Gå til innhold

E-SPORT: Utestengt spiller frifinnes


Anbefalte innlegg

Folk ser en spinbot. Men mer subtile hacks som for eksempel aimlocks oppdager de ikke. Derfor er det fritt frem for spillere å bruke aimlocks.

Radi glemte å stille inn offset på sin og gjorde kunststykket i å nesten bli busta for aimlock i en proffkamp, isåfall tror jeg faktisk han ville blitt førstemann. Dette er innkjøringsproblemer hos en nybegynner, han vil passe på å justere offset til neste gang.

Admins forsøkte å banne en cheater men det var å trakke feil, de har allerede tatt lærdom av situasjonen og gjort avtale med tredjepart slik at de kan fraskrive seg alt ansvar rundt cheats.

For de som lurer så bryr ikke admins seg lenger (eller de får ikke lov) og det er nå fritt frem for cheats :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker hvordan de feiga ut å ga etter for presset, så egentlig så er det fritt frem å cheate så lenge det ikke er snakk om spinbotting nå?

Litt lett wh og aimlock skader jo ingen.

 

Det er vel ikke vanskelig å laste ned demoen og sjekke dette ut selv og bruke ørene dine litt? Når du så har gjort det, bruk hodet ditt og fantiser om hva de sa på teamspeak i tillegg og hvilken info han fikk, og skift spiller og se om de kunne gi den infoen. Da finner du latterlig fort ut at han ikke cheatet. Men, ja, du vet kanskje ikke engang hvordan man ser på en demo ennå, så burde kanskje holde deg for god til å uttale deg i det heletatt, i stedet for å være toxic for samfunnet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For de som lurer så bryr ikke admins seg lenger (eller de får ikke lov) og det er nå fritt frem for cheats :)

Trist...  Nå er det slik at det er dessverre blitt relativt vanlig å cheate i cs her er vennelisten til 3 forskjellige folk, fra 3 forskjellige matcher i går...  http://imgur.com/a/hDGGL :Finner haugevis av vac bans, finner folk med samme navn på flere forskjellige kontoer som er vac bannet, gang på gang. Vennegjenger som spiller på 5mans lag og cheater åpenlyst. 

Flere som jeg spiller med er møkklei, og det forstår jeg godt, er kvalmende mye cheating, og vi er vel snart på det stadiet der vi også til slutt vil få noen cheatere på laget så det blir rettferdig. Eller som cheaterne selv kallder det "Hvh - Hack Versus Hack".

 

Hovedsaklig ligger problemet hos csgo developerne/vac da de gjør svært lite for å ordne opp i all cheatingen. Inntill de gidder å fokusere på det vil det være fri flyt av cheating og texas.  

Lenke til kommentar

 

Elsker hvordan de feiga ut å ga etter for presset, så egentlig så er det fritt frem å cheate så lenge det ikke er snakk om spinbotting nå?

Litt lett wh og aimlock skader jo ingen.

Det er vel ikke vanskelig å laste ned demoen og sjekke dette ut selv og bruke ørene dine litt? Når du så har gjort det, bruk hodet ditt og fantiser om hva de sa på teamspeak i tillegg og hvilken info han fikk, og skift spiller og se om de kunne gi den infoen. Da finner du latterlig fort ut at han ikke cheatet. Men, ja, du vet kanskje ikke engang hvordan man ser på en demo ennå, så burde kanskje holde deg for god til å uttale deg i det heletatt, i stedet for å være toxic for samfunnet.

 

På demoen ser du aimlocken enda tydeligere.

 

Men det er som jeg sa, folk flest klarer å oppdage spinbots men har for lite erfaring til å se for eksempel aimlocks. Det er ikke uten grunn at så mange profesjonelle spillere jukser :)

Lenke til kommentar

Jeg har ia alle fall 0 troverdighet på TL, og deres beslutninger en stund fremover. Så det skal gå helt uten følger at dere hang ut en spiller, utestengte han, og var nære på å ødelegge hans karriere fordi DERE dreit dere ut, så dere kan gå tilbake å reversere avgjørelser dere har tatt, bare for å ødelegge mer for dere selv. Det BØR være noen hoder som ruller her nå, å det er ikke fra spillere, men evneveike moderatorer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ia alle fall 0 troverdighet på TL, og deres beslutninger en stund fremover. Så det skal gå helt uten følger at dere hang ut en spiller, utestengte han, og var nære på å ødelegge hans karriere fordi DERE dreit dere ut, så dere kan gå tilbake å reversere avgjørelser dere har tatt, bare for å ødelegge mer for dere selv. Det BØR være noen hoder som ruller her nå, å det er ikke fra spillere, men evneveike moderatorer.

Det går begge veier, mange av oss som ønsker at han bannet men slik gikk det ikke, så vi også har mistet troverdigheten på TL og deres beslutninger da det mest sannsynlig være fritt fram til å cheate fremover... også unngå en slik hendelse som dette igjen.

Lenke til kommentar

 

Elsker hvordan de feiga ut å ga etter for presset, så egentlig så er det fritt frem å cheate så lenge det ikke er snakk om spinbotting nå?

Litt lett wh og aimlock skader jo ingen.

Det er vel ikke vanskelig å laste ned demoen og sjekke dette ut selv og bruke ørene dine litt? Når du så har gjort det, bruk hodet ditt og fantiser om hva de sa på teamspeak i tillegg og hvilken info han fikk, og skift spiller og se om de kunne gi den infoen. Da finner du latterlig fort ut at han ikke cheatet. Men, ja, du vet kanskje ikke engang hvordan man ser på en demo ennå, så burde kanskje holde deg for god til å uttale deg i det heletatt, i stedet for å være toxic for samfunnet.

 

 

Litt usikker på om innlegget ditt er ironisk ment eller om du er helt borte vekk, underholdende var det nå ihvertfall.

 

Er også fascinerende hvor mange brukernavn som kommenterer i disse trådene som er eld gamle men som har veldig få innlegg, eller i csgo kalles det smurf accounts, så jeg regner med at det er enkelte som av en eller anna årsak vil ligge lavt i terrenget også plutselig popper de magisk opp i slike tråder, nice.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Nå forholder jeg meg ikke så mye til Keyboard warriors her. Det er helt ok, jeg kan og være det fra tid til annen. Men det gir lite læring.

 

Må innrømme at jeg savner cs go skype gruppen.

 

Jeg forstår ikke angrepene på TommyM. Han har rapportert sine mistanker. Da forventer jeg ikke heller at han er glad for å få avgjørelsen mot sine mistanker. Men Tommy har ikke gjort noe galt her.

 

Vi har brukt flere verktøy i anken. Men vi skal påvise, eller ha sterke indikasjoner på, at juks har blitt benyttet.

 

Det er noen som påstår at juks er svært utbredt på topp-nivå også internasjonalt. Da er jeg sikkert naiv, men jeg tror ikke det. Da skulle disse spillerne spillt langt dårligere offline på ukjente maskiner.

 

Toppnivået i Norge er høyt det. Av individuelle ferdigheter har jeg sett internasjonalt toppnivå. Men begrensede trening og coach muligheter gjør det vanskelig å planlegge formkurven.

 

Tips til verktøy og rutiner for å oppdage juksing taes i mot med takk på [email protected].

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå forholder jeg meg ikke så mye til Keyboard warriors her. Det er helt ok, jeg kan og være det fra tid til annen. Men det gir lite læring.

 

Må innrømme at jeg savner cs go skype gruppen.

 

Jeg forstår ikke angrepene på TommyM. Han har rapportert sine mistanker. Da forventer jeg ikke heller at han er glad for å få avgjørelsen mot sine mistanker. Men Tommy har ikke gjort noe galt her.

 

Vi har brukt flere verktøy i anken. Men vi skal påvise, eller ha sterke indikasjoner på, at juks har blitt benyttet.

 

Det er noen som påstår at juks er svært utbredt på topp-nivå også internasjonalt. Da er jeg sikkert naiv, men jeg tror ikke det. Da skulle disse spillerne spillt langt dårligere offline på ukjente maskiner.

 

Toppnivået i Norge er høyt det. Av individuelle ferdigheter har jeg sett internasjonalt toppnivå. Men begrensede trening og coach muligheter gjør det vanskelig å planlegge formkurven.

 

Tips til verktøy og rutiner for å oppdage juksing taes i mot med takk på [email protected].

 

Jeg aner ikke hvor stor andel av proffmiljøet som jukser men risikoen for å bli tatt er lik null og ingen turneringer vil egentlig banne noen selv om de jukser. Det folk ikke vet har de heller ikke vondt av, og organisator taper ikke en krone på om lag A jukser og slår lag B, det har ingen betydning hvem som vinner eller om det jukses.

 

Du trenger ikke internettilgang for å jukse så det kan være du er litt naiv :-)

Cheaten kan nemlig lastes inn i minnet på musen de tar med seg. Det er heller ikke noe problem å snike en usb-penn inn i maskinen.

 

Spørsmålet er ikke hvordan du skal ta cheatere, spørsmålet er heller hvorfor noen skulle bry seg. Det er nesten ingen som klager over at det cheates :)

 

 

 

Legg merke til flusha 27 sekunder ut i filmen på mirage. Her kommer han borti aimlock-knappen og siktet henger på terror som kommer gjennom røyken. Her forstår han at han tabbet seg ut og han snur seg vekk i panikk så fort han kan.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

..

 

...

 

Jo, arrangører ønsker å ta cheatere, men det skal bevises.

