Redaksjonen. Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 Motoren i dette helikopteret er strupet og yter kun 124 hk.Forgasserising i helikoptre kommer snikende og er ekstra skummelt
Stefse Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 Forgasserising... Ja hva skal man si. Injection ble vanlig for 30 år siden, og det finnes pålitelige lavtrykksturboer som kunne berget mang en RH44 fra problemer med manglende motoreffekt. Sensorer for metallspon i olje finnes også. Men slikt nymotens design er vel ikke trygt nok. Jeg går ihvertfall ikke frivillig opp i denne tekniske dinosauren av en flymaskin. 4
Maxopp Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 " De fikk heller ingen hjelp fra motorprodusenten i undersøkelsesarbeidet. Tvert imot var det umulig for SHT å få noen som helst respons fra Lycoming. Med det resultatet burde alle luftfartøy med motor fra de bli bakke satt til de de kan skifte til en pålitelig motor, og forbud mot å bruke motorer fra Lycoming. 1
OADG4HIS Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 " De fikk heller ingen hjelp fra motorprodusenten i undersøkelsesarbeidet. Tvert imot var det umulig for SHT å få noen som helst respons fra Lycoming. Med det resultatet burde alle luftfartøy med motor fra de bli bakke satt til de de kan skifte til en pålitelig motor, og forbud mot å bruke motorer fra Lycoming. Omtrent alle vanlige småfly bruker Lycoming motorer, så det har nok ikke SHT baller til.
Maxopp Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Jeg burde ha skrevet, at det er ikke burde være mulig å ny registrere fly med motor fra Lycoming. 1
Lynxman Skrevet 4. februar 2017 Skrevet 4. februar 2017 "Uten påskrudd forgasservarme" Var det forhold som åpenbart krevde forgasservarme, eller var det overraskende at det iset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå