Gå til innhold

Blir mer og mer forvirret og usikker rundt backup og NAS


Chivas

Anbefalte innlegg

Nå er det vel enkelte som ønsker litt mer funksjonalitet og ett skikkelig interface i motsetning til å bla seg rundt i en filstruktur og starte mediafiler.....

 

Uansett, innstillingene for transkoding skal ligger her; Control Panel -> Applications -> Transcode Management. - Den kan ikke slås av, men du kan stille den inn så den ikke transkoder uten grunn.

 

Men dersom du bruker en full plex-klient på TVen eller mediespilleren, og ikke webklient eller DLNA så skal den egentlig ikke transkode noe på lokalnettet så vidt jeg har skjønt.

 

Har du forresten sjekket om det er noen innstillinger i tv-klienten? - På f.eks Android kan det sttes at den skal spille av alt "native" og ikke transkode noe...

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dukker opp som en egen input hos meg. Hdmi 1-

Canal Digital - xbox - Personalcloud (nas) - hdmi 4. (F.eks)

 

Så får jeg browse den, som om det var en minnepinne eller ekstern hdd.

 

Mulig du må aktivere noe på din nas. Som sakt jeg en simplere nas enn deg.

 

Jeg får bare tilgang til det som ligger åpent på nas. Mapper som er beskyttet med brukernavn og passord har ikke tv tilgang til

Ok, men da er den ikke koblet med HDMI? Hos meg er det som er koblet med HDMI vist som du sier.

Lenke til kommentar

Nå er det vel enkelte som ønsker litt mer funksjonalitet og ett skikkelig interface i motsetning til å bla seg rundt i en filstruktur og starte mediafiler.....

 

Uansett, innstillingene for transkoding skal ligger her; Control Panel -> Applications -> Transcode Management. - Den kan ikke slås av, men du kan stille den inn så den ikke transkoder uten grunn.

 

Men dersom du bruker en full plex-klient på TVen eller mediespilleren, og ikke webklient eller DLNA så skal den egentlig ikke transkode noe på lokalnettet så vidt jeg har skjønt.

 

Har du forresten sjekket om det er noen innstillinger i tv-klienten? - På f.eks Android kan det sttes at den skal spille av alt "native" og ikke transkode noe...

Sjekker litt nærmere ikveld. Satt opp dette først i går, så ikke sjekket veldig mye enda. På TV kan jeg ikke huske å ha sett innstillingsmuligheter på Plex-appen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Control Panel -> Applications -> Transcode Management

 

Er dette i QTS? Der finner jeg ikke den innstillingen isåfall.

 

På Plex på TV'n er det satt original på alt, uten at det hjalp.

 

På TV får jeg heller ikke opp NAS noe sted, og kan ikke se at Tizen inneholder noe som kan finne den slik som det eldre OS'et gjorde.

 

Nå gikk jeg for denne NAS'en siden jeg trodde det skulle funke, så nå gjenstår vel snart å koble til en NUC, men da begynner dette backup-systemet å koste endel X'er mer enn jeg så for meg :D

Lenke til kommentar

Dukker opp enkelt å greit her hos meg (personalcloud)

Det er nok noe instillinger hos deg som ikke stemmer.

 

gnuf3PX.jpgpTr2DOH.jpg

 

Så finner man det man vil spille av og trykker på play. Har spilt av alt jeg har testet med hittil.

Plex er vel greiere for å få det finere og med mere system, men dette er bra nok i massevis for meg så gidder ikke betale for plex.

 

husk å installere siste firmware på tv'en forresten.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Dukker opp enkelt å greit her hos meg (personalcloud)

Det er nok noe instillinger hos deg som ikke stemmer.

 

gnuf3PX.jpgpTr2DOH.jpg

 

Så finner man det man vil spille av og trykker på play. Har spilt av alt jeg har testet med hittil.

Plex er vel greiere for å få det finere og med mere system, men dette er bra nok i massevis for meg så gidder ikke betale for plex.

 

husk å installere siste firmware på tv'en forresten.

Snålt. Har gått gjennom alt jeg kan finne på tv :-\ og det er ikke hdmi du kobler den til med? Hos meg er det kun tilgang gjennom nettverkskabel som går til router, og deretter nas.
Lenke til kommentar

Hah, da har jeg endelig fått kontakt! :)

 

Det viste seg faktisk at TV var koblet til Get boksen og ikke til routeren. Det stammer fra da jeg kjøpte TV'en og den oppkoblingen skulle brukes midlertidig siden jeg ikke hadde lang nok kabel som rakk til routeren :)  Så, jeg trodde alt var koblet riktig siden testfilmene vitterlig dukket opp i Plex appen på TV.

Fortsatt er det slik at Plex maser om at NAS ikke er kraftig nok til å spille av, mens når jeg kjører det direkte så spilles det helt smooth.

 

Complexity: Neste problem: Hvordan få tekst på filmene? Tekstfilen ligger i samme mappe som film, med samme navn, men ingen tekst kjøres.

Får du opp tekst hvis du snurrer film?

Lenke til kommentar

 

Complexity: Neste problem: Hvordan få tekst på filmene? Tekstfilen ligger i samme mappe som film, med samme navn, men ingen tekst kjøres.

Får du opp tekst hvis du snurrer film?

Bra du fikk til :)

Om du pauser videoen og trykker på options oppe i høyre hjørnet vil du kunne slå på tekst.

Lenke til kommentar

 

 

Complexity: Neste problem: Hvordan få tekst på filmene? Tekstfilen ligger i samme mappe som film, med samme navn, men ingen tekst kjøres.

Får du opp tekst hvis du snurrer film?

Bra du fikk til :)

Om du pauser videoen og trykker på options oppe i høyre hjørnet vil du kunne slå på tekst.

 

Der får jeg kun 2 valg: Roter og Informasjon

Lenke til kommentar

Control Panel -> Applications -> Transcode Management

 

Er dette i QTS? Der finner jeg ikke den innstillingen isåfall.

 

Jeg kjenner dessverre ikke plex i detalj selv om jeg har det på en PC, og har overhodet ingen erfaring med qnap-versjonen...

 

Plex er vel greiere for å få det finere og med mere system, men dette er bra nok i massevis for meg så gidder ikke betale for plex.

Plex koster ingenting.... 

 

Neste problem: Hvordan få tekst på filmene? Tekstfilen ligger i samme mappe som film, med samme navn, men ingen tekst kjøres.

uten at jeg vet om det er problemet så er det mange avspillere som ikke støtter eksterne tekst-filer. - Du må isåfall muxe de inn i mkv'en ...

Lenke til kommentar

Ja se der, finnes fakrisk en gratisversion av plex. Kansje man tester det en dag da.

 

Vet bare at dem jeg kjenner som bruker det betaler, men får vel bare ekstra funksjoner da.

 

 

Film jeg spiller av på tven er som oftest i Blu-ray kvalitet og filene er på 20-30GB. Da følger det med tekst på de fleste språk som tven kan velge mellom.

Lenke til kommentar

 

Film jeg spiller av på tven er som oftest i Blu-ray kvalitet og filene er på 20-30GB. Da følger det med tekst på de fleste språk som tven kan velge mellom.

Ok, men da tenker jeg disse ligger i selve BD-fila/filene som spilles av og ikke som en ekstra tekstfil. Skal se om jeg har noen andre testfilmer med innebygget tekst jeg kan teste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...