Gå til innhold

hva skjer om når man slutter med kreatin?


Anbefalte innlegg

hei jeg har trent en god stund på treningssenter nå, men ser ikke like mye resultater som vennene mine. jeg skjønner at man har forskjellig kroppsbygning osv, og at noen bygger muskler lettere enn andre. så jeg vurderer å starte med kreatin for å få litt synlig resultater slik at jeg får litt motivasjon. men det jeg lurer på er at om jeg da begynner med kreatin og går på det i noen måneder, hvor jeg ser og kjenner resultater, hva kommer til å skje når jeg slutter med det? blir jeg svakere igjen? går muskelmassen ned og slikt? hadde satt pris på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du her setter kreatin i et mye høyere lys enn du burde. Kreatin fører ekstra vann til musklene, og sies at det kan hjelpe å pushe ut den siste ekstra reppen eller to. Du vil nok ikke bli synlig mye større ved å ta kreatin. Kanskje litt mer pump? Husk å drikke masse vann igjennom hele dagen også.

Uansett er kreatin monohydrat såpass billig at du godt kan gå til innkjøp og prøve :)

Endret av Vertical^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som du her setter kreatin i et mye høyere lys enn du burde. Kreatin fører ekstra vann til musklene, og sies at det kan hjelpe å pushe ut den siste ekstra reppen eller to. Du vil nok ikke bli synlig mye større ved å ta kreatin. Kanskje litt mer pump? Husk å drikke masse vann igjennom hele dagen også.

Uansett er kreatin monohydrat såpass billig at du godt kan gå til innkjøp og prøve :)

formulerte meg litt feil, mente ikke å fokusere så mye på å se større ut, men heller å kunne klare å løfte litt mer enn det man vanligvis klarer. og om jeg da begynner med kreatin, kommer jeg da til å merke noe forskjell om jeg slutter? takk for svar forresten

Lenke til kommentar

formulerte meg litt feil, mente ikke å fokusere så mye på å se større ut, men heller å kunne klare å løfte litt mer enn det man vanligvis klarer.

 

 

Og disse to henger ofte sammen :)

 

Man kan vel si at om man begynner å innta kreatin, og i løpet av et par uker øker kroppsvekten med 2-3kg uten å endre kostholdet - da fungerer kreatin for deg.

Dvs. du har ikke fulle kreatinlagre i utgangspunktet og får hjelp til å fylle de via pulveret. Dette vil naturlig gi deg litt ekstra trøkk på trening, men ingenting her vil virke revolusjonerende.

Nøyaktig den motsatte effekten vil forekomme når du kutter det ut.

 

Er du en av de som føler "et tap" av å kutte ut kreatinet kan du jo bare fyre opp pulverboksen igjen?

 

Det er nok mange som allerede har naturlig fyllte kreatinlagre, men som likevel bruker pulver. Disse vil ha null effekt av det.

Likevel, det er ikke skadelig å innta kreatin via pulver selv om lagrene allerede er fulle, og sist jeg sjekket fikk man vel et års forbruk for 4-500kr.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...