Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått til NorskTV, men da jeg kom hjem fra jobb i dag morres, funket det ikke. Får bare opp feilmld som kan sees på bildet. Får bare opp denne, ingen andre. Hva har skjedd? Tok en kopi av NorskTV.ini fila tidligere for sikkerhets skyld og har limt den inn på nytt, men det hjalp ikke... :cry:

 

 

post-41752-1143377989_thumb.jpg

 

 

Etter å ha knotet LENGE, har jeg nå fått vekk feilmld. Får ikke feilmld nå, men scriptet fungerer fortsatt ikke...

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Min desktop, etter å ha bladd meg igjen 170 sider, endte jeg opp med dette, og er egentlig storfornøyd...

 

Bruker

Samurize, med en egen moddet config..

Rainlender med et helt basic gjennomsiktig skin

Objectdock

Og det hele toppes med et janna kult bakgrunnsbilde...

 

Fornøyd - eh ja.... :innocent:

 

post-82535-1143382850_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Min desktop, etter å ha bladd meg igjen 170 sider, endte jeg opp med dette, og er egentlig storfornøyd...

 

Bruker

Samurize, med en egen moddet config..

Rainlender med et helt basic gjennomsiktig skin

Objectdock

Og det hele toppes med et janna kult bakgrunnsbilde...

 

Fornøyd - eh ja....  :innocent:

 

post-82535-1143382850_thumb.jpg

5814815[/snapback]

hvordan fikk du til vær ikoner....og hvilke ikoner er det du har i docken?

Lenke til kommentar
Tror jeg gir opp norsktv snart...har lagt inn 3 forskjellige .ini filer og omtrent like mange .zip filer som inneholder alt av scrips config osv osv...Ingen av de funker. Så da trenger det vel ikke bety at min config er fucka? For den sluttet jo plutselig å fungerer, uten at jeg hadde forandret noe. Merkelig...

5815906[/snapback]

Fikke det ikke til å funker jeg heller..

Lenke til kommentar
Min desktop, etter å ha bladd meg igjen 170 sider, endte jeg opp med dette, og er egentlig storfornøyd...

 

Bruker

Samurize, med en egen moddet config..

Rainlender med et helt basic gjennomsiktig skin

Objectdock

Og det hele toppes med et janna kult bakgrunnsbilde...

 

Fornøyd - eh ja....  :innocent:

 

post-82535-1143382850_thumb.jpg

5814815[/snapback]

hvordan fikk du til vær ikoner....og hvilke ikoner er det du har i docken?

5815679[/snapback]

 

Været: lastet ned weatherpod fra

 

http://www.deviantart.com/download/9085177/ Følger med enkle instruksjoner som faktisk fungerer...

 

Og ikonene fra

 

http://www.deviantart.com/deviation/9085177/

 

Ikonene til docken

 

http://tiggz.wincustomize.com/viewskin.asp...D=9235&LibID=29

:thumbup:

Lenke til kommentar
Min desktop, etter å ha bladd meg igjen 170 sider, endte jeg opp med dette, og er egentlig storfornøyd...

 

Bruker

Samurize, med en egen moddet config..

Rainlender med et helt basic gjennomsiktig skin

Objectdock

Og det hele toppes med et janna kult bakgrunnsbilde...

 

Fornøyd - eh ja....  :innocent:

 

post-82535-1143382850_thumb.jpg

5814815[/snapback]

hvordan fikk du til vær ikoner....og hvilke ikoner er det du har i docken?

5815679[/snapback]

Været: lastet ned weatherpod fra

 

http://www.deviantart.com/download/9085177/ Følger med enkle instruksjoner som faktisk fungerer...

 

Og ikonene fra

 

http://www.deviantart.com/deviation/9085177/

 

Ikonene til docken

 

http://tiggz.wincustomize.com/viewskin.asp...D=9235&LibID=29

:thumbup:

5817919[/snapback]

takker

Endret av dudee
Lenke til kommentar
nei, kanskje ikke, men hvem i all verden gidder faktisk å stirre inni en dekstop hele dagen da, er jo progsene man skal holde på med? eller har jeg gått glipp av noe? har hørt at det tar endel av skjerminne og at det tar litt ekstra tid å starte opp hvis man har masse stasj og sånn på desktoppen. dette har jeg faktisk erfaring fra når jeg brukte Style XP en gang i tiden.

2122587[/snapback]

 

For meg så går det på en kombinasjon at jeg vil at desktop'en skal være behagelig for øyet og funksjonell.

