Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google WiFi i norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg kjøpt en Google WiFi i USA og jeg har mye problemer med tilkobling. Akkurat samme problemer som de fant her:

http://itavisen.no/2017/01/11/test-av-google-wifi-er-fantastisk-nar-den-fungerer-men-den-har-barnesykdommer/

Er det noe andre som har disse problemer? Kanskje noe som er forskjellig med norsk kanaler?

Eller funker Google WiFi greit for dere? :)

Takk!

Jeg kjøpte også min Google WiFi i USA (i februar), og har ikke hatt noe problemer i det hele tatt.

Hva slags problemer med tilkobling mener du? Problemer med å koble til wifi med enhetene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja problemer å koble til wifi, men også problemer å rekke internet etter du er koblet. Må slå av og på wifi mange ganger eller restarter maskinen før det funker :(

Det skjer med min Lenovo laptop, og også Apple TV.

Skrevet

Ja problemer å koble til wifi, men også problemer å rekke internet etter du er koblet. Må slå av og på wifi mange ganger eller restarter maskinen før det funker :(

Rart.

Jeg har ikke opplevd de samme problemene... så aner ikke hva løsningen kan være.

Skrevet

Kunne tenke meg å investere i dette, da kjøpsprisen er vesentlig lavere enn Linksys-alternativet. Jeg er, dog, overrasket over at det fortsatt ikke er lansert i Norge.. Noen som vet eller har hørt noe mer?

Skrevet

Kunne tenke meg å investere i dette, da kjøpsprisen er vesentlig lavere enn Linksys-alternativet. Jeg er, dog, overrasket over at det fortsatt ikke er lansert i Norge.. Noen som vet eller har hørt noe mer?

Aner ikke hvorfor det ikke er lansert i Norge enda, men er bare å bestille på amazon.com. Trenger ikke vente til norske leverandører får fingeren ut.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fant du ut av det eller ga du opp å solgte de?

Skrevet (endret)

Forresten, kan en ikke bare bruke en av de 100 usb kontaktene en har liggende og bruke en usb A til usb C kabel for strøm?

Da har jeg omsider kjøpt Google wifi, så får en se hvordan det virker. Blir spennende å teste om ikke annet. Kjøpte med en switch også så jeg får koblet til via kabel der det fortsatt er behov for det.

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

G-wifi er lansert i Frankrike og Tyskland nå, da slipper du vel overgang på strømkontakten i det minste. Søk etter GA00190-DE, kan jo prøve amazon.de i stedet.  

Skrevet

Da har jeg hatt google wifi i bruk i ca 10 dager.

Kjøpte fra Amazon, ferdig levert for 2900 + 20 kr stk for reiseadapter.

Så langt må jeg si meg veldig fornøyd. Enkelt å komme i gang, god oversikt i appen, enkelt å endre ting som port forward, foreldrekontroll osv. Har vært dønn stabil fra dag en, selv med over 20 enheter tilkoblet. 

Har satt en enhet i hver etasje, der alle har en switch tilkoblet for å kunne bruke ethernet på enkelte enheter.

Alt i alt veldig fornøyd, men savner et par ting som er fraværende i google wifi.

- Oppsett for ddns

- Endre intern ip-range

- Multicasting

Skrevet

Har nå satt opp google wifi istede for rt-ac5300.

Må si jeg ble ekstremt forbauset over dekningen av bare 1 boks, har nå bedre dekning i hoved etasjen enn jeg noen gang hadde med  rt-ac5300, å den er ett beist! til og med kona ble positiv over denne lille søte boksen.

Skrevet

G-wifi er lansert i Frankrike og Tyskland nå, da slipper du vel overgang på strømkontakten i det minste. Søk etter GA00190-DE, kan jo prøve amazon.de i stedet.  

de har samme pluggen som de du bestiller fra USA, så du trenger overgang derfra også + at de er dyrere.

Skrevet (endret)

de har samme pluggen som de du bestiller fra USA, så du trenger overgang derfra også + at de er dyrere.

Er ganske sikker på at de bruker type F, altså samme som i Norge, i Tyskland?

Edit: Under spørsmål og svar på amazon.de stilles det spørsmål om det er tyske kabler, og svaret er ja. Som jeg tror er samme som i Norge.

Endret av XmasB
Gjest medlem-329093
Skrevet

Tyske stikkontakter er samme som i Norge ja.

Skrevet

Er ganske sikker på at de bruker type F, altså samme som i Norge, i Tyskland?

Edit: Under spørsmål og svar på amazon.de stilles det spørsmål om det er tyske kabler, og svaret er ja. Som jeg tror er samme som i Norge.

Ser nå at de har fått pakker som ikke er import fra usa. så burde de jo ha standard norsk stikk. 

• 3 uker senere...
Skrevet

På tide! Sammenlignet med konkurrentene, så er ikke prisen så alt fo ille, men det er fortsatt generelt dyrt. Jeg fikk min trepak til 229$ i fysisk butikk i California, så det er nesten dobbelt så dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...