Gå til innhold

SAMLETEST: Vi tester trådløse hodetelefoner over 2000 kroner En av disse er langt bedre enn resten


Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå at bærekomfort er viktigere enn lyttekvaliteten.

 

Det er jo veldig individuelt hva som er viktigste egenskap. Personlig er jeg enig i at bærekomfort er viktigere enn det meste, men de som virkelig er lydentusiaster er neppe enig.

 

Et problem med vurdering av bærekomfort er at det er subjektiv og man må nesten prøve selv for å avgjøre hvor bra en hodetelefon passer til eget hode og ører. Så kommentarer i en test om bærekomfort ignorerer jeg stort sett hvis det ikke påpekes noe åpenbart feil i designet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B&W P7 er de beste jeg har brukt på tog bla, på ingen måte like støyisolerende som aktive Bose modeller, men så låter de til gjengjeld så mye bedre at litt støy kan man leve med.

 

Byggekvaliteten og utseende er også av en helt annen verden enn flere av de plæstikkheadsettene andre produsenter forlanger både 2 og 3000 kroner for.

Har lest en del rundt den trådløse utgaven av P7, og folk virker veldig fornøyd og den takler utenforstående støy greit. Mange hevder også de låter bedre enn den kablene utgaven. Heller kanskje mer mot disse nå :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale folk å sjekke ut Bowers & Wilkins P7, eller for en liten sum ekstra P7 Wireless. Gikk for P7 Wireless og er utrolig fornøyd :-) Med tanke på opplevd lydkvalitet er disse i mine øre ett stort hakk over alt som er med i denne testen. 

 

Har du fått brukt dem på kollektiv transport? Sånn hverdagsbruk for min del blir jo 30 min til og fra jobb med buss :)

Lenke til kommentar

Siden en elektronisk fruktprodusent hadde tatt en hardware messig valg for forbrukerne så er det tydeligvis bare trådløse hodetelefoner som testes. Til tross for at man må betale mange ganger så mye for dårligere lyd. Har alle som skriver for tek fruktmobil ?

 

Det er nok en sannhet med modifikasjoner. Noe av den viktigste forutsetningen for god lyd av en høyttaler, er forsterkeren. En ting er selve signalkvaliteten, men kraften den kan levere påvirker faktisk også kvaliteten på lyden fra høyttaleren selv om man ikke kjører volumet høyt.

 

På de dyrere trådløse hodetelefonene finner man gjerne en langt mer påkostet D/A-konverter og forsterker enn hva telefonen er utstyrt med. Dette gjenspeiles også i tester fra for eksempel What Hi-FI, som var rimelig klar på at B&W P7W faktisk produserte bedre lyd enn den kablede versjonen når man brukte den mot en telefon. Først når man koblet en portabel DA-konverter/Forsterker i USB-utgangen kunne den måle seg lydmessig. Dette undersøkte jeg grundig på Hifi-klubben selv før jeg kjøpte mine trådløse P7'er.

 

Kan for øvrig støtte anbefalingen folk her kommer med om nevnte B&W P7W - den er fantastisk behagelig å ha på, ser utrolig bra ut, oser kvalitet lang vei, og har strålende lyd. Full pott fra min side :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...