Selv om jeg bruker programmene og ikke desktop'en så får man jo sett desktop'en ganske ofte uansett.

For at den skal være mer funskjonell bruker jeg feks Rainlendar og Yz'dock for å få tilgang på det mest sentrale programmene mine og andre sentrale ting som oppgaver i outlook. I tillegg har jeg noen små hjelpeprogrammer som Stickies og Gadwin Printscreen som letter jobben veldig mye.

 

Det er rett og slett snakk om å gjøre hverdagen sin så enkel og funskjonell som mulig og når man først er i gang så kan man jo lette det litt for øynene også. Skins til de forskjellige programmene er som regel ikke så store og bruker som regel ikke så mye ressurser heller.

 

PÅ ett par av maskinene mine kjører jeg også alternative shell fordi Explorer er ganske tungt. På den ene kjører jeg Fluxbox (Bygger på Blackbox) og den andre Xoblite (Modda versjon av Blackbox). Maskinen går mye raskere og jeg må si at Xoblite/Blackbox sin menyer som man når med høyreklikk er rett og slett geniale.

 

Mine maskiner er relativt "rene" i sine grafiske grensensitt. Jeg liker enkle og avrundedte ikoner, bakgrunnsbilder med få detaljer og diffuse skiller og enkle rene farger. Rett og slett fordi jeg synes at avanserte 3D-bilder med masse detaljer kan bli noe rotete. Men det er her snakk om smak.

 

Jeg anbefaler deg å prøve feks Xoblite eller Blackbox (www.bb4win.org). Det er lett å sette opp, lett å fjerne hvis man ikke vil ha det, lett å modde og lett å bruke. Og maskina di vil trives med det. :thumbup: Mye mindre ressurser brukes på tunge Explorer-grensesnitt. Det finnes masse fine plug-ins til diverse *box-versjoner og andre shell, og brukergruppene på nettet er store og flinke til å gi hjelp til nybegynnere.

 

Det kan også være verdt å ta en tur til www.customize.org og ta en titt på alt man kan finne skins til, nye ikoner til maskinen din osv. Feks er food.net ett fint sted å finne morsomme og fine ikoner du kan bytte ut med de kjedelige som windows leverer.

 

Prøv i det minste. Kanskje blir du hekta! :yes:

 

Ps: Mtp ting å modde maskina med og andre nyttige programmer er denne tråden fin Gratis programmer

 

Edit:Diverse skriveleif og URL-leifer

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
Beatnut: Du er klar over at det er 2 år(!) siden wil sa det der? :lol:

5821119[/snapback]

:blush: Nei. Det ser du vel siden jeg gadd å svare.

Jeg så at det var ett nytt innlegg i tråden og begynte å lese gjennom den. Temnkte ikke på å sjekke når den egentlig startet. Kom jo ikke så langt før jeg mente å ha noe å si. :blush:

 

Ja ja. La oss håpe wil fortsatt er bruker og tilfeldig kommer over svaret og blir glad for endelig få ett ordentlig svar. :!: :blush:

Lenke til kommentar
Beatnut: Du er klar over at det er 2 år(!) siden wil sa det der? :lol:

5821119[/snapback]

:blush: Nei. Det ser du vel siden jeg gadd å svare.

Jeg så at det var ett nytt innlegg i tråden og begynte å lese gjennom den. Temnkte ikke på å sjekke når den egentlig startet. Kom jo ikke så langt før jeg mente å ha noe å si. :blush:

 

Ja ja. La oss håpe wil fortsatt er bruker og tilfeldig kommer over svaret og blir glad for endelig få ett ordentlig svar. :!: :blush:

5821228[/snapback]

det var så ordentlig et svar at jeg ikke orka å begynne å lese

Lenke til kommentar
Beatnut: Du er klar over at det er 2 år(!) siden wil sa det der? :lol:

5821119[/snapback]

:blush: Nei. Det ser du vel siden jeg gadd å svare.

Jeg så at det var ett nytt innlegg i tråden og begynte å lese gjennom den. Temnkte ikke på å sjekke når den egentlig startet. Kom jo ikke så langt før jeg mente å ha noe å si. :blush:

 

Ja ja. La oss håpe wil fortsatt er bruker og tilfeldig kommer over svaret og blir glad for endelig få ett ordentlig svar. :!: :blush:

5821228[/snapback]

det var så ordentlig et svar at jeg ikke orka å begynne å lese

5821385[/snapback]

Og tenk på all den informasjonen som du går glipp av. Kanskje akkurat det jeg skrev kunne ha revolusjonert hverdagen din? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...