Gå til innhold

Mulig å få inn bilde fra en annen pc på en laptop? med en DVI til USB eller lignende?


sdf123

Anbefalte innlegg

Finnes det en omformer/skjermkort/grabber eller lignende som gjør at man kan koble til en stasjonær pc til en bærbar pc og få opp bildet på den bærbare pcn? Det kan godt være i et "vindu" inni i Windows på den bærbare pcn, litt som en teamviewer økt. Eneste forskjellen her er at den den stasjonære pcn ikke har noe os, så jeg kan ikke installere noe på den før den kobles til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du måtte ev koblet den stasjonære pcen på en KVM over IP enhet, som igjen måtte være koblet på nettverket og som du da kunne koble deg opp via den bærbare. Slike enheter er ofte nokså dyre, aka tusenvis av kroner.

Om det er skjerm du mangler, så tror jeg at det blir billigere å kjøpe en skjerm i forhold til KVM over IP enhet. Men kan jo være det finnes en billig enhet der ute.

Lenke til kommentar

Jeg har tittet etter KVM over IP og det er ingen billige enheter, billigste jeg fant var vel et par tre tusen.

 

Et alternativ som er nesten like dyrt er å kjøpe et såkalt TV-kort/ capture-card, et "skjermkort" som tar signalet inn istedenfor å sende det ut.

 

Hvis du trenger skjermen bare en gang så har du kanskje noen som kunne tenke seg en i bursdagsgave eller noe? Koster ikke mer enn en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Ja, jeg holder på med litt raspberry pi og noen stasjonære pcr og trenger ofte å se oppstarten da på en egen skjerm, jeg syntes en vanlig monitor tar mye plass og tenkte det hadde vært mulig å utnytte den bærbare pcn min.

 

Men det er mulig det ikke går, skulle ha finnes et nettbrett med video inngang.

Lenke til kommentar

Problemet her er at den bærebare pc-en som oftest kun har video-ut, ingen video-in, dermed så kan du ikke koble en stasjonær pc som har video-ut til en video-ut på laptopen.

 

Det du kan gjøre er å sette opp en MDT server på laptopen og koble til maskinen på nettverket, håpe på at den går inn i DHCP-PXE boot og begynner å installere OS fra MDT-serveren (sannsynligheten for at den starter opp i DHCP-PXE boot er veldig liten da det må skures på i BIOS/UFE...).

 

Du kan ta harddisken ut av den stasjonære, koble den til laptopen med SATA til USB og installere OS-et den veien, for så å installere nødvendig programvare for fjernstyring (husk automatisk oppstart) også plugge den tilbake i stasjonære...

 

 

 

Vil helt klart anbefale deg å kjøpe deg en skjerm som har video-in.....

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...