Gå til innhold

Braun Elektrisk tannbørste, 9000 vs 9000s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Elektriske tannbørster fungerer ikke slik som i reklamer. Børstehodet er så lite at det ikke når rundt tannen og børstene er så stive at de ikke bøyer seg nevneverdig, reklamene er bare juks med dobbelt så stort børstehode som virkelig. Jeg hadde aldri så mye plakk og tannstein og hull som når jeg hadde elektrisk tannbørste. Nå bruker jeg jordan clean between manuell tannbørste. Elektriske tannbørster er tull. :)

Lenke til kommentar

Børstehodet er så lite at det ikke når rundt tannen ...

Den skal ikke nå rundt tannen. Høres ut som du ikke har lest bruksanvisningen...

 

 

 

Jeg hadde aldri så mye plakk og tannstein og hull som når jeg hadde elektrisk tannbørste.

For meg er det motsatt. Bedre tenner med elektisk tannbørste enn med tradisjonell. Iflg min tannlege gjennom mange år, så kan man pusse like godt men elektrisk som med "manuell" tannbørste. Men for alle de som slurver med tannpussen, så er (iflg tannlegen) resultatet best med elektrisk tannbørste.
Lenke til kommentar

Vurderer elektrisk tannbørste

En av de ovenstående, men finner ikke ut forskjellen på de

Samme pris og samme utseende

Regner med at du mener Oral-B Genius 9000/9000S? Slike forskjeller i betegnelsen er ofte en liten detalj på apparat eller tilbehør. Hvis du ser på prisguide.no og ser på bildene der (forutsatt at produktbildene er helt korrekt), så er forskjellen på medfølgende børstehoder. Begge har 4 hoder, men 9000 har 4 forskjellige hoder mens 9000S har 3 forskjellige hoder hvorav 2 av en type.

Lenke til kommentar

Mr. D de viser jo i reklamen at den går rundt tannen.

Jeg vet ikke hvor store tenner du har eller hva slags elektrisk tannbørste du har prøvd, men hos meg dekker Braun/Orab-B tilnærmet like stort areal av jekslene som i reklamen. I bruksanvisningen står det også om hvordan du skal flytte tannbørsten for best/riktig bruk.

 

https://youtu.be/h0jNqAEMt_c?t=39s

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Oral b.

 

Det må jo være jeg som er en frik ja. Det kan jo ikke være villedende reklame.

 

Forresten hvem leser bruksanvisningen før de kjøper et produkt? Grav frem en reklame for oral b så ser du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

9000s står antagelig for sensitive clean, som er en av børstehodevariantene. 9000 selges også med børstehodet CrossAction om du foretrekker det. Eller muligens ett ekstra av akkurat disse børstehodene for de leveres vel med 3-4 stk totalt. Uansett, det er ikke stor forskjell på 9000 og de lavere variantene. Det går stort sett på tilbehør som børstehoder, reiseetui, stett med flere børster, en gimmic pusseklokke til å ha på speilet, blåtann så du kan overvåke pussinga fra en app på telefonen (wtf skal man med det?) osv. Kjernefunksjonalitet som antall oscillasjoner per sekund og kompatibilitet med de ulike børstetypene er stort sett likt. I Braun sitt tilfelle er det vel bare den spesielle pulsonic-børsten som krever egne spesialbørster.

 

Sjekk også batteritypen, de aller fleste har NiMH, men de aller dyreste har Li-Ion og de aller billigste har engangs AA-batterier.

 

Duo betyr forresten to tannbørster i samme pakke (romantisk?? kjærestegave :p )

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...