Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål rundt Sykemelding del D


Spørsmål1

Anbefalte innlegg

Jeg ble sykmeldt i går kl 15.00, jeg jobbet fra 00.00 til 08.00 samme dag (altså før jeg fikk sykmelding). Neste oppsatte arbeidsvakt jeg har er på mandag.
 
punkt 8.2 Oppgi første fraværsdag. Hva skal jeg oppgi her?'
 
punkt 8.5 Har du utført arbeid hos arbeidsgiver i den perioden du krever syke penger for?
| Evt. hvor mange timer per uke? | 8.6 Arbeidsfør fra og med: |

Skal jeg skrive ja eller nei? Hvis ja, hva skal jeg fylle ut på de to punktene etter?

 

Er sykmeldt over 16 dager, skal jeg sende del D til arbeidsgiver eller Nav? Eller skal jeg sende en kopi til Nav og en til arbeidsgiver da Nav skal betale etter 16 dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8.2 Første fraværsdag er den dagen du ble sykmeldt, uansett ikke viktig da NAV har oversikt og sykemeldinger gjelder fra den datoen lege har skrevet

 

8.5 Så lenge du ikke jobber så er det bare å skrive nei  (Skrev nei selv når jeg jobbet 50%, da var jeg 50% sykmeldt)

 

Sender delen til NAV i det fylket/regionen du bor i

Lenke til kommentar

1. Oppgi første hele fraværsdag. Altså blir dagen du skal skrive mandag.

 

2. På punkt 8.5 skal du ikke skrive at du har jobbet hos arbeidsgiver såfremt du ikke har jobbet mer enn det du er friskmeldt for i perioden du krever sykepenger fra (mandag->)

 

3. Lever del d til arbeidsgiver. Be de registrere sykmeldingen og utbetale de første 16 dagene og så sende del d og inntektsskjema inn til nav snarest. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...