Gå til innhold

Hvor mye bruker Ola Nordmann når han skal kjøpe TV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ring rundt til alle som selger TV'er og lag en egen statistikk, men det er muligens litt mye jobb :wee:

Et problem med det er at det er mange som kjøper en ekstra TV til å ha på soverom, kjellerstue, ekstrarom, eller lignende for å kunne se fotball på en og serier på den andre. Ekstra TV er sjeldent samme størrelse og pris som hovedTV.

 

Hvis jeg skulle tippe hva Ola Nordmann bruker på hoved-TV, hadde jeg sagt en 55" mellom 8 000 og 9 000 kr hvert 3. til 5. år

Lenke til kommentar

Et problem med det er at det er mange som kjøper en ekstra TV til å ha på soverom, kjellerstue, ekstrarom, eller lignende for å kunne se fotball på en og serier på den andre. Ekstra TV er sjeldent samme størrelse og pris som hovedTV.

 

Hvis jeg skulle tippe hva Ola Nordmann bruker på hoved-TV, hadde jeg sagt en 55" mellom 8 000 og 9 000 kr hvert 3. til 5. år

 Godt tippet, høres ikke urimelig ut.

 

 

Helt opp til hva folk ønsket i en tv.

Det er derfor jeg vil se statistikken. ;)

Lenke til kommentar

Finnes det statistikk hvor mye penger en gjennomsnittlig nordmann bruker når han skal kjøpe TV?

Og hvor mange TVer blir det solgt årlig i Norge? Hvor ofte bytter vi gjennomsnittlig TVer?

 

Noen som vet? :)

Noen svar finner du hos Elektronikkbransjen:

"Antall solgte TV-apparater faller fra 387.000 enheter i 2015 til 375.000 i 2016, en nedgang på tre prosent. Totalomsetningen for TV i 2015 øker likevel med én prosent, etter at gjennomsnittprisen på TVer stiger med 9,3 prosent."

"Totalt kjøpte nordmenn nye TVer for 2.708 millioner kroner i 2016, opp fra 2.686 millioner kroner i 2015." Dvs en snittpris på ca kr 7200,- i 2016 og ca kr 6900,- i 2015.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...