Gå til innhold

Boligkreditt eller øke opp boliglån?


Tullballj

Anbefalte innlegg

Har et beskjedent boliglån (50 prosent) og en bolig kreditt konto med rett under 200 tusen i benyttet ramme. Har måtte bruke penger til oppussing og vedlikehold hjemme. Jeg liker ikke å ha så mye gjeld, så jeg vil betale tilbake så fort som mulig. På samme tid er det greit å ha en bolig kreditt konto til større uforutsette ting. Spørsmålet er om det er bedre å ha det slik som det er nå med et boliglån og et bolig kreditt lån, eller om det er bedre å samle alt i boliglånet. Eventuelt låne opp til 70 % slik at jeg kan ha "overskuddet" stående på en spare konto. At det blir som en slags bolig kreditt konto. Hvis jeg låner opp på boliglånet mitt for å betale benyttet kreditt vil rammen min bli redusert kraftig da nye regler gjør at det ikke er lov å ha mer enn ramme lån pluss boliglån på mer enn inn til 60 prosent av verdien av huset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å låne penger for å ha på sparekonto er vell den 3. dårligste måten å forvelte penger på der bare norsk tipping og nettspill kommer bak.

 

Nja, dette spørs vel veldig på hvilken rente/om det er rente på lånet :-) Se f.eks studielån.

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...