Gå til innhold

Landskap i tåke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg overlater til andre å ta seg av bildekritikken av dette bildet, ikke fordi jeg har noe negativt å skrive, men heller nevne noen tanker jeg har gjort meg etter å ha deltatt i underkant av fire måneder. Jeg ser det er kommet en kommentar med "fint bilde" fra en innehaver av Canon EOS 5D mk.2 som er mitt beste kamera, kjøpt brukt, som de fleste andre. Jeg synes slike kommentarer sier så lite, men det er jo bedre enn ingen kommentar. Jeg vil nødig skremme noen i nybegynnerfasen til ikke å vise sin begeistring over et bilde de synes er fint. Tittel og tekst gir jo også noe å spinne videre på. Jeg har lest tekst under profilbilder hvor vedkommende kun ønsker fokus på bildet og ikke utveksling av værrapporter m.m.i bildekritikken. Jeg synes dette er litt informasjon, sosialt og ofte litt humoristisk og hører med. Men hvis det kun blir slik informasjon, blir "fint bilde" bedre. Ha en fin dag Helene! jeg ser bildet er tatt kl.14.00 på søndag og at du har stått opp tidlig for å legge ut bildet før du må på jobb - aktiv positiv dame :-) Ellers synes jeg detaljrikdommen i exif er mye bedre på foto.no, men det er kjekt å ha den tilbake. Hvis man setter seg litt inn i dette, hjelper det når man skal gi bildekritikk. Mvh Gunnar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg overlater til andre å ta seg av bildekritikken av dette bildet, ikke fordi jeg har noe negativt å skrive, men heller nevne noen tanker jeg har gjort meg etter å ha deltatt i underkant av fire måneder. Jeg ser det er kommet en kommentar med "fint bilde" fra en innehaver av Canon EOS 5D mk.2 som er mitt beste kamera, kjøpt brukt, som de fleste andre. Jeg synes slike kommentarer sier så lite, men det er jo bedre enn ingen kommentar. Jeg vil nødig skremme noen i nybegynnerfasen til ikke å vise sin begeistring over et bilde de synes er fint. Tittel og tekst gir jo også noe å spinne videre på. Jeg har lest tekst under profilbilder hvor vedkommende kun ønsker fokus på bildet og ikke utveksling av værrapporter m.m.i bildekritikken. Jeg synes dette er litt informasjon, sosialt og ofte litt humoristisk og hører med. Men hvis det kun blir slik informasjon, blir "fint bilde" bedre. Ha en fin dag Helene! jeg ser bildet er tatt kl.14.00 på søndag og at du har stått opp tidlig for å legge ut bildet før du må på jobb - aktiv positiv dame :-) Ellers synes jeg detaljrikdommen i exif er mye bedre på foto.no, men det er kjekt å ha den tilbake. Hvis man setter seg litt inn i dette, hjelper det når man skal gi bildekritikk. Mvh Gunnar

Hei Gunnar! :)

Om morgenen, til frokost, da har jeg litt tid for meg sjøl. :)

Jeg liker jo aller best at folk kommer med skikkelig, gjennomtenkt kritikk. Men det er ikke alle bilder det er så mye å kritisere på, og da er det jo bedre å si at man liker det (evt. ikke synes noe om det), enn at det ikke kommer en kommentar i det hele tatt.

Jeg liker godt å kjenne litt til personene bak bildet, det gjør det lettere å gi "riktig" kommentar, vi har jo så forskjellig utgangspunkt alle sammen. :)

Takk skal du ha for dagens betraktning! :D

Lenke til kommentar

Bra gjengivelse av tåkedisen gjør at man nesten kan føle den kjølige luften. Ser en lys horisontal stripe over det høyeste av trærne. Vet ikke om det er etterbehandling eller om dette bare kommer frem på min skjerm. Likte dette.

 

Hei Helge! :)

Dette mystiske som skjer på himmelen, med striper og skjolder, må ha skjedd under eksponeringen, for jeg har ikke gjort annet enn å rydde litt i snøen..noen småkvister som var litt forstyrrende.

Takk for fin tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar

Hej Helene ja her kommer jeg til at mindes da jeg stod oppe på Hovfjællet i Sverige i Värnmland masser af dis tåge og hunde koldt..men sjovt at se alle de andre stå på ski ned af bakken..imens jeg bare stod der med mit kamera og tog en masse fine billeder :-) god stemning med lyset som falder ind i billedet Hilsen Sus

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Stemningsfull og flott komposisjon . De mørke trærne i forgrunnen med solen som bryter igjennom tåkedisen og den lysere og duse trerekken i bakgrunnen skaper den fine dybden i bildet .

 

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...