Wheeljack Skrevet 11. august Skrevet 11. august Ofte så behøver ikke prisen diktere hvor god en cognac er, men noen ganger gjør den det. Meukow XO er kanskje noe av det bedre jeg har smakt innen sjangeren.
Gouldfan Skrevet 11. august Skrevet 11. august (endret) Wheeljack skrev (43 minutter siden): Ofte så behøver ikke prisen diktere hvor god en cognac er, men noen ganger gjør den det. Meukow XO er kanskje noe av det bedre jeg har smakt innen sjangeren. "Russisk" Cognac ja, ikke russisk da men etter russiske aner fra tsarens tid. Har smakt vs deres som har lignende flaske, ok for VS å være. Kameraten min bestemte at den skulle vi ha... Ikke så rart siden faren bestemt mente at bestemor hans kom fra russiske hoffet...... Endret 11. august av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 11. august Skrevet 11. august (endret) Men altså til trådstarter, så er en lagret god rom som den jeg kjøpte noe av det beste å anbefale, dessuten også i Norge billigere enn fancy Cognac og single malt whisky. Rommen lagres mye bedre i varmen der de kommer fra, jeg har lært at selv noe så lite som si 7-12 år tilsvares 15-18 år i kalde whisky og cognac land pga varmen, oksydasjon og angels share osv. Kort sagt alt lagres mye fortere i varmen. Et lite eksempel Maestro som jeg får fra Havana Club er cask strength og kun 45%….. At det er med litt restsukker fra satsen til destillasjon slik master blender i video cast fra Diplomatico master blender hevder er den beste metoden på YouTube gjør ikke så mye, ikke for trådstarter iallfall.. Det blir mer smooth du merker ikke at det brenner…. Jeg synes som sagt selv mild whisky og Cognac selv de dyreste er feil når jeg en sjelden gang røyker sigar. Men Rom er perfekt. Så derfor anbefaler jeg trådstarter å prøve en lagret rom, unngå Captain Morgan og Malibu… Jeg synes denne tråden etter trådstarter kan inneholde all drikk, øl og whisky har vi en egen tråd om. Det finnes så mye spennende, Som billig Calvados, billig Grappa og billig rom og lusebillig Armagnac, og Akevitt, fordi alle de andre løper etter dyr Whisky òg cognac. Og Cognac selvsagt, vi har ikke en tråd om det heller. Endret 11. august av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 20. august Skrevet 20. august (endret) Her er siste Rom inn i huset. Håpet å få første utgaven, men uansett dette er Havana Club cask Strenght 45% Iconica Selección de Maestros. Endret 20. august av Gouldfan
Gouldfan Skrevet mandag kl 15:05 Skrevet mandag kl 15:05 (endret) I dag fikk vi vært på handletur til Norge for å kjøpe norsk mat, litt klær og en Cognac. Denne fikk være med i sekken hjem til Sverige. Bra at Cognac er billigere i Norge i forhold til Sverige og Europa, nesten så kunne spart den og selge den videre. Men det er ikke min greie. Litt over 2k i Norge og 4-5k i resten av verden. Som jeg sier, Cognac er faktisk rimelig i Norge. Min på bildet er 21 års single cask Vintage, Lagret i fuktig dyp kjeller Bristol ved sjø og lenge i en fuktig dyp te kjeller i Liverpool ved sjøen.. slik de gjorde med Cognac i gamle dager. Håper jeg får til å smake den til helgen.. Litt gøy å prøve noe som koster over 5000kr her i EU, men ikke så mye i Norge.... Både Delamain og Planteray er litt det samme som independent i single malt. De finner/sourcer det beste brennevinet på markedet og lagrer lenge på egne svært gode fat.. Delamain putter ikke karamellsøl eller boisse tilsetningsstoffer i varene sine. Anbefaler Delamain Pale & Dry den er ca 24 år gammel og 42% den koster ca 1000kr i Norge, og kommer også i småflasker om man synes en tusenlapp på Vinmonopolet er for dyrt. Hei, Jeg tror du vil like denne: Delamain Pale & Dry Grande Champagne XO. /Land/Frankrike/Cognac-Brut/Grande-Champagne/Delamain-Pale-%26-Dry-Grande-Champagne-XO/p/16434301 Endret i går, 18:39 av Gouldfan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå