Gå til innhold

handle i utlandet - grøn sone


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal en ca. 3 ukers tur til øst europa (ikke EU) og har tenkt meg å kjøpe noen mobiltelefoner(ny fra butikken) til jul. Regner med at det blir 3-4 stykk til samlet verdi på ca. 5000kr. Jeg har sett litt rundt og som jeg forstår så er grensa for å gå gjennom den grønne koridoren på flyplassen 6000kr. Så det skal ikke være noe problem da? Om jeg blir stoppet holder det bare å vise kvittering fra det stedet jeg kjøpte ?

 

Også jeg kommer til å kjøpe noe småting som matvarer og noe klær men blir ikke mer enn 500kr tilsammen tror jeg. Men dette skal også inn i 6000kr grensa ikke sant? Hva med hvis jeg kjøper noen flasker på tax free i Oslo skal de også med?

 

Også har det noe å si at jeg er der i 3uker? Eller er det fortsatt 6000kr grensa som gjelder? 

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> Om jeg blir stoppet holder det bare å vise kvittering fra det stedet jeg kjøpte ?

Ja

 

> Også jeg kommer til å kjøpe noe småting som matvarer og noe klær men blir ikke mer enn 500kr tilsammen tror jeg. Men dette skal også inn i 6000kr grensa ikke sant?

Ja

 

> Hva med hvis jeg kjøper noen flasker på tax free i Oslo skal de også med?

Ja

 

> Også har det noe å si at jeg er der i 3uker?

Nei

 

> Eller er det fortsatt 6000kr grensa som gjelder?

Ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...