Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Prøver igjen jeg, noen som vet hva dette spillet heter?

 

Husker jeg spillte ett gammelt rpg spill en gang i tiden. Husker ikke mye men husker at spillet begynte i en landsby med at dama, eller søstra eller noe til hovedpersonen enten blir kidnappet eller blir syk.

 

Hovedpersonen må da ut på en reise for å enten finne henne igjen eller finne en kur. Husker at man drar innom underverden på ferden, etter det er man innom en sump, så innom en gruve med goblins eller dverger eller noe. Noen som vet hva jeg snakker om?

 

Syns å huske at spillet heter ett eller annet med "quest". Husker man kunne kjøpe nye våpen med vendorer også, men disse var det få av. Spillet foregikk i tredjeperson.

 

Noen som vet hva spillet heter?

 

Fable? Eller er det for nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på utkikk etter to spill, men er redd informasjonen jeg har er altfor begrenset. Jeg prøver likevel.

 

Det første var på PS1 (90% sikker), og var et bilspill. Man kjørte rundt i en by, og man hadde våpen på bilen. Om jeg ikke tar helt feil skulle man ødelegge bosser. Det smerter meg at jeg ikke husker noe særlig mer, og at det derfor er svært utfordrende å finne ut av det. Og nei, det er ikke Twisted Metal. Det var heller ikke noe racing med i bildet.

 

Det andre spillet var et 2D-skytespill til PC, sett ovenifra, med et kort navn. Man ser alt ovenifra. Jeg mener spillet fulgte med på en CD fra et blad eller noe lignende.

 

Dette er dessverre det eneste jeg vet om spillene, men kanskje jeg er heldig :)

kan det første være interstate 82? jeg har kun spilt det på pc, med det høres ut som det kunne ligne..

Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg, noen som vet hva dette spillet heter?

 

Husker jeg spillte ett gammelt rpg spill en gang i tiden. Husker ikke mye men husker at spillet begynte i en landsby med at dama, eller søstra eller noe til hovedpersonen enten blir kidnappet eller blir syk.

 

Hovedpersonen må da ut på en reise for å enten finne henne igjen eller finne en kur. Husker at man drar innom underverden på ferden, etter det er man innom en sump, så innom en gruve med goblins eller dverger eller noe. Noen som vet hva jeg snakker om?

 

Syns å huske at spillet heter ett eller annet med "quest". Husker man kunne kjøpe nye våpen med vendorer også, men disse var det få av. Spillet foregikk i tredjeperson.

 

Noen som vet hva spillet heter?

Darkstone fra 1999?

Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg, noen som vet hva dette spillet heter?

 

Husker jeg spillte ett gammelt rpg spill en gang i tiden. Husker ikke mye men husker at spillet begynte i en landsby med at dama, eller søstra eller noe til hovedpersonen enten blir kidnappet eller blir syk.

 

Hovedpersonen må da ut på en reise for å enten finne henne igjen eller finne en kur. Husker at man drar innom underverden på ferden, etter det er man innom en sump, så innom en gruve med goblins eller dverger eller noe. Noen som vet hva jeg snakker om?

 

Syns å huske at spillet heter ett eller annet med "quest". Husker man kunne kjøpe nye våpen med vendorer også, men disse var det få av. Spillet foregikk i tredjeperson.

 

Noen som vet hva spillet heter?

 

Fable? Eller er det for nytt?

 

Alt for nytt. Det er fra 90-tallet.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter to spill. Desverre har jeg ingen tidshukommelse. Jeg er enda overasket over at Cnc Generals kom ut i 2003 når jeg bare var 13.. Og når jeg finner ut om et nytt spill er det visst 5 år gammelt :\

 

1:

Et skytespill i 3D, aner ikke hvor gammelt. Men husker at hovedpersonen var god til å hoppe rundt og skyte folk. Må ha vært tredjeperson. Husker også man for alltid (nesten) rundt med 2(?) pistoler og kunne plukke opp noen andre våpen fra fienden eller noe. Mer inneholder ikke min hukommelse!

