Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hybridbil med hengerfeste?


Anbefalte innlegg

Kaldeste temperaturene bilen ble utsatt for sist vinter var -18 grader og elektrisk fremdrift fungerte helt fint såfrem bilen vart forhåndsvarmet før kjøreturen, om ikke tok det litt tid før batteriene var på driftstemperatur, men de kom etterhvert da og. Jeg har ikke annet enn personlig erfaring fra min egen bil, så hva andre produsenter gjør for å løse dette problemet vet jeg fint lite om, det volvo har gjort har vertfall fungert strålende for meg med minimalt tap av rekkevidde selv på de kaldeste dagene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja gud, veldig grov språkbruk gitt! Du er så usaklig som du kan få det. Svar på spørsmålene.

Hvilket spørsmål har du stilt som du mener jeg ikke har svart på?

 

Ja din bruk gir en god gevinst. Ingen tvil om det. Ditt forbruk er mye lavere enn tilsvarende bil som ikke er hybrid. Aldri vært uenig i det.

Du har aldri vært uenig i det sier du? Da må jeg nesten spørre hva du egentlig mente når du skrev:

 

En oppladbar hybrid bruker selvfølgelig mer drivstoff enn en tilsvarende motorisert doning når den er tom for strøm. Det er snakk om flere hundre kg forskjell. Og det er dødvekt.

Jeg minner om at målingen jeg gjorde viste at forbruket mitt konvergerte mot 0.6l/mil når tilsvarende motorisert ikke-hybrid av samme modell er oppgitt av andre til 0.68l, dette lenge etter at batteriet kom ned på minste ladning, så den var i praksis 'tom for strøm'.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Golf GTE siden oktober 2015, kjørt straks 40 000 km. Hentet nylig en favn ved med "flatt" batteri, da jeg kjørte på el til. Etter 4 mil, med en favn på slep og "flatt" batteri så det slik ut:

 

 

 

 

Da hadde jeg hovedsaklig kjørt i GTE modus med hengeren.

 

 

 

 

Er dette forbruket tur/retur (Ink batteridrift 50% av turen) eller kun en vei (kun på drivstoff)?

Eller beregnes forbruket kun utifra drivstoff-forbruk og ikke ink batteriforbruk per 100km ?

 

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt Golf GTE siden oktober 2015, kjørt straks 40 000 km. Hentet nylig en favn ved med "flatt" batteri, da jeg kjørte på el til. Etter 4 mil, med en favn på slep og "flatt" batteri så det slik ut:

 

 

 

 

Da hadde jeg hovedsaklig kjørt i GTE modus med hengeren.

 

 

 

 

Er dette forbruket tur/retur (Ink batteridrift 50% av turen) eller kun en vei (kun på drivstoff)?

Eller beregnes forbruket kun utifra drivstoff-forbruk og ikke ink batteriforbruk per 100km ?

 

 

 

Dette forbruket var med trekk av hengeren uten "strøm på batteriet".

 

Forbruket du ser der beregnes på samme grunnlag for strøm og bensin, fra siste start av kjøretøy.

Lenke til kommentar

En tur fra Gol til Jönköping(rett under 60 mil) ga meg ett forbruk på 0,61 i min 330e. Det er ikke så galt synes jeg, og vertfall en forbedring fra min forrige bil med langt mindre motor. Dette var i auto-edrive og komfort instilling(dvs ikke optimalisert for lavt forbruk) og normal kjørestil(for det meste følge trafikken og kjøre forbi sinker).

 

Nå får du ikke den jeg har med hengerfeste men når X1 kommer tror jeg nok man kan forvente både hengerfeste og bedre tall enn det jeg har.

 

Nå er jeg ikke sikker men det virker som om bmw velger fungerer som en auris når man kjører i under 120kmt og derfor har lavere forbruk enn sine rene bensinbrødre de fleste steder i Norge, selv ved tomt batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...