Gå til innhold

TEST: Alienware 15 med GTX 1070


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på hvilket batteri som er i den Alienware 15 dere testet, men notebookcheck sin video avspillingstest oppnådde 4 timer og 26 minutter batteritid med samme laptopen så vidt jeg kunne finne ut. De sier at batteriet er på 99 Wh, og det er ganske mye.

 

Jeg vet ikke om det er rett det som sies om stålpale under tastaturet, min hadde en aluminiumsplate under tastaturet, og den gav litt etter hvis det ble trykket hardt. 

 

Ellers er jeg enig i at byggekvaliteten er upåklagelig med alle Alienware. De tåler nesten det utrolige, jeg har selv hatt en Alienware M17x som den het, og en gang falt den i et betong gulv fra ca 1,5 m høyde og virket like fint etterpå. Den er fortsatt i bruk, 4 år etter falllet i gulvet.

Dyr? Ja, det er de, men du får kvalitet og jeg for min del fikk en servicxe fra Dell som jeg aldri har opplevd hverken før eller senere.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på hvilket batteri som er i den Alienware 15 dere testet, men notebookcheck sin video avspillingstest oppnådde 4 timer og 26 minutter batteritid med samme laptopen så vidt jeg kunne finne ut. De sier at batteriet er på 99 Wh, og det er ganske mye.

 

Jeg vet ikke om det er rett det som sies om stålpale under tastaturet, min hadde en aluminiumsplate under tastaturet, og den gav litt etter hvis det ble trykket hardt. 

 

Ellers er jeg enig i at byggekvaliteten er upåklagelig med alle Alienware. De tåler nesten det utrolige, jeg har selv hatt en Alienware M17x som den het, og en gang falt den i et betong gulv fra ca 1,5 m høyde og virket like fint etterpå. Den er fortsatt i bruk, 4 år etter falllet i gulvet.

Dyr? Ja, det er de, men du får kvalitet og jeg for min del fikk en servicxe fra Dell som jeg aldri har opplevd hverken før eller senere.

 

Enig angående batteritid. Her er det gjort dårlig research av Tek.no. Alienware 15 med GTX1070 har et 99Wh batteri som er den maksimale størrelsen som er lovlig i en laptop (grunnet flyreiser). Det som virkelig suger batteri i denne laptopen er Gsync-skjermen. Det ser ut som at de fleste ikke har fått med seg ennå at det er en stor ulempe å velge en laptop med Gsync skjerm fordi laptopen da må konstant drives av den dedikerte grafikken, i dette tilfellet en GTX1070, som trekker mye strøm.

 

Alienware 15 kan konfigureres til å ha et Gsync IPS panel også (dog bare 60Hz kontra 120Hz), og dette panelet skal være veldig bra.

 

Tidligere kunne man konfigurere AW15 med et IPS panel, uten Gsync, og hvis man da hadde et 99Wh batteri så så man batteritider på opp mot 7-8 timer, FRA EN GAMING LAPTOP! Denne konfigurasjonen kommer kanskje tilbake. Vanskelig å si når Dell hele tiden bytter ut konfigurasjonene som er tilgjengelig på siden deres.

 

Så kanskje dere burde gjøre dette tydeligere, Tek.no, at Gsync paneler kommer med en heftig pris, i form av sterkt redusert batteritid (ca. halvparten av samme laptop uten Gsync).

Lenke til kommentar

Blir det test av 13 tommeren også? og evt den grafikkforsterkeren? Finner lite om spesielt den siste. Det hadde vært gøy å sett 13 mot msi gs43vr. prisforskjellen er (les: var, fordi dell endrer bestillingsgreiene sine hele tida, det går ikke å ha ips 1080p skjermen med 1060 kortet) ikke så stor. Liker laptopene alienware har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...