Gå til innhold

RYKTE: – Neste iPhone skal trolig hete iPhone X og får ansiktsgjenkjenning


Anbefalte innlegg

 

 

X kunne de spart til nr 10

iPhone (1) iPhone 3G (2) iPhone 4 (3) iPhone 4s(4) iPhone 5 (5) iPhone 5s (6) iPhone 6 (7) iPhone 6s (8) iPhone 7 (9) iPhone X (10)

Hva med 3GS?

 

 

Pluss noen til: 

  1. iPhone (2007–2008)

  2. iPhone 3G (2008–2010)

  3. iPhone 3GS (2009–2012)

  4. iPhone 4 (2010–2013)

  5. iPhone 4S (2011–2014)

  6. iPhone 5 (2012–2013)

  7. iPhone 5C (2013–2015)

  8. iPhone 5S (2013–2016)

  9. iPhone 6 (2014–2016)

  10. iPhone 6 Plus (2014–2016)

  11. iPhone 6S (2015–present)

  12. iPhone 6S Plus (2015–present)

  13. iPhone SE (2016–present)

  14. iPhone 7 (2016–present)

  15. iPhone 7 Plus (2016–present)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har ikke akkurat tradisjon for å ha så mye mening bak navnene sine. SUHD TV liksom. Hva står S-en for? Det finnes det ikke svar på. Kanskje Apple bare fant ut at iPhone X var et navn som ville passe bra i forhold til å markedsføre. Så om folk f.eks vil trekke frem teorier om at det har noe med 10 å gjøre, så skaper det bare mer diskusjon = oppmerksomhet rundt produktet, som her, akkurat nå? Hvis folk driver å tenker på navnet etter at de har sett det, og det er enkelt å huske så er jo det et bra navn.

 

Jeg tror nok ikke de stresser så mye med Apple jeg heller nei. Det som hadde vært merkelig var om det aldri var en periode der pilene pekte litt ned. Viktigste for Apple er å lage gode produkter som forbrukerne liker.

 

 

Det er jo sånn børskrakk og slik skjer da. Analytikere og unyttige folk som stresser :)

Det en må forstå og er at finansanalytikere elsker å peke på alt som kan gå galt, og hvorfor det kommer til å gå galt, og når. Hvis du sitter og leser slike rapporter hele dagen så kommer du til å tro at den globale økonomien kommer til å gå under i morgen. Det er rimelig mye pessimistisk lesning for å si det slik. Av en eller annen grunn så går ting rimelig bra likevel da.

Lenke til kommentar

Joa, men om du teller generasjoner blir det litt færre. Tviler uansett på om Apple gidder å kjøre noe spesielt tiårsopplegg, de pleier ikke dvele så veldig mye ved sånt.

 

iPhone

iPhone 3-serien

iPhone 4-serien

iPhone 5-serien

iPhone 6-serien

iPhone 7-serien.

 

Dersom du gjør det slik henger det ikke veldig på grep å kalle neste 10 uansett.

 

Men å bare basere den på et 10-årsjubileum gir mening nok for meg.

Lenke til kommentar

 

Samsung har ikke akkurat tradisjon for å ha så mye mening bak navnene sine. SUHD TV liksom. Hva står S-en for? Det finnes det ikke svar på

Feil.

 

S'en er ett identifikasjonsmerke.

 

Identiifikasjonsmerke sier meg ingenting. Tek fikk aldri noe svar på hva det stod for, men om du vet så vet du mer enn tek visste da :)

Lenke til kommentar

 

 

Samsung har ikke akkurat tradisjon for å ha så mye mening bak navnene sine. SUHD TV liksom. Hva står S-en for? Det finnes det ikke svar på

Feil.

 

S'en er ett identifikasjonsmerke.

 

Identiifikasjonsmerke sier meg ingenting. Tek fikk aldri noe svar på hva det stod for, men om du vet så vet du mer enn tek visste da :)

 

 

Dere er vel strengt tatt helt enige i at S ikke betyr noe som helst :) Min gjetning er at Samsung prøvde å surfe på at folk tenker at "S" betyr "litt fetere" i mange sammenhenger. 

Altså hva tek klarer å finne ut av skal eg ikkje legge meg opp i.

men er ikkje så vanskelig å google litt selv.

 

identifikasjonsmerke betyr jo selvfølgelig noe. Hva er det å ikkje forstå med det ?

 

EDIT : Eg googlet for dere :

Samsung reserves the 'S' (in SUHD) identification for their flagship products that change the game, like the groundbreaking 2015 SUHD TV portfolio or their Galaxy S and so on.

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...