 

2:

Et spill som var veldig likt Heroes of Might and Magic 3. =S Alt jeg husker, og jeg har lett endel gjennom listen men ingenting ligner.. Har jeg drømt eller noe?

 

 

Begge spillene var som Demo på K-cd'er (Komputer for alle). Noen med idèer?

 

 

---------------------------

 

Fant spill nr en, voknet opp nå og et navn kom i hodet mitt. Drake.

 

Drake of the 99 Dragons het det. Og var visst kåret til det dårligste Xbox-spillet et år. Pc versjonen kan ikke vært like elendig, husker at jeg hadde det gøy med det :p hehe

Endret av Klauz
Lenke til kommentar

Jeg leter etter to 2d-spill jeg spilte for ca. ti år siden på PC.

 

Det ene var et slags "worms"-konsept, der man var en slags orm nede i jorda. Man hadde forskjellige våpen man kunne bruke, blant annet napalm, husker jeg, og man kunne skyte hull i jorda og lage seg baser og jeg tror man også kunne bruke tau for å komme seg opp steder. Og det er ikke spillet "Worms" jeg er ute etter.

 

Det andre spillet er et klovnespill man kunne spille med opptil fire personer eller mot datamaskinen. Det er et brett, og hver person hadde blokker med sin egen farge. Disse blokkene kunne man sprenge med å plante bomber som etter tre sekunder ble sprengt. Poenget var å fange de andre spillerne med sine egne bomber, slik at de ikke fant en utvei.

 

Edit: Nå klarte jeg faktisk å finne dette ormespillet: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Nil.png . :p Nå ser jeg bare etter klovnespillet.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

2:

Et spill som var veldig likt Heroes of Might and Magic 3. =S Alt jeg husker, og jeg har lett endel gjennom listen men ingenting ligner.. Har jeg drømt eller noe?

 

 

Kommer kjapt på følgende serier: Age of Wonders, Disciples, Warlords, kanskje tilogmed Lords of magic. Finnes flere serier men da beveger man seg ofte litt mer vekk fra "homm formelen".

Lenke til kommentar

Mulig kanskje det kan være Imperium Galactica du er på jakt etter?

 

Kanskje. Men takk for hjelpen. Vi prøver å finne ut ennå.

Han vet ikke om det er det eller ei før han har prøvd det.

Så usikkert er det faktisk.

 

 

Et godt tips er å vise han klipp fra spillet i fullskjerm på youtube..

Da demrer det sikkert fort om det viser seg å være riktig spill.

Legger du til ordet "longplay" i søkestrengen, kan du være heldig å se noen spille det fra start til slutt. De fleste minner jeg har til spill kommer tilbake når jeg ser begynnelsen på det..

Endret av marathi
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd lenge nå å finne ut navnet på et spill, og det hadde vært utrolig kjekt om noen vet navnet på det. Har tenkt veldig på det mye i det siste nå og det gjør fysisk vondt at jeg ikke finner navnet.

 

Det jeg husker er at det var på en Playstation 1 demo, og at du spilte som en rød robot-edderkopp.

Alle fiendene var også robot-edderkopper.

Du spiller i 3.person.

 

Det er det eneste jeg husker av dette spillet som jeg spilte hele tiden for en 6-10 år siden.

 

? Basert på en mangafilm. Endret av marathi
Lenke til kommentar

Leter etter et spil jeg og brodern spilte utrolig mye som barn.

 

Dette var på en Compaqmaskin med eget startoperativsystem før man kom inn på Windows 3.1. Spillet handlet om en rev som skulle komme fra A til Å i en slags mariostyle spillverden. Her skulle man hoppe over hinder, hoppe på hodet til vakter (som var kledd ut som antikke romerske vakter) og samle gullmynter.

 

Noen som har spilt dette og vet navnet?

