Gå til innhold

Så kraftig er verdens raskeste grafikkort


Anbefalte innlegg

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

 

Er meget god tilbakemeldinger på crossfire. Er mange som opplever dobling i ytelse fordi det skalerer så bra med rx 480 kortene.

 

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort slipper du alle problemene du får med 2 kort. For ikke å glemme alle de spillene som ikke engang støtter CF og de som du faktisk får dårligere ytelse med ett kort enn to. Men hvis du absolutt vil ha alle problemene med å bruke to kort, så kjør på :)

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort 

 

forskjellen er ikke så stor. Interesserte kan se en test her: https://youtu.be/cVVJPbFRDEc?t=3m45s

 

Folk får sjøl vurdere hva som er hensiktsmessig for deres bruk. Har man eg begrenset spekter av spill man spiller kan det være lurt å sjekke om spillet støtter crossfire. 

 

Ellers har jeg lest på diverse forum at nyeste crossfire er relativt smertefritt og gir god skalering i spill. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

Nå om dagen ligger AMD et lysår foran nvidia når det gjelder stabilitet! Men er enig med deg at 1 kort er bedre enn 2^^

 

 

Gjør de? Ikke hatt ett eneste driverproblem på årevis jeg. Det jeg ser nå for tiden er at både Nvidia og AMD brukere har problemer med drivere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

 

Er meget god tilbakemeldinger på crossfire. Er mange som opplever dobling i ytelse fordi det skalerer så bra med rx 480 kortene.

 

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort slipper du alle problemene du får med 2 kort. For ikke å glemme alle de spillene som ikke engang støtter CF og de som du faktisk får dårligere ytelse med ett kort enn to. Men hvis du absolutt vil ha alle problemene med å bruke to kort, så kjør på :)

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort 

 

forskjellen er ikke så stor. Interesserte kan se en test her: https://youtu.be/cVVJPbFRDEc?t=3m45s

 

Folk får sjøl vurdere hva som er hensiktsmessig for deres bruk. Har man eg begrenset spekter av spill man spiller kan det være lurt å sjekke om spillet støtter crossfire. 

 

Ellers har jeg lest på diverse forum at nyeste crossfire er relativt smertefritt og gir god skalering i spill. 

 

 

Snakker ikke om skaleringen jeg. Men de haugevis av andre problemene som 2 kort fører med seg. 1 kort er alltid bedre.

Lenke til kommentar

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

Nå om dagen ligger AMD et lysår foran nvidia når det gjelder stabilitet! Men er enig med deg at 1 kort er bedre enn 2^^

 

 

Gjør de? Ikke hatt ett eneste driverproblem på årevis jeg. Det jeg ser nå for tiden er at både Nvidia og AMD brukere har problemer med drivere.

Du har ikke fulgt med i timen når det gjelder problemene med driveren til nvidia de siste årene! Uansett forum du leser verden rundt, så er det nvidia sine drivere som er i fokus! Om du har problemer med en driver fra nvidia, så vil du uansett aldri innrømme det! Du vil aldri klare å bortforklare problemene nvidia har med sine drivere! Det er for åpenlyst, og nvidia sine kunder er meget missfornøyd med driverene som failer gang på gang!
Lenke til kommentar

 

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

Nå om dagen ligger AMD et lysår foran nvidia når det gjelder stabilitet! Men er enig med deg at 1 kort er bedre enn 2^^

 

 

Gjør de? Ikke hatt ett eneste driverproblem på årevis jeg. Det jeg ser nå for tiden er at både Nvidia og AMD brukere har problemer med drivere.

Du har ikke fulgt med i timen når det gjelder problemene med driveren til nvidia de siste årene! Uansett forum du leser verden rundt, så er det nvidia sine drivere som er i fokus! Om du har problemer med en driver fra nvidia, så vil du uansett aldri innrømme det! Du vil aldri klare å bortforklare problemene nvidia har med sine drivere! Det er for åpenlyst, og nvidia sine kunder er meget missfornøyd med driverene som failer gang på gang!

