Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

skulke prøve?


Anbefalte innlegg

Hei, sitter her og øver på matematikk prøven jeg skal ha i morgen. Har 90 sider jeg skal gå gjennom. Har kanskje gått gjennom 10 av de. Og begynner å vurderer virkelig å skulke den prøven. Men så vet ikke hva jeg skal gjøre helt ærlig.....Jeg har allerede gått glipp av et annet prøve for to uker sider, men det var pga sykdom(ikke i matematikk). Så jeg lurer på om det blir for mye fravær? Hva synes dere jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter du med skolearbeid, eller utsetter du bare til siste liten for å slutte ork? Uansett så synes jeg aldri å skulke noe som helst er en god idè. Hvis du har 90 sider du må gå gjennom dagen før prøven så har du ikke planlagt HELT smart.

jeg må innrømme at jeg har utsatt kanskje det litt, men grunnen til det er ikke at jeg skulle se på netflix eller noe sånt, men øve til andre prøver sånn som kjemi og fysikk

Lenke til kommentar

Hvordan kan du ende opp med bedre karakter til jul hvis du ikke tar den? Å ikke møte opp er jo det samme som stryk, med mindre du får sykemelding og ta den på nytt senere.

vet ikke hvordan det er på andre skoler, men vi får bare ikke vurdering... dvs det påvirker ikke snittet 

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du ende opp med bedre karakter til jul hvis du ikke tar den? Å ikke møte opp er jo det samme som stryk, med mindre du får sykemelding og ta den på nytt senere.

vet ikke hvordan det er på andre skoler, men vi får bare ikke vurdering... dvs det påvirker ikke snittet 

 

IV regnes som 1

Lenke til kommentar

Ikke møtt til obligatorisk prøve skal regnes som stryk, og vil påvirke snittet deretter...

Nei det gjør ikke det, Jeg får vurdering i faget har fått 5 på begge prøvene før nå. Dette er den siste prøven vi har i år, og jeg er redd jeg får 3 på denne... Jeg er rimelig sikker på det jeg sier pga kjenner mange i klassen som har gjort det og har ikke hatt noe problemer

Lenke til kommentar

Det er i så fall skremmende om en mattelærer ikke vekter prøvene og summerer karaktersnitt deretter... Om h*n ikke gjør det, så bryter det helt klart med regelverket. Hvert fag har et sett med kompetansemål, og går man glipp av en prøve, så har man ikke dokumentert at man mestrer deler av det som er definert at man skal lære i faget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i så fall skremmende om en mattelærer ikke vekter prøvene og summerer karaktersnitt deretter... Om h*n ikke gjør det, så bryter det helt klart med regelverket. Hvert fag har et sett med kompetansemål, og går man glipp av en prøve, så har man ikke dokumentert at man mestrer deler av det som er definert at man skal lære i faget.

La oss si du har vært syk på en prøve. Så vil du ikke stryke i faget, du vil kanskje ta prøven om igjen eller trenge ikke å ta den hvis læraren synes han har nokk grunnland for å gi karakter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...