Lenke til kommentar

Leter etter et spil jeg og brodern spilte utrolig mye som barn.

 

Dette var på en Compaqmaskin med eget startoperativsystem før man kom inn på Windows 3.1. Spillet handlet om en rev som skulle komme fra A til Å i en slags mariostyle spillverden. Her skulle man hoppe over hinder, hoppe på hodet til vakter (som var kledd ut som antikke romerske vakter) og samle gullmynter.

 

Noen som har spilt dette og vet navnet?

 

? Endret av marathi
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd lenge nå å finne ut navnet på et spill, og det hadde vært utrolig kjekt om noen vet navnet på det. Har tenkt veldig på det mye i det siste nå og det gjør fysisk vondt at jeg ikke finner navnet.

 

Det jeg husker er at det var på en Playstation 1 demo, og at du spilte som en rød robot-edderkopp.

Alle fiendene var også robot-edderkopper.

Du spiller i 3.person.

 

Det er det eneste jeg husker av dette spillet som jeg spilte hele tiden for en 6-10 år siden.

 

? Basert på en mangafilm.

 

JA! Tuuuuusen takk :D Minnene strømmer tilbake nå når jeg sitter å ser det på youtube! Nå kan jeg endelig få sove!

Lenke til kommentar

Leter etter et spil jeg og brodern spilte utrolig mye som barn.

 

Dette var på en Compaqmaskin med eget startoperativsystem før man kom inn på Windows 3.1. Spillet handlet om en rev som skulle komme fra A til Å i en slags mariostyle spillverden. Her skulle man hoppe over hinder, hoppe på hodet til vakter (som var kledd ut som antikke romerske vakter) og samle gullmynter.

 

Noen som har spilt dette og vet navnet?

 

Titus the Fox?

Lenke til kommentar

Jeg har et spill som jeg lurer på navnet på. spillet var et online spill jeg spilte mye for 3 år siden. var det tre ulike "spill" bare ved å ha endret url. Så navnet er liksom i url, og det var noe om krig og ". com". Den jeg spilte mye var med kriger, men det var mot andre spillere. Men hvis spillerne er 5 lvl lavere enn din lvl, kan du ikke angripe dem. Det var et veldig enkelt spill. og alt du trengte å gjøre var å trykke "angrep" "angrep" "stepback" osv. Og det viser deg hvis du treffer personen, hvor mye du treffer dem, hvis de treffer deg, hvis du vant eller ikke, og hvor mye gull du fikk eller taper. Og så måtte vente noen minutter eller en dag fordi du måtte "ladet opp" så du kan fortsette å kjempe. Det triste var at når du der "lading" andre spillere kan kjempe deg, og du ville miste. Men når du kommer online igjen kan du kjempe mot de som har stjelt gullet og ta det tilbake..

 

 

Det du gjorde med gullet var opp til deg. Du kan kjøpe våpen, amor, etc etc. Men du kunne ikke få en her, her stor du alene og du oppgraderte både alt fra våken til kamp ferdigheter osv..

 

 

Nettstedet var veldig mørke med mye mørk brun og svart. Menyen var på venstre side, mens i midten kunne du se alle hva som skjer (hvis folk angrepet deg, hvem du kan angripe.. etc alt etter hva du hadde trykke på menyen), men det var ingen kart på dette spillet. litt som wow liksom, du bare kjempet og oppgradere og kommer i høyest level uten kart og uten å se karakterene, du bare trykke "slå slå, back off," osv..

 

 

Hvis du endret url samme spillet ville komme opp, bare at det handler om luftskip og ikke mennesker. (men det er andre folk som spiller gjør andre luftskip).

 

 

Vet du hvilket spill jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Leter etter et spil jeg og brodern spilte utrolig mye som barn.

 

Dette var på en Compaqmaskin med eget startoperativsystem før man kom inn på Windows 3.1. Spillet handlet om en rev som skulle komme fra A til Å i en slags mariostyle spillverden. Her skulle man hoppe over hinder, hoppe på hodet til vakter (som var kledd ut som antikke romerske vakter) og samle gullmynter.