 

 

LOL? Du er på det nivået ja ;) Denna gutten har ikke problemer med å innrømme noe som helst. Men morro forsøk på beskyldning og herske-teknikk :) Får du vondt av at jeg ikke har hatt noen som helst problemer med Nvidia sine drivere på mange år? Huff, huff :)

 

Edit: ser ikke helt fornøyd ut med driverne de som har AMD-kort heller hvis man leser kommentarene:

 

http://www.guru3d.com/news-story/download-amd-radeon-software-crimson-edition-16-11-5-drivers.html

 

;)

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Behandling for sånt? Er mennesker roboter? Ute av stand til å ha følelser? Det er veldig naturlig å subjektivt utvikle en preferanse for noe over noe annet. Det trenger ikke å være logisk. Det er derimot annerledes om du kjøper basert på at du subjektivt foretrekker eller ikke.

 

Eksempelvis RX 280X var bare så bra ytelse/pris at jeg ikke så neon mulighet til å forsvare å kjøpe Nvidia, og da ble det RX 280X. Hadde litt drivertrøbbel i starten, men har fungert bra siden det. Kan AMD være så snill å fjerne overscan ved HDMI?

(Problemet var at overscan settingen var LÅST, så du kunne ikke sette den til 0%, hva er det for noe?! Det var ikke før Windows 8.1 kom ut at det gikk)

 

 

Ellers forstår jeg ikke klagingen over pris. Dette er ikke et consumer gaming kort. 

https://www.komplett.no/product/904127/datautstyr/skjermkort/pci-express/pny-nvidia-quadro-p6000-24gb#

 

Se her, denne koster 65.000 kr, men den yter ikke bra i gaming likevel. Skikkelig svindel fra Nvidia eller hva? For åpenbart er det slik om en GPU ikke har mange fps i GTA, så er den ikke god. For folk som vil ha titan ytelsen til en "vanlig" pris, bare vent på 1080 Ti. Blir samme ytelse, bare billigere. Titan er for entusiaster som vil ha det beste nå uansett pris, eller folk som bruker det til compute ol.

Derfor prises Titan X basert på Quadro kort sine priser, IKKE GeForce. Så hvorfor sammenligner alle med GeForce sine priser?

 

Vent heller til 1080 Ti, da skal jeg la dere klage over ekstreme priser i fred :)

Lenke til kommentar

Behandling for sånt? Er mennesker roboter? Ute av stand til å ha følelser? Det er veldig naturlig å subjektivt utvikle en preferanse for noe over noe annet. Det trenger ikke å være logisk. Det er derimot annerledes om du kjøper basert på at du subjektivt foretrekker eller ikke.

 

Vent heller til 1080 Ti, da skal jeg la dere klage over ekstreme priser i fred :)

 

Humor TKongen....Jeg synes bare det er litt komisk å forsvare AMD/nVidia på den måten mange gjør.

 

Jeg som mange står over Titan XP og venter på 1080Ti ja, men ikke sikkert jeg biter på den. Kommer an på pris og ytelse over vanlig 1080. Kan godt hende jeg venter på Volta isteden.

Lenke til kommentar

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

 

Er meget god tilbakemeldinger på crossfire. Er mange som opplever dobling i ytelse fordi det skalerer så bra med rx 480 kortene.

 

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort slipper du alle problemene du får med 2 kort. For ikke å glemme alle de spillene som ikke engang støtter CF og de som du faktisk får dårligere ytelse med ett kort enn to. Men hvis du absolutt vil ha alle problemene med å bruke to kort, så kjør på :)

 

Meningsløst (ikke poengløst), og nei, det er det ikke nødvendigvis, avhengig av pris i landet der en bor. Per i dag finner man ikke et 1080 til under omtrent 6400 kr. Man finner heller ikke et 1070 til mindre enn omkring 4000 kr. Ett enkelt RX480 4GB kan man få til 2000 kr. Skaleringen er ganske ok (kjapt søk viser 76% i snitt for RX480 8GB i sli). For de fleste av oss er imidlertid 4000 kr mer enn vi er villig til å legge utelukkende i et skjermkort og 6400 er en hårreisende pris. Og det er slik det kommer til å fortsette, dersom Nvidia får frie tøyler (slik tankeløse tilhengere paradoksalt nok håper på).

 

Når du sier at de som kjøper AMD generelt kjøper dårlige produkter på grunnlag av merkevare tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om. I bestefall gjelder utsagnet ditt kun de(n) aller siste generasjon(er) av lanseringer fra AMD og Nvidia.

