Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google WiFi i norge?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg kjøpt en Google WiFi i USA og jeg har mye problemer med tilkobling. Akkurat samme problemer som de fant her:

http://itavisen.no/2017/01/11/test-av-google-wifi-er-fantastisk-nar-den-fungerer-men-den-har-barnesykdommer/

 

Er det noe andre som har disse problemer? Kanskje noe som er forskjellig med norsk kanaler?

 

Eller funker Google WiFi greit for dere? :)

 

Takk!

Jeg kjøpte også min Google WiFi i USA (i februar), og har ikke hatt noe problemer i det hele tatt.

 

Hva slags problemer med tilkobling mener du? Problemer med å koble til wifi med enhetene dine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja problemer å koble til wifi, men også problemer å rekke internet etter du er koblet. Må slå av og på wifi mange ganger eller restarter maskinen før det funker :(

 

Det skjer med min Lenovo laptop, og også Apple TV.

Rart.

 

Jeg har ikke opplevd de samme problemene... så aner ikke hva løsningen kan være.

Lenke til kommentar

Kunne tenke meg å investere i dette, da kjøpsprisen er vesentlig lavere enn Linksys-alternativet. Jeg er, dog, overrasket over at det fortsatt ikke er lansert i Norge.. Noen som vet eller har hørt noe mer?

Aner ikke hvorfor det ikke er lansert i Norge enda, men er bare å bestille på amazon.com. Trenger ikke vente til norske leverandører får fingeren ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forresten, kan en ikke bare bruke en av de 100 usb kontaktene en har liggende og bruke en usb A til usb C kabel for strøm?

 

Da har jeg omsider kjøpt Google wifi, så får en se hvordan det virker. Blir spennende å teste om ikke annet. Kjøpte med en switch også så jeg får koblet til via kabel der det fortsatt er behov for det.

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt google wifi i bruk i ca 10 dager.

 

Kjøpte fra Amazon, ferdig levert for 2900 + 20 kr stk for reiseadapter.

 

Så langt må jeg si meg veldig fornøyd. Enkelt å komme i gang, god oversikt i appen, enkelt å endre ting som port forward, foreldrekontroll osv. Har vært dønn stabil fra dag en, selv med over 20 enheter tilkoblet. 

 

Har satt en enhet i hver etasje, der alle har en switch tilkoblet for å kunne bruke ethernet på enkelte enheter.

 

Alt i alt veldig fornøyd, men savner et par ting som er fraværende i google wifi.

 

- Oppsett for ddns

- Endre intern ip-range

- Multicasting

Lenke til kommentar

 

G-wifi er lansert i Frankrike og Tyskland nå, da slipper du vel overgang på strømkontakten i det minste. Søk etter GA00190-DE, kan jo prøve amazon.de i stedet.  

de har samme pluggen som de du bestiller fra USA, så du trenger overgang derfra også + at de er dyrere.

 

 

Er ganske sikker på at de bruker type F, altså samme som i Norge, i Tyskland?

 

Edit: Under spørsmål og svar på amazon.de stilles det spørsmål om det er tyske kabler, og svaret er ja. Som jeg tror er samme som i Norge.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

 

 

G-wifi er lansert i Frankrike og Tyskland nå, da slipper du vel overgang på strømkontakten i det minste. Søk etter GA00190-DE, kan jo prøve amazon.de i stedet.  

de har samme pluggen som de du bestiller fra USA, så du trenger overgang derfra også + at de er dyrere.

 

 

Er ganske sikker på at de bruker type F, altså samme som i Norge, i Tyskland?

 

Edit: Under spørsmål og svar på amazon.de stilles det spørsmål om det er tyske kabler, og svaret er ja. Som jeg tror er samme som i Norge.

 

Ser nå at de har fått pakker som ikke er import fra usa. så burde de jo ha standard norsk stikk. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...