Gå til innhold

E-SPORT: Telenorligaen innfører EasyAntiCheat i 1. divisjon


Anbefalte innlegg

Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvordan dette er nok bevis på å utestenge en spiller, det eneste klippet som var litt fishy var b wallbangen, men på en annen side så har jeg sett denne wallbangen blitt brukt før, så det kan jo enkelt forklares med litt flaks.

 

Så hvordan skal jeg ta Telernorligaen seriøst når ett lucky shot er nok til å få en spiller utestengt, blir for dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En markedsledende anti-cheat er ESEA og ikke EAC. Anbefaler artikkelforfatter å oppdatere ingressen, da den tydeligvis er feilaktig. Gjøres ikke blir artikkelen meldt inn for PFU.

Haha, det er nok ikke slik verken vær varsom-plakaten eller PFU fungerer, men morsom lesing uansett.

 

Kan du utdype?

 

Vær varsom-plakaten er tvilsomt overholdt i denne sak. Brudd på denne kan meldes inn til PFU.

Lenke til kommentar

Det faktum at Gamer.no velger å kalle anti-cheaten som "Den markedsledende løsningen for å oppdage juks" tyder på at de på toppen i Gamer.no ikke har mye kjennskap til spillet.

 

EAC er IKKE markedsledende, men for all del en solid anti-cheat. Følgelig blir dette en misvisende artikkel, og jeg vil dermed minne på om vær varsom-plakaten.

 

En markedsledende anti-cheat er ESEA og ikke EAC. Anbefaler artikkelforfatter å oppdatere ingressen, da den tydeligvis er feilaktig. Gjøres ikke blir artikkelen meldt inn for PFU.

ESEA har kanskje den beste anti-cheaten, men denne er ikke tilgjengelig på markedet pga ekslusivitet til nettopp ESEA.

 

Gjerne fortell meg hvilken annen anti-cheat som har like stor markedsandel som EAC, som er åpen for alle å bruke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det faktum at Gamer.no velger å kalle anti-cheaten som "Den markedsledende løsningen for å oppdage juks" tyder på at de på toppen i Gamer.no ikke har mye kjennskap til spillet.

 

EAC er IKKE markedsledende, men for all del en solid anti-cheat. Følgelig blir dette en misvisende artikkel, og jeg vil dermed minne på om vær varsom-plakaten.

 

En markedsledende anti-cheat er ESEA og ikke EAC. Anbefaler artikkelforfatter å oppdatere ingressen, da den tydeligvis er feilaktig. Gjøres ikke blir artikkelen meldt inn for PFU.

ESEA har kanskje den beste anti-cheaten, men denne er ikke tilgjengelig på markedet pga ekslusivitet til nettopp ESEA.

 

Gjerne fortell meg hvilken annen anti-cheat som har like stor markedsandel som EAC, som er åpen for alle å bruke.

 

Det kommer ikke spesifikt frem av artikkelen at dere har valgt EAC grunnet at ESEA har eksklusivitet på sin egen anti cheat.

 

Videre synes jeg det er meget mistenkelig at dere benytter markedsandel som kriterie for hvilken anti-cheat sin skal benyttes. Dere burde heller anvendt et annet kriterie enn markedsandel, hva med noe som faktisk er logisk å bruke slik som hvor god den spesifikke anti-cheaten faktisk er til å fange juksemakere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan du utdype?

 

Vær varsom-plakaten er tvilsomt overholdt i denne sak. Brudd på denne kan meldes inn til PFU.

 

At du ikke er enig i at en anticheat er markedsledende er visserlig ikke grunnlag til å klage noen som helst inn til PFU, spesielt ikke om du skal basere klagen på at du blir presentert med "misvisende" informasjon. Du kan for all del sende inn klagen, men den vil rotne i en søppelmail-innboks til den siste ethernettkablen blir trukket ut av støpslet.

 

Det vil forøvrig også være feil å påstå at ESEA har en markedsledende anticheat- den er for all del kjempebra og sannsynligvis den beste, men den er bokstavlig talt ikke PÅ MARKEDET og er meg bekjent fullstendig reservert for ESEA-relaterte events og ikke et alternativ for gamer eller andre tredjeparts-verter.

 

Jeg tror egentlig ikke at gamer.no har noen andre realistiske alternativer til EAC,

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva ville du valgt? :-)

Hadde det vært helt opp til meg, så hadde jeg endret ingressen på artikkelen først. Videre hadde jeg kortet ned premiepengene til samtlige spill for flere sesonger, og anvendt et stort beløp på å leie en kjent spesialist på cheats, som supex0 eller ko1n, til å lage en anti-cheat spesifikt for gamer.no. 

 

Men igjen, så drives jo ikke Gamer.no av meg, men av deg :)

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmål mitt. Du kritiserer valget av anti-juks-løsning. Hvilket alternativ burde vi gått for?

Det at du ikke evner å forstå at jeg avga et svar på spørsmålet ditt implisitt i ovenstående post er noe jeg ikke kan ta ansvar for. 

Endret av Manager
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du svarte ikke på spørsmål mitt. Du kritiserer valget av anti-juks-løsning. Hvilket alternativ burde vi gått for?

Det at du ikke evner å forstå at jeg avga et svar på spørsmålet ditt implisitt i ovenstående post er noe jeg ikke kan ta ansvar for.

Okey, det er fair. Har presisert bedre hva jeg var ute etter nå.

Lenke til kommentar

 

"Den markedsledende løsningen for å oppdage juks"

 

EAC er kanskje det mest elendige systemet til å oppdage juks! I samme slengen så har dem en keylogger som kjøres i bakgrunnen når den er installert.

 

Bra jobba gamer.no, først utestenger og henger dere ut en uskyldig person, også i samme slengen innfører dere verdens dårligste AC. Trist.

