Gå til innhold

Master i finans kontra siviløkonom?


Patkaaa

Anbefalte innlegg

Vet det blir mye fram og tilbake nå, og beklager dette. 

Ser at jeg mest sannsynlig klarer å skrape frem et snitt for å komme inn på indøk her i Stavanger. 

https://www.uis.no/studietilbud/ingenioer-og-sivilingenioer/femaarig-master-i-teknologi-siv-ing/industriell-oekonomi/

Jeg sa i en tidligere post at jeg ville vekk fra Stavanger, og det er jo ikke mulig hvis jeg bestemmer meg for denne retningen, men tenkte jeg bare skulle forhøre meg litt om denne studieretningen også. 

Jeg ser at jeg kan velge data bachelor også fortsette videre med økonomi. Dette kan jo være en fin løsning for å få programmering inn i studiene? 

Ser veldig tøft ut da, da realfag ikke er min sterkeste side ( selv om det er det jeg går ), men tror at med litt mer jobbing på fritiden og mer opplagte skoledager så kan det gå . 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke så godt til ind.øk. annet enn at de er våre (siv.øk.) største konkurrenter. En av foreleserne våre liker å mobbe ind.øk. og si at de er de folkene vi kommer til å gi tallene til og så må vi forklare hva de betyr. Poenget hans viser hovedforskjellen da. Ind.øk. er realfag med en del mer matematikk og tyngre tallfag i all hovedsak. Men ind.øk. har meget lite økonomifag, så man kommer ut med den god del mindre økonomikunnskaper.

 

Ind.øk. er noe heeelt annet enn økonomi og administrasjon. De 3 første årene er jo også en helt annen bachelor (f.eks. data som du nevner).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uGzewNXO

Ikke noe problem, lykke til med videre studier!

Ekstra info ang programmering på NHH bachelor:
Sjekk ut følgende link hvis du vil vite mer om mulighetene, spesielt under valgemner finans og valgemner matematikk: https://www.nhh.no/studier/okonomi-og-administrasjon/bachelor-i-okonomi-og-administrasjon/emneoversikt-bachelor/

Vil anta at andre studiesteder også fører lignende oversikter.

 

 

Hilsen

Stine W. Vintervoll

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...