Ja, kjenner til mus-cheaten,

 

Cheat klager går nå litt i bølger. Akkurat nå er det rolig.

Den YTen var ganske Illuminati ja, så ikke bra ut.

 

Merk at jeg tror det jukses i CS som i alle andre konkurranser hvor penger er involvert. Men det skal bevises. Og dersom noen cheater får admins ny anledning i hver kamp til å bevise det.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er tre punkter folk og telenorligaen.no må ta lærdom av etter denne saken:

 

1) Telenorligaen må ha bedre rutiner før de dømmer noen for juks. Det er en sterk anklage! Heldigvis har de en ankemulighet. De burde derimot hatt mer enn 2 personer til å dømme en annen person for noe så alvorlig. En person burde være uskyldig til det motsatte er bevist, ikke motsatt. F.eks. 2 personer til å se gjennom for å se om det er suspekt. Dersom det er suspekt burde det gå videre til en ny og større gruppe som innhenter mer informasjon før de setter en dom.

 

2) Et års utestengelse er lavt dersom noen blir tatt for juks. Skal man anse e-sport som en seriøs idrett burde man se nærmere på utestengelse i andre idretter, som f.eks. doping. Her er det normalt med 4 år eller mer for bevisst doping og nærmere 2 år om man kan bevise at det er gjort ubevisst og ikke har sportslig effekt.

 

3) Har man mistanker, med begrunnelse, må dette bli tatt seriøst. I dette tilfellet hadde TommyM/Demise mistanker og demoer til å begrunne mistankene. De må ha en rett til å be dommere gå gjennom denne dokumentasjonen uten å bli hengt ut på forum o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det i begynnelsen kanskje ikke var optimalt håndtert. Ble litt mye støy og publisitet rundt alt sammen. Uansett greit når man man sier man har tatt en feil avgjørelse og anken kommer fram.

 

Vil også anbefale gamer.no å redigere spilleres ordbruk, greit det kanskje er litt imot journalistiske retningslinjer, men burde klare å holde unna ord som "snørrunger" og en overbruk av ordene latterlig og sinnsyk i noen av nyhetssakene vedrørende spillere :D

 

Støyen kom først og fremst fordi spillerne valgte å involvere media. Journalistene har ikke hatt oss som kilde i denne saken utover det jeg er sitert på, selvsagt.

 

-Erling

Lenke til kommentar

2) Et års utestengelse er lavt dersom noen blir tatt for juks. Skal man anse e-sport som en seriøs idrett burde man se nærmere på utestengelse i andre idretter, som f.eks. doping. Her er det normalt med 4 år eller mer for bevisst doping og nærmere 2 år om man kan bevise at det er gjort ubevisst og ikke har sportslig effekt.

 

4-års syklusen baserer seg vel litt på OL- og VM-syklusen i flere sporter? Altså at man går glipp av den neste store muligheten i karrieren.

 

Ett år er i E-sport er jo en rekke majors (der det skulle være relevant) og 2-3 sesonger i Telenorligaen (litt avhengig av hvordan det treffer overgangsvinduet).

 

Sånn sett har vi en modell for straffeutmåling som tilsvarer flere andre sporter.

Lenke til kommentar

 

 

..

 

...

 

Jo, arrangører ønsker å ta cheatere, men det skal bevises.

Ja, kjenner til mus-cheaten,

 

Cheat klager går nå litt i bølger. Akkurat nå er det rolig.

Den YTen var ganske Illuminati ja, så ikke bra ut.

 

Merk at jeg tror det jukses i CS som i alle andre konkurranser hvor penger er involvert. Men det skal bevises. Og dersom noen cheater får admins ny anledning i hver kamp til å bevise det.

 

 

Å bevise det er ikke noe problem, utfordringen er å overbevise nybegynnere om hva som er juks og ikke.

De to første klippene i videoen viser aimbot, her hadde spilleren justert kule nr 9 i magasinet til å treffe hodet. Uheldigvis så dør første fiende på kule nr 8 og neste fiende kommer akkurat til syne når det 9. skuddet går.

Men en nybegynner som ikke kjenner spraypattern kan tro det er flaks.

 

Nå er Radi blitt "renvasket" og folk er blitt enda blindere for juks, for det han gjør er jo "legit".

 

 

Spørsmålet er ikke om Radi jukser, er du god nok i spillet og gidder bruke tid på å tråle gjennom demoen da ser du det. 

Spørsmålet er hvorfor admin skal bry seg når folk ikke gjør det, hvis publikum vil ha konkurranser med juks i da får de bare levere turneringer med juks i :)

Det folk ikke vet har de heller ikke vondt av, telenorligaen taper ikke en krone på om det jukses eller ikke. Egentlig kan de bare slå av VAC også, det ødelegger jo kampen om noen blir vac-bannet midt i og det plutselig blir 4 mot 5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...