Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ting passer seg vel best oppi hodet enn på et forum Tordenflesk :roll:

 

Har vært en del klaging på dinside, så det kan hende de gjør noen forandringer og prossesen litt annerledes, om ikke denne gangen så neste gang, om det blir noen. Liker iallefall tiltaket med å lage en konkurranse der alle OS kan bidra.

 

Synes de desktoppene de hadde plukket ut var helt ok, men hadde ikke noen særlig wow-faktor. De 3 bildene som har blitt vist her nå (i denne tråden) har vært nokså unike. Ser ut som om de legger mer vekt på eye-candy enn å finne en god variasjon på de innsendte bildene (på de utvalgte bildene som havnet i semifinalen).

 

Håper bare ikke alle bildene som er innsendt av Linuxbrukere er tatt mens desktoppen er inn i den 3D-kuben, begynner å bli ganske oppbrukt :p

 

Håper i det minste de lar oss få muligheten til å se alle innsendte bildene etter konkurransen.

 

Noen flere som har innsendte bilder de vil poste her?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
De 3 bildene som har blitt vist her nå har vært nokså unike. Ser ut som om de legger mer vekt på eye-candy enn å finne en god variasjon på de innsendte bildene.

 

Hva mener du? Ting skal jo faktisk matche. Kan hende jeg tolka deg feil, men synes du det hadde vært pent om VSet mitt hadde vært brunt med striper og med Marke Eigenbau fonten, og taskbaren og alt det andre hadde vært sjokkrosa med Comic Sans MS?

 

Det at de er unike er bra, det betyr at det er ikke alle som kan lage det sånn som de 6 desktopene på Dinside. De har bare smelt på en dock, funnet en hel haug av forskjellige ikoner på deviantart og andre sider, lasta ned yahoo widgets og fylt skrivebordet til randen av ting som ikke ser pent ut i det hele tatt (det er nå min personlige mening).

 

Såklart det øker brukervennligheten en god del, men det skrivebordet jeg sendte inn var brukervennlig som bare F***. Jeg har på en måte de samme tingene som de 6 desktopene hadde bare litt annderledes "designet". Den nederste taskbaren fungere på mange måter som en dock, jeg har værinformasjon, snarveier til de mest brukte programmene, winamp kontroll og mulighet til å vise/gjemme søpplekurven og colorpickern ved hjelp av ikonene etter stripene.

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar

Det jeg mente er at de bildene dere har lagt ut her er unike i forhold til de som er valgt ut på dinside, bildene de har funnet frem Dinside var stort sett kun eye-candy ... redigert innlegget nå.

 

Ingenting negativt ment om vi fortsatt ikke forstår hverandre rett.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg og sigve (ninjaboi) sendte mail til dinside:

 

 

Hei Thomas,

 

Vi hadde en liten pain-in-the-ass med bidragene deres – dere var flere (ikke bare du og Sigve, men enda et par) som hadde mye til felles i desktopene. Sakser inn svaret jeg sendte til Sigve:

 

Først: (Dette gjelder deg også, Thomas) Du var en av de siste som ble eliminert før vi satt igjen med seks. Jeg kan skjønne frustrasjonen hos deg (og et par andre som har klaget), fordi dere sannsynligvis har brukt mer tid på å customize enn flere av de som ble plukket ut.

 

Problemet var imidlertid at dere var en god håndfull som hadde mye til felles, med firkantede bokser, mye fokus på tekst og enkelhet, uten bakgrunnsgrafikk etc. For ikke å få for ensartet utvalg måtte vi derfor velge ut én fra deres “kategori”, og da falt vi mest for bidrag #3.

 

Jeg kjøper argumentene i debatten under artikkelen om at vi burde hatt et større utvalg enn seks, men vi får en utfordring fordi vi er nødt til å balansere antallet slik at de aller fleste klikker seg igjennom alle før de avgir stemme, og da kan vi a) ikke ha for mange og enda viktigere: b) ikke ha for mange som ligner på hverandre. Vi falt derfor at 5-6 var et godt tall, og ut fra statistikken å dømme, ser det ut til at vi har truffet godt i forhold til sidevisninger på album kontra sidevisninger på artikkelen. Ideelt skulle vi gjerne ha lagt ut 20 der man kunne gi karakter til hver enkelt, men vi har pr i dag ikke mulighet for å sette av IT-ressurser til dette fordi de er ganske fullbooket med andre oppgaver om dagen; inkludert et redesign av DinSide som står på trappene i løpet av de nærmeste ukene.

