Odd R. Valmot Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 Det blir mer trekull og varme, men ikke noe flybensin fra norske tømmerstokker i Elkems prosjekt for bærekraftig silisiumproduksjonTreklyngen og Avinor skrinlegger flybensin-prosjekt
Viggo Stenbekk Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 Kjære TU I et forum for teknikk bør det ikke stå på trykk at jetmotorer bruker bensin. Stempelmotorer bruker bensin. Jetmotorer bruker parafin. 3
Kikert Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 "Dette handler om den gode gamle lærekurven og sunn fornuft, sier han"
Odd R. Valmot Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Skrevet 18. februar 2017 Kjære TU I et forum for teknikk bør det ikke stå på trykk at jetmotorer bruker bensin. Stempelmotorer bruker bensin. Jetmotorer bruker parafin. Det har du så helt rett i. Vi bøyer oss i støvet!
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 Kjære TU I et forum for teknikk bør det ikke stå på trykk at jetmotorer bruker bensin. Stempelmotorer bruker bensin. Jetmotorer bruker parafin. Det har du så helt rett i. Vi bøyer oss i støvet! Ingen regel uten unntak. Noken av motorne er multifuel, tar diesel og kan kjøre på bensin i ca 25 timer før dei skrotes. Men ja, flybensin er vel høg oktan for kunn stempelmotorer i sin alminnlighet.
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 5. desember 2017 Skrevet 5. desember 2017 Biokull kan bli enda grønnere Ny forskning viser at biokull kan lages på langt lavere temperaturer enn det som er vanlig praksis. Det sparer både miljø og penger. https://forskning.no/2017/09/senk-temperaturen-i-biokullproduksjon/produsert-og-finansiert-av/nibio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå