Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Final Fantasy går nye vegar


Anbefalte innlegg

Hadde samme inntrykk av musikken som forfatter på det tidspunktet av spillet han er i. Har derimot fullført spillet nå og det dukket opp veldig mye bra litt senere. Er enig i at det er litt skuffende at det ikke er sterkere musikalske spor i vanlig ferdsel i den åpne verden, men i det store og hele er jeg fornøyd med soundtracket. Er også kult at du kan høre på gamle FF-låter både i bil og til fots om du kjøper mp3-spilleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kamerat som nekter å spille det på grunn av at gjengen ser ut som fire groupies til et tamt metalband. :D

 

Jeg liker det godt så langt, er dog ikke kommet lenger enn kapittel 3. Det er et steg i riktig retning for serien, og jeg håper historien lever opp til det vanlige grandiøse man forventer

Lenke til kommentar

Har en kamerat som nekter å spille det på grunn av at gjengen ser ut som fire groupies til et tamt metalband. :D

 

Jeg liker det godt så langt, er dog ikke kommet lenger enn kapittel 3. Det er et steg i riktig retning for serien, og jeg håper historien lever opp til det vanlige grandiøse man forventer

 

Yakuza stilen gir meg litt den samme følelsen, det gjør ikke gjengen noe "kulere" og til syvende og sist blir det såpass usvelgbart for meg at jeg hopper over. Er lenge siden jeg har sett et bra Final Fantasy spill etter VII og IX... 

 

Bra det har kommet andre erstattere som faktisk gir oss spillere en god opplevelse på mange andre måter.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at item meny/quick meny popper opp støtt og stadig? Etter omtrent 30 min spilletid starter denne menyen og dukke opp midt i gameplay (spesielt i kamper).

 

(det er samme meny som dukker opp når n trykker R2)

Den kommer opp når du trykker r2 i kamper as intended. Men nå bruker jeg "wait" modus for å kunne sjekke svakheter osv da samt velge mål. Sikker på at du ikke er borti knappen til tider?

Lenke til kommentar

 

Har en kamerat som nekter å spille det på grunn av at gjengen ser ut som fire groupies til et tamt metalband. :D

 

Jeg liker det godt så langt, er dog ikke kommet lenger enn kapittel 3. Det er et steg i riktig retning for serien, og jeg håper historien lever opp til det vanlige grandiøse man forventer

 

Yakuza stilen gir meg litt den samme følelsen, det gjør ikke gjengen noe "kulere" og til syvende og sist blir det såpass usvelgbart for meg at jeg hopper over. Er lenge siden jeg har sett et bra Final Fantasy spill etter VII og IX... 

 

Bra det har kommet andre erstattere som faktisk gir oss spillere en god opplevelse på mange andre måter.

 

 

Man har dessverre gått fra den jordnære stilen til mange JRPG-protagonister fra tidligere generasjoner og begynt å etterligne JPOP-artister i stedet, som liksom skal appellere til ungdommen men bare ender opp med å gi karakterene et fullstendig urelatertbart klysepreg som jeg må anstrenge meg hardt for å overse mens jeg nyter spillenes andre kvaliteter. Men det er først og fremst et Squeenix-problem; Tales Studios, Falcom og andre lager fortsatt likandes JRPG-karakterer.

Lenke til kommentar

 

 

Har en kamerat som nekter å spille det på grunn av at gjengen ser ut som fire groupies til et tamt metalband. :D

 

Jeg liker det godt så langt, er dog ikke kommet lenger enn kapittel 3. Det er et steg i riktig retning for serien, og jeg håper historien lever opp til det vanlige grandiøse man forventer

 

Yakuza stilen gir meg litt den samme følelsen, det gjør ikke gjengen noe "kulere" og til syvende og sist blir det såpass usvelgbart for meg at jeg hopper over. Er lenge siden jeg har sett et bra Final Fantasy spill etter VII og IX... 

 

Bra det har kommet andre erstattere som faktisk gir oss spillere en god opplevelse på mange andre måter.

 

 

Man har dessverre gått fra den jordnære stilen til mange JRPG-protagonister fra tidligere generasjoner og begynt å etterligne JPOP-artister i stedet, som liksom skal appellere til ungdommen men bare ender opp med å gi karakterene et fullstendig urelatertbart klysepreg som jeg må anstrenge meg hardt for å overse mens jeg nyter spillenes andre kvaliteter. Men det er først og fremst et Squeenix-problem; Tales Studios, Falcom og andre lager fortsatt likandes JRPG-karakterer.

 

Er en god grunn til at jeg nå ikke har kjøpt et kort fra Square Enix på lenge, finnes såpass mange gode alternativer der ute heldigvis.

Lenke til kommentar

Meget vanskelig spill å anmelde dette her, det har sine gode ting, men det har så mye mangler.

En stor ting er vanskelighetsgraden, døde 2 ganger i løpet av 90 timer hvor jeg tok platinum. (første 2 death var på natten når jeg var veldig lav level).

 

Level 10 så kom jeg tilfedligvis over en level 50 dungeon med en level 53 boss hvor man den buen uten problemer, kostet meg noen potions og 8 phoneix down, men dog veldig latterlig.

 

Kan omtrent ikke tenke meg mange spill jeg har spilt hvor jeg har 2 deaths og det på 90 hele timer, synes det er helt vilt jeg men. Greit jeg har spilt endel i livet mitt, men nå setter jeg ikke dette spillet som kun spill basert, synes det blir litt feil.

 

Stor åpen verden med bortimot null hemmeligheter (er vel spessielt 1, men må gjøre spillet ferdig først.

 

Sammenligning med dragons dogma skjønner jeg ikke helt, men der har vi nok helt vidt forskjellig syn på spillene,DD har mye mer å tilby.

 

Du nevnte nå musikken i spillet, hvis du likte de gamle FF spillene så kunne du faktisk finne ganske mange av sangene & man kunne spille dem mens man vandret rundt eller kjørte i bilen. Tenkte bare jeg skulle nevne det i og med du tross alt er en anmelder.

 

Spilletsstory erutrolig kjedeligfrem til chapter9 hvor det begynnerå løsne seg "litt" mer med cinematics,men det er desverre altfor lite. Ikke kan man byggepå forholdet sitt med karakterene hellersom tidligere så man ikkefården samme følelsen over dem.FF spillene har tross alt vært veldig emosjonelle,men dette funket dårlig på meg den veien.

 

Men alt i alt harjegjokost meg med spillet, ellers hadde jeg ikke brukt mine 90timer påågjøre nesten alt,mangler noen Tomb quests etter man er ferdig med spillet, men det blir for tamtfor meg å gjøre resten når det ikke er annet å gjøre.

 

Kamera systemet funker veldig dårlig til tider og samme med "lock on target". Ikke at det er noe problem siden det er så lett, men til tider bare irriterendes.

 

Sidequests i spillet fyller veldig lite opp med historie foruten et par karakterer men det blir litt tamt der også.

 

Nå blir det mye negativt her, men de hadde et potensiale, men gikk litt langt utenfor FF serien.

 

For meg blir det en 7 av 10,hadde stor sans for noen dungeons de hadde lagd, story var brukbar, men manglet så myemer de kunne lagt til. Men det er vel kanskje det season pass er for, bruke mer penger for å spille et fullverdig spill.

 

Jeg for min del kommer ikke til å spille DLC på dette, men har heller ikke noe problem å anbefale spillet for de som liker rpg, men ikke forvent en 10 av 10.

 

Men smaken er som baken, men noe kritisk må en jo være uansett.

 

Men dere som spiller det5 for kose dere med det så lenge det varer i det minste. :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk sier at de kopierer vestlige spill når de har åpne landområder som man kan utforske. En av tingene jeg så fram til med dette spillet var jo nettopp dette med åpne landområder som man kan utforske - akkurat som de hadde i de gamle spillene. Det var riktig nok ikke sømløse åpne landområder og perspektivet var annerledes, men å si at de stjeler synes jeg er feil. Det er det helt samme systemet bare med forskjellig klær.

Lenke til kommentar

Utforsking er alltid positivt og det var en stor svakhet ved 13 at det var nesten ingenting å utforske, men dessverre er det ofte sånn at mye sidemateriale betyr at hovedhistorien er svak, og store, åpne områder er ofte tomme eller fylt med de samme, copy-pastede greiene. Nå skal ikke jeg si at dette gjelder FF15 før jeg har spilt det, men det er de mest typiske fallgruvene ved store, åpne verdener. Dette ødela f.eks. Dragon Age: Inquisition for min del.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

Noen andre som har problemer med at item meny/quick meny popper opp støtt og stadig? Etter omtrent 30 min spilletid starter denne menyen og dukke opp midt i gameplay (spesielt i kamper).

 

(det er samme meny som dukker opp når n trykker R2)

Den kommer opp når du trykker r2 i kamper as intended. Men nå bruker jeg "wait" modus for å kunne sjekke svakheter osv da samt velge mål. Sikker på at du ikke er borti knappen til tider?

 

 

Denne tanken slo meg først, at jeg kanskje kom borti knappen når jeg tippet kontolleren ned mot fanget eller at den hadde hengt seg opp.

 

Prøvde derfor å fysisk holde knappen ute men meny fortsatte å dukke opp.

 

Får se om jeg får lånt en ekstra kontroll for å se om det kanskje er hele kontrolleren som er dårlig (selv om den er ny)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...