 

Anbefaler å se følgende (AdoredTV):

https://www.youtube.com/watch?v=uN7i1bViOkU

 

Generelt sett og over tid har det ikke vært et enormt gap mtp. pris for ytelse ved valg av produkter fra den ene eller andre leiren. Har opp gjennom årene gjort gode kjøp fra både grønt og rødt lag. Vurderer du derimot prisforskjell mellom 970 og 1070 rundt lansering burde du, som forbruker, ikke applaudere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

 

Er meget god tilbakemeldinger på crossfire. Er mange som opplever dobling i ytelse fordi det skalerer så bra med rx 480 kortene.

 

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort slipper du alle problemene du får med 2 kort. For ikke å glemme alle de spillene som ikke engang støtter CF og de som du faktisk får dårligere ytelse med ett kort enn to. Men hvis du absolutt vil ha alle problemene med å bruke to kort, så kjør på :)

 

Meningsløst (ikke poengløst), og nei, det er det ikke nødvendigvis, avhengig av pris i landet der en bor. Per i dag finner man ikke et 1080 til under omtrent 6400 kr. Man finner heller ikke et 1070 til mindre enn omkring 4000 kr. Ett enkelt RX480 4GB kan man få til 2000 kr. Skaleringen er ganske ok (kjapt søk viser 76% i snitt for RX480 8GB i sli). For de fleste av oss er imidlertid 4000 kr mer enn vi er villig til å legge utelukkende i et skjermkort og 6400 er en hårreisende pris. Og det er slik det kommer til å fortsette, dersom Nvidia får frie tøyler (slik tankeløse tilhengere paradoksalt nok håper på).

 

Når du sier at de som kjøper AMD generelt kjøper dårlige produkter på grunnlag av merkevare tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om. I bestefall gjelder utsagnet ditt kun de(n) aller siste generasjon(er) av lanseringer fra AMD og Nvidia.

 

Anbefaler å se følgende (AdoredTV):

https://www.youtube.com/watch?v=uN7i1bViOkU

 

Generelt sett og over tid har det ikke vært et enormt gap mtp. pris for ytelse ved valg av produkter fra den ene eller andre leiren. Har opp gjennom årene gjort gode kjøp fra både grønt og rødt lag. Vurderer du derimot prisforskjell mellom 970 og 1070 rundt lansering burde du, som forbruker, ikke applaudere.

 

 

CF (ikke SLI) ;)

 

AMD har nå ligget bak siden ca 2007. Det året kom Nvidia ut med GeForce 8800 serien som totalt parkerte AMD. AMD har aldri kommet seg etter det, selv om de har hatt skjermkort som nesten kunne måle seg i ytelse med Nvidia. Bare å se på salgsstatistikken de siste 10 årene.

 

jpr_q2_2016_amd_vs_nvda_SHARE.png?_ga=1.

 

 

De kan ikke skylde på andre enn seg selv for dette siden de ikke har gitt kundene produkter de har villet kjøpe. For 10 år siden lå de jo foran Nvidia både på ytelse og salg. Nå er det jo 7 måneder siden Nvidia ga ut GeForce 1080 og AMD har jo enda ikke kommet med en konkurrent. De siste par generasjonene har jo Nvidia totalt gruset AMD i salg og ytelse. At markedet (og prisene) er slik som i dag er kun AMD sin feil da de ikke har gitt ut bra nok produkter som brukerene vil kjøpe. Satser på at de kommer sterkere tilbake med ny GPU & CPU i løpet av de neste månedene, så vi får litt konkurranse igjen :)

Lenke til kommentar

Du har ikke fulgt med i timen når det gjelder problemene med driveren til nvidia de siste årene! Uansett forum du leser verden rundt, så er det nvidia sine drivere som er i fokus! Om du har problemer med en driver fra nvidia, så vil du uansett aldri innrømme det! Du vil aldri klare å bortforklare problemene nvidia har med sine drivere! Det er for åpenlyst, og nvidia sine kunder er meget missfornøyd med driverene som failer gang på gang!

 

 

Bygde min først PC ferdig for litt over 1 mnd siden. sitter et lite GTX 1070 kort der men ikke merket noe problem med driver :)

 

har lagt merke til at RX 480 har fått ny driver slik at den er raskere. men Nvidia sine kort har også blitt litt raskere siden de ble lansert.

Personlig håper jeg AMD klarer å gi NVIDIA konkuranse slik at jeg kanskje får kjøpt skjermkort billigere :D

Lenke til kommentar

Du vet Nvidia merkevare er sterk når folk som argumenterer for å kjøpe RX 480 CF kaller det SLI :)

 

Men over 50% økning i salg for AMD i år er ganske sterkt. De har gjerne ingen toppmodell, men glad de gikk for RX480 istedenfor. Et kort som faktisk selger og gir penger i kassa, ikke som Fury katastrofen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

hva med 2 rx480 til under prisen av et 1080 kort?