Key logger Xd avira antivir som sier det? Er jo bare ACen som filmer fra dit pov og tar bilde av skjermen og sender til en server

 

 

Et kjapt google søk og du vil finne flere leaks direkte fra EAC med passord til brukere :) Og det har ingenting med at AC'en tar bilde av skjermen, det er en keylogger som er utenom anticheat funksjonen.

 

Skal jo også nevnes at de som jukser på et decent nivå ikke bruker en cheat som man finner public, som lett blir tatt av EAC, men en cheat som faktisk koster penger og sniker seg unna det meste av anticheats. EAC tar de typiske cheats som wallhack, spinbots etc. Men en god triggerbot som gjør gjør det lille ekstra, kanskje 1% av siktingen, vil den umulig klare å ta.

 

Mange sier det er bedre enn ingenting, jo kanskje i lavere divisjoner vil det luke ut de som er klare juksemakere, men på det øverste nivået i norge vil det ikke fungere. Folk som virkelig vil jukse på toppnivå er smartere enn å laste ned en .exe fra et google søk ;)

Lenke til kommentar

dette bør gjelde alle divisjoner punktum. at dette blir fastsatt kun for 1divisjon blir litt dumt med tanke på hvor mange divisjoner og avdelinger telenor har. og ettersom mange ikke blir undersøkt for evt cheat + sette globals med smurf account og har 34timer on record på steam profilen sin gjør at de svakeste lagene blir som regel overkjørt og blir danka ut av ligaen fordi det er smurf/globals på det andre laget, blir som og sette opp silver 1 mot globals, i motstanderene i fjord vi spillte mot kicka ut 3 folk fra gruppa si og meldte inn 3 globals på laget sitt for og overkjøre oss da det var ganske gjevnt første runde vi spillte mot ett lag jeg ikke husker ikke hvem navnet er på i farta. syns heller turneringa burde gå etter ranks og evt hvor mange timer man har totalt ingame så det blir fear game.

 

Ranks? Global MM rank betyr null i dagens CS. Ja en Global bør kunne slå alt under DMG, bør kunne sier jeg fordi vi i vårt lag har faktisk en på DMG grunnet han kun spiller MM med venner å bryr seg null om rank. Så det blir litt feil og si antall timer og ranks etc. Men du har et godt poeng ja. Tror problemet ligger at det er for mange lag som har mulighet til og spille her. At det ikke er god nok kvalitet over hele linja. Telenorligaen er nok en plattform for og ha det gøy og ikke ta det serriøst når man kommer nedover i divisjonen ;) Man får jo best utvikling av og møte bedre spillere enn seg selv. Så keep it up!

Lenke til kommentar

Det kommer ikke spesifikt frem av artikkelen at dere har valgt EAC grunnet at ESEA har eksklusivitet på sin egen anti cheat.

 

Videre synes jeg det er meget mistenkelig at dere benytter markedsandel som kriterie for hvilken anti-cheat sin skal benyttes. Dere burde heller anvendt et annet kriterie enn markedsandel, hva med noe som faktisk er logisk å bruke slik som hvor god den spesifikke anti-cheaten faktisk er til å fange juksemakere?

 

Jo, det kommer spesifikt frem. ESEA sin anti-cheat er IKKE på markedet i det hele tatt, og kan ikke bli tatt i betraktning når en skal velge blant anti-cheats.

 

Gjerne kom med et forslag på andre anti-cheats enn EAC som er tilgjengelig på marketed. Jeg er spent på hvilke du kommer til å foreslå.

Lenke til kommentar

Alltid morsom å se hvordan anti-juks engasjerer. Hadde bare vært så flott hvis folk på Internett faktisk hadde det samme moralske kompasset aktivt som de har IRL........ beklageligvis ikke tilfelle og derfor er det så sinnsykt mange juksemakere. Hvis E-sport noensinne skal bli tatt seriøst så er de nødt til å ta dette på alvor.

 

Du har de som ikke cheater, men når de blir grusa så slår de på cheaten bare for å vinne, det er jo nesten hakket verre.

Selv om det "bare er ett spill" så kunne det vært litt morsomt å se hva cheatere mener skulle skjedd om det skjedde noe direkte kriminelt mot de selv eller noen i nær familie, så hvis du cheater så må du nesten bare godta at når og om det skjer noe kriminelt med deg eller dine så får du bare suck it up and move on, det er jo tross alt det cheatere mener er gøy og som de av oss som ikke cheater egentlig opplever, at vi bare må suck it up siden vi ikke ser hvorfor det er så gøy å "bryte regler" i ett online spill.

Ja, jeg er en kynisk barnslig drittsekk, deal with it.

 

Men på den annen side, det virker ikke som det er noe big deal å bli tatt i doping irl heller, de bare åja, bare 2år utestenging også får de fortsette, de burde vært utestengt på livstid første gangen og det er jo enkelte som ikke gir seg første gangen heller og da burde de ihvertfall vært utestengt for alltid.

Men i online spill så bare lager du deg en ny konto på 1min så er du good to go igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding


I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.
I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.
 
Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

 

Dere admins kan jo ikke gi en spiller en BAN bare fordi han hadde et fishy wallbang klip. Det føles jo nesten ut som om adminsa ikke vet en drit om CS:GO. Flaut av telenorligaen og Demise.Det er ikke nok bevis iu det hele tatt får å banne Radifaction. Skulle man ha banna en annen spiller fks Flusha? Når han får et fishy klipp så skal man manually banne han? Fyfaen for et lavmål.

 

Er det et problem for deg at hackere blir bannet? Kanskje du hacker selv?

Han hacker jo faen ikke, det er det som er problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...