Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kraftig forverret senebetennelse de siste dagene


aklla

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene fått en kraftig forverring i en senebetennelse jeg har hatt over lengre tid.

Har hatt påde lege og fysioterapaut til å behandle det og armen har fungert bra og nesten smertefritt selv under trening.

 

Men de siste dagene har den nesten vært ubrukelig og hele armen verker selv om jeg ikke bruker den, dette har jeg aldri hatt problemer med før. Tidligere var det hovedsakelig under belastning eller i en periode etter hard belastning, det er det ikke nå.

 

Jeg jobber jo med IT så er relativt avhengig av å bruke den, noen som har tips til hvordan man kan i det minste stoppe denne konstante smerten/verkingen?

 

Det er over en uke til legen min har time, antagelig har det gått over innen den tid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jobber med IT selv, har derfor sett flere slite med senebetennelse.

Her har det blitt løst med alt i fra operasjon til enkel tilpasning med mer ergonomisk utstyr enn standard mus og tastatur. 

 

Virker ut som du har kontroll på dette med behandling, men har du tatt kontakt med din leder / HR ansvarlig om forebygging?

Lenke til kommentar

Har kontroll på dette med behandling ja, er lenge siden jeg var hos legen da det har vært veldig fint i månedsvis.

Har fått sånn rullemus jeg stort sett bruker, håndleddstøtte og gel-støtte til albuen, dette hjelper en del, men ikke nå.

 

Er mer ute etter en hurtig-fiks for å dempe det nå, det langsiktige og forebyggende har jeg kontroll på men det hjelper lite nå, dette er mer "akutt".

Lenke til kommentar

Kan gi det ett forsøk, det blir sikkert bedre av seg selv, men trenger en raskere løsning enn det.

3 tabletter i døgnet bør vel være greit?

 

Kan vel kombinere det med ibux uten problemer ser det ut som, og begge er jo betennelsesdempende.

Ellers har jeg bestilt individuell tilpasning av arbeidsplassen min med en ergonomi-kar, men igjen, det er ikke en hurtig-fiks.

Lenke til kommentar

Tenker egentlig mer sykemelding, det blir en del værre av jobb virker det som, og det kom antagelig av en lengre kjøretur jeg hadde, for der var dagen etter det jeg fikk problemer. Har hatt senebetennelse lenge, men langt unna slik det er nå.

Har hatt trykkbølgebehandlig før, men innbiller meg at det hjelper å ta det ned ro en stund for at det skal roe seg ned, men kvier meg for å både dra til legen og spørre om sykemelding.

 

Problemet er 2-delt, har jo ett langvarig problem og ett mer akutt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...