Gå til innhold

Verdiøkning eller "bortkastet"?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen av dere hjemmeautomasjons "nerder" som har prøvd å få taksert bolig etter ymse oppgraderinger? Får vi noe igjen for det eller blir det bare ett penge sluk? 

 

Vet ikke om det er noe meglere ser på når de takserer bolig eller ikke? Mulig de ikke vill selge med slik hjemme mekk heller pga service behov og slikt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel an på i hvilken grad det er automatisert. Men på generelt grunnlag tror jeg ikke verdien vil øke noe voldsomt. Spesielt for litt avanserte systemer som Homeseer \ Domotics ol, da kjøperen må ha kunnskap  i dette.

 

Er det proffesjonelt utført, så ja kanskje. er det "hjemme mekk" så tror jeg ikke det vil bidra noe til verdiøkning.

Lenke til kommentar

Kommer vel an på i hvilken grad det er automatisert. Men på generelt grunnlag tror jeg ikke verdien vil øke noe voldsomt. Spesielt for litt avanserte systemer som Homeseer \ Domotics ol, da kjøperen må ha kunnskap  i dette.

 

Er det proffesjonelt utført, så ja kanskje. er det "hjemme mekk" så tror jeg ikke det vil bidra noe til verdiøkning.

 

Nei det er vell egentlig min tankegang også, men greit å se om noen faktisk har fått taksert eller en takstmann/eiendomsmegler kan skyte inn hvordan de vurderer :) 

 

Kjøper trenger jo forøvrig ikke ha kunnskap så lenge UI er greit og han ikke skal inkludere noe, men så er det den dagen noe går galt. Det er vell ingen som driver med homeseer som en umiddelbart kan kontakte, tror jeg? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...