 

CF & SLI er jo så og si dødt med alle de småproblemene de gir brukeren.  

 

Er meget god tilbakemeldinger på crossfire. Er mange som opplever dobling i ytelse fordi det skalerer så bra med rx 480 kortene.

 

 

Poengløst da GeForce 1080 yter bedre enn 2x 480 i de fleste spill og med ett kort slipper du alle problemene du får med 2 kort. For ikke å glemme alle de spillene som ikke engang støtter CF og de som du faktisk får dårligere ytelse med ett kort enn to. Men hvis du absolutt vil ha alle problemene med å bruke to kort, så kjør på :)

 

Meningsløst (ikke poengløst), og nei, det er det ikke nødvendigvis, avhengig av pris i landet der en bor. Per i dag finner man ikke et 1080 til under omtrent 6400 kr. Man finner heller ikke et 1070 til mindre enn omkring 4000 kr. Ett enkelt RX480 4GB kan man få til 2000 kr. Skaleringen er ganske ok (kjapt søk viser 76% i snitt for RX480 8GB i sli). For de fleste av oss er imidlertid 4000 kr mer enn vi er villig til å legge utelukkende i et skjermkort og 6400 er en hårreisende pris. Og det er slik det kommer til å fortsette, dersom Nvidia får frie tøyler (slik tankeløse tilhengere paradoksalt nok håper på).

 

Når du sier at de som kjøper AMD generelt kjøper dårlige produkter på grunnlag av merkevare tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om. I bestefall gjelder utsagnet ditt kun de(n) aller siste generasjon(er) av lanseringer fra AMD og Nvidia.

 

Anbefaler å se følgende (AdoredTV):

https://www.youtube.com/watch?v=uN7i1bViOkU

 

Generelt sett og over tid har det ikke vært et enormt gap mtp. pris for ytelse ved valg av produkter fra den ene eller andre leiren. Har opp gjennom årene gjort gode kjøp fra både grønt og rødt lag. Vurderer du derimot prisforskjell mellom 970 og 1070 rundt lansering burde du, som forbruker, ikke applaudere.

 

 

CF (ikke SLI) ;)

 

AMD har nå ligget bak siden ca 2007. Det året kom Nvidia ut med GeForce 8800 serien som totalt parkerte AMD. AMD har aldri kommet seg etter det, selv om de har hatt skjermkort som nesten kunne måle seg i ytelse med Nvidia. Bare å se på salgsstatistikken de siste 10 årene.

 

jpr_q2_2016_amd_vs_nvda_SHARE.png?_ga=1.

 

 

De kan ikke skylde på andre enn seg selv for dette siden de ikke har gitt kundene produkter de har villet kjøpe. For 10 år siden lå de jo foran Nvidia både på ytelse og salg. Nå er det jo 7 måneder siden Nvidia ga ut GeForce 1080 og AMD har jo enda ikke kommet med en konkurrent. De siste par generasjonene har jo Nvidia totalt gruset AMD i salg og ytelse. At markedet (og prisene) er slik som i dag er kun AMD sin feil da de ikke har gitt ut bra nok produkter som brukerene vil kjøpe. Satser på at de kommer sterkere tilbake med ny GPU & CPU i løpet av de neste månedene, så vi får litt konkurranse igjen :)

 

8800 serien var uten tvil et gedigent hopp, hadde et 8800 GT selv.

 

Problemet er bare det at selv om AMD i høyeste grad har hatt produkter som burde selge basert på pris og ytelse, har de likevel ikke gjort det. Dette har altså fint lite med produktet å gjøre, men handler om markedsføring og blinde forbrukere. Anbefaler som sagt AdoredTV videoen i forrige post. Eller, dersom en finner AdoredTV for partisk, denne artikkelen (går bare frem til 2013):

 

http://www.techspot.com/article/657-history-of-the-gpu-part-3/

 

Det burde fremgå ganske tydelig at dette verken handler om arkitektur og teknologi eller pris. Det burde også være ganske åpenbart hvorfor AMD da heller ikke kan prioritere store brikker grunnet det som statistisk sett ikke kommer til å ende opp som noen nevneverdig økonomisk vinning (snarere tvert i mot).

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...