitiet konstant svevende over seg mens de lyver til seg selv om hvor frie de er der de er sine egne undertrykkere. 

Jesus er ingen sannhet, vi vet det i dag, men fremdeles er mennesker så uærlige at de tror blindt på dette sludderet. Men det er jeg som er kommunist når jeg påpeker at det å tro på gamle rabiate fantasier ikke leder oss noen vei? OK :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus er ingen sannhet, vi vet det i dag, men fremdeles er mennesker så uærlige at de tror blindt på dette sludderet. Men det er jeg som er kommunist når jeg påpeker at det å tro på gamle rabiate fantasier ikke leder oss noen vei? OK :)

Jesus er ikke bare sannhet. Han levere evig, mens du dør og blir borte, RWS

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus er ikke bare sannhet. Han levere evig, mens du dør og blir borte, RWS

 

 

 

He he, og nå skulle jeg bli redd liksom? Har ingen dødsfrykt jeg, jeg er ikke religiøs husker du...

 

Jesus er en myte. Funnet på og oppdiktet mest sannsynlig som et produkt av flere "profeter" som løp rundt på den tiden. De om skrev stjal litt her, tilføyde og overdrev litt der og "sydde" jesus inn i mytene til jødene, altså en dobbelt løgn. Masse er stjålet fra andre og eldre religioner og ALT han liksom sa var ytret av andre før? Så i live? He he, ja da må man være bra ute på viddene for å tro det... På feil vidde til og med... 

Lenke til kommentar

 

Jesus er ikke bare sannhet. Han levere evig, mens du dør og blir borte, RWS

He he, og nå skulle jeg bli redd liksom? Har ingen dødsfrykt jeg, jeg er ikke religiøs husker du...

Nei, poenget er at han vinner og du taper.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

RWS:

Anti-teistene i Soviet drepte over 10millioner kristne. Landet ble ikke bedre av den grunn. Samme kan sies om andre land som gjorde lignende. Man kan faktisk finne bedre korrelasjon på det motsatte (Sør-Korea, Kina 1980-> , antall kristne i korrelasjon med fremgang).  

Jeg mener altså at anti-teister kan være like ille som de verste religiøse. Og på en måte er det fellestrekk mellom disse to. Så jeg mener det er viktig å skille mellom ateisme og anti-teisme. Religionsfrihet er nok best selv om det kan virke teit og kontraproduktivt at folk tror på det. 

 

 

religiøse neket

Du bruker ladede ord. Det "religiøse neket" kunne like gjerne vært legen som reddet barnet på sykehuset etterpå. Tror ikke du finner en positiv korrelasjon med folk som ikke reelt ville hjulpet opp mot noen grupper. Noen individer som handler feil/rart/urasjonelt finner man vel i alle sammenhenger. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selvfølgelig har eg fri vilje

Er Gud allvitende? Vet han alt om fortid, nåtid og fremtid?

 

Såvidt jeg husker står det i bibelen at mennesker ble gitt fri vilje.

 

Det virker å komme med visse problemer.

 

Men er Gud allvitende? Vet han alt om fortid, nåtid og fremtid?

 

Ja, dette får hjertet til å skjelve,

til å hoppe i mitt bryst.

 

Men hvis Gud vet alt som kommer til å skje så er jo alt forutbestemt, og dermed har vi jo ikke fri vilje likevel.

Lenke til kommentar

RWS; du fremstår som en commie fra tidlig-Sovjet. Skjønner seff poengene dine, men du fremstår som en autoritær bølle som vil frata folk religionsfrihet. Lite liberalistisk.. :thumbdown:

Og hvis religion kan motivere noen til å gjøre gode ting så er jo det objektivt bra/greit. 

 

Religionsfrihet innebærer selvfølgelig også friheten FRA å bli pådyttet religion.

Hvordan fratar man folk religionsfriheten ved å argumentere mot religionen deres?

 

Lite liberalistisk? Det er jo bare positivt. Liberalismen er en ufyselig ideologi. Men jeg skjønner ikke helt hva det har med denne diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Jesus er ikke bare sannhet. Han levere evig, mens du dør og blir borte, RWS

He he, og nå skulle jeg bli redd liksom? Har ingen dødsfrykt jeg, jeg er ikke religiøs husker du...

 

Nei, poenget er at han vinner og du taper.

 

Ikke når man ønsker å bli borte. Hvem gidder å eksistere til evig tid, liksom? Fryktelig kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...