Gå til innhold

Canal Digital kabel-TV med T-We ruler!


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg har akkurat installert kabelTV fra canal digital med T-We. Nå dropper jeg netflix, tv2sumo, hbo nordic, viaplay og amazon prime video. Skikkelig stort utvalg på leiefilmer på T-We også. Fant også ut at jeg kan ta opp programmer på USB-pinne. Har satt inn en 64GB minnepinne, latterlig liten men. Har ikke sjekket om den tar store harddisker for jeg har bare en disk og der har jeg alle mine rippede blurays. Disken må formateres for å kunne brukes. Jeg har ADB 2840, "T-We Box Mini".

 

Men jeg lurer på en ting, det fulgte ikke med galvanisk skille med T-We boksen, men alt annet fulgte med. Trenger jeg ikke det mellom antenneledningen og boksen? Er galvanisk skille bare nødvendig på TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

T-We boksen er vel ikke jordet. Da trenger den ikke galvanisk skille.

Problemet er hvis du har kabel, TV med jordet støpsel, og jordet elektrisk anlegg i stuen. 

Såååå... jeg trenger ikke galvanisk skille?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Hmmm, min toshiba 4TB disk virker ikke med T-We boksen... Får bare beskjed om å sette i en disk som er større enn 8GB eller større enn 30GB... :( Noen som vet hva den må formateres til?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Det står i brukerveiledningen (tilkobling): Boksen støtter diskstørrelser opp til 1 TB. Større disker vil begrenses til 1 TB.

Det er ikke uvanlig at det blir problemer med 2TB grensa, er nok derfor en 4TB disk ikke virker.

 

Formatering trenger du ikke tenke på. Disken blir initialisert av T-We boksen, alt innholdet forsvinner. Dvs du kan ikke ha en disk som du kan flytte fram og tilbake mellom PC og dekoder.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det står i brukerveiledningen (tilkobling): Boksen støtter diskstørrelser opp til 1 TB. Større disker vil begrenses til 1 TB.

Det er ikke uvanlig at det blir problemer med 2TB grensa, er nok derfor en 4TB disk ikke virker.

 

Formatering trenger du ikke tenke på. Disken blir initialisert av T-We boksen, alt innholdet forsvinner. Dvs du kan ikke ha en disk som du kan flytte fram og tilbake mellom PC og dekoder.

Ok takk for info :)

 

Da skal jeg kjøpe noen 1TB disker til boksen. Eller... når ser jeg egentlig på opptak... :) "fotografisk" minne/"klisterhjerne" på bilder og video ihvertfall...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Til info: Etter at en harddisk eller minnepinne har vært i bruk på T-We Mini og man vil bruke lagringsenheten på en pc igjen, kan det nødvendig å bruke "diskpart" fra kommandolinja i Windows. Diskpart har en clean-funksjon som benyttes før man ellers kan opprette vanlige partisjoner igjen. (i Diskpart: "list disk" for oversikt over disker, så "select disk X" der X er disken som skal slegges, og videre kommandoen "clean").

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...