 

Uansett – takk for ditt (og andres) engasjement. Vi tar definitivt med oss tilbakemeldingene til fremtidige konkurranser av denne typen.

 

Håper det er litt klargjørende, i hvert fall.

 

Vennlig hilsen

Pål Joakim Olsen

Fagredaktør, DinSide data

 

 

 

Rimelig tragisk å begrunne med at vi hadde for mange vinduer åpne.

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar
Håper vinneren bruker de 2000 spenna på å kjøpe seg smak og kanskje et sett med øyne.

Vel, slik det ser ut nå så er det nokså tvilsomt at Windows vinner uansett utifrar det vi har sett nå, så det kan jo hende at vinneren faktisk har smak, i og med at vi ikke har sett bilder fra Mac og Linux ;)

 

Håper man slipper å måtte vente enda en uke før neste semifinale er klar.

 

Det var jo ikke alle bildene som var helt håpløse da ... hva stemte dere a?

Lenke til kommentar
Jeg stemte ikke. Får håpe mac (tviler på at det er noen pene der) og linux desktopene er bedre

Litt skeptisk når det gjelder Mac da de tydeligvis har fått veldig få innsendte bilder, men får håpe de er gode i det minste.

 

Litt kjipt, da jeg er mest vant til Linux og sett en del om hva Linux er i stand til, hadde håpet på å sett et par særegne Windows og Macbidrag.

Lenke til kommentar

Ikke negativt ment, men synes Macbrukere kan være noe reserverte på en del ting. Nå som sjansen for å komme blandt Mac-semifinalistene er større så kan vi jo håpe på at flere sendte inn bidrag til natt til i dag.

 

Høres ut som om du har noe greie på desktop konfigurering på Linux også Tordenflesk, hvordan ville du sagt mulighetene man har i Windows er i forholdt til i Linux? Har ikke lyst til å slenge ut et skjermbilde av Linux i en spoiler her, eller legge ut en post i "Screenshot av Linux-desktop" tråden? Du har iallefall tydeligvis god greie på desktopmod i Windws så litt nyskjerrig på hva du får til i Linux.

Lenke til kommentar

Har ikke noen Linux installert for øyeblikket. Jeg har heller ikke særlig store ønsket om å prøve Linux på en god stund side inntrykket jeg har nå er at alt er sååå nære å være perfekt, men nesten alt hadde irritasjonsmomenter. Nei, vanedyret meg holder seg til trygge Windows.

 

Etter nivået her å dømme kan jeg ikke annet enn å si at mulighetene på Linux er like store om ikke større enn på Windows og OSX.

 

Etter nivået på Windows-bidragene i denne "konkurransen" er det nok ikke mye som skal til for å imponere dommerne. Litt Emerald, GTK og Metacity og du blir utropt Linux-mester :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Mye ser ut til å være standard Gnome med en del konfigureringer på panelet, farger og et annet tema, man ser kanskje litt annerledes på ting man ikke er så vandt til?

 

Håper virkelig det er noen mer orginale innslag fra Linux enn det :roll: (dvs. kun litt emerald, gtk og metacity)

 

Linux er helt klart ikke for alle nei, og var nok litt raskt ute med å trekke beslutninger. Å nevne Linux på Windows delen av forumet virker litt skummelt :p får bare en følelse at det kommer til å arte seg til en OS-krig før eller senere så kanskje greit og ikke nevne det noe mer her.

 

Nå har jeg brukt tråden til mye diskusjon, kanskje på tide å stasje opp XP eller Vista og slenge ut et bilde for å se hva jeg får til :p Noen ideer til noen sider og programmer man kan ha stor nytte av?

 

EDIT:

Da var vinneren av første semifinale klar:

"Vinneren av første semifinale er Andreas Barfod, som kapret 49% av stemmene med denne kreasjonen. Gratulerer!"

http://www.dinside.no/php/art.php?id=773092

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...