 

Noen som har spilt dette og vet navnet?

 

Titus the Fox?

Det er ikke dette heller. Begynner å frykte det er et totalt ukjent spill laget av Compaq som aldri ble noe kjent.

Lenke til kommentar

Husker jeg spillte ett gammelt rpg spill en gang i tiden. Husker ikke mye men husker at spillet begynte i en landsby med at dama, eller søstra eller noe til hovedpersonen enten blir kidnappet eller blir syk.

 

Hovedpersonen må da ut på en reise for å enten finne henne igjen eller finne en kur. Husker at man drar innom underverden på ferden, etter det er man innom en sump, så innom en gruve med goblins eller dverger eller noe. Noen som vet hva jeg snakker om?

 

Syns å huske at spillet heter ett eller annet med "quest". Husker man kunne kjøpe nye våpen med vendorer også, men disse var det få av. Spillet foregikk i tredjeperson.

 

Noen som vet hva spillet heter?

 

Thorins Passage?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg leter etter et enkelt nettspill, antagelig fra 123spill for nærmere 10 år siden (?), og håper noen kan være til hjelp. Dette er det jeg husker (med forbehold om at noe kan være feil/utydelig osv):

 

Spillet var av hjernetrim-typen, og gikk ut på at man skulle flytte X antall personer til den andre siden, og at man hadde Y minutter til å gjøre dette. Personene representerte hver et visst antall sekunder, avhengig av størrelsen/omfanget deres. Man kunne videre kun flytte maks to om gangen, og når man flyttet to ble den lengste tiden (tiden til den tykkeste) lagt til grunn.

 

Ettersom det finnes voldsomt mange flashspill i ulike variasjoner vil det selvsagt også hjelpe om man vet om noen spesielle navn e.l. på denne typen "flytte over"-spill, slik at jeg kan Google videre.

 

Er det noen som opplever bjeller som ringer eller lamper som blinker av dette? Ethvert svar mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Husker jeg spillte ett gammelt rpg spill en gang i tiden. Husker ikke mye men husker at spillet begynte i en landsby med at dama, eller søstra eller noe til hovedpersonen enten blir kidnappet eller blir syk.

 

Hovedpersonen må da ut på en reise for å enten finne henne igjen eller finne en kur. Husker at man drar innom underverden på ferden, etter det er man innom en sump, så innom en gruve med goblins eller dverger eller noe. Noen som vet hva jeg snakker om?

 

Syns å huske at spillet heter ett eller annet med "quest". Husker man kunne kjøpe nye våpen med vendorer også, men disse var det få av. Spillet foregikk i tredjeperson.

 

Noen som vet hva spillet heter?

 

King's Quest: Mask of Eternity? Nesten alt du skriver passer perfekt, unntatt av det er kona til hovedpersonen som blir forsteinet. Dette er et spill jeg selv lette masse etter for et år siden, det var kjempe morsomt når jeg fant det igjen. Jeg kan forøvrig anbefale det til alle som enda ikke har vært innom serien.

post-250611-0-09701400-1308428533_thumb.jpg

Lenke til kommentar

King's Quest: Mask of Eternity? Nesten alt du skriver passer perfekt, unntatt av det er kona til hovedpersonen som blir forsteinet. Dette er et spill jeg selv lette masse etter for et år siden, det var kjempe morsomt når jeg fant det igjen. Jeg kan forøvrig anbefale det til alle som enda ikke har vært innom serien.

 

Det hørtes veldig ut som King's Quest VIII Mask of Eternity ja.

Det spillet var en stor nedtur for min del, var så utrolig ulikt hva jeg hadde forventa av serien.

Men hvis det er det spiller han tenker på så kan King's Quest VII og King's Quest VIII kjøpes sammen for ynkelige 55 kroner her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...