Gå til innhold

Oculus slipper ny teknologi som gjør VR mye mindre krevende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus...

 

TVer har jo drevet med dette i mange år allerede.

 

Forskjell mellom TV og dette er jo at bildet blir warped basert på input fra sensorene.

 

For Oculus sin del så ble vel dette laget originalt for Gear VR.

  • Liker 1
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl
Skrevet

 

De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus...

 

TVer har jo drevet med dette i mange år allerede.

 

Forskjell mellom TV og dette er jo at bildet blir warped basert på input fra sensorene.

 

For Oculus sin del så ble vel dette laget originalt for Gear VR.

Ja, Det Oculus er IKKE det samme som det Sony gjør.

 

Det er ikke bare ment for Gear VR, det er også ment for RIFT, for de som ikke har like kraftig PC.

Skrevet

 

 

De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus...

 

TVer har jo drevet med dette i mange år allerede.

Forskjell mellom TV og dette er jo at bildet blir warped basert på input fra sensorene.

 

For Oculus sin del så ble vel dette laget originalt for Gear VR.

 

Ja, Det Oculus er IKKE det samme som det Sony gjør.

 

Det er ikke bare ment for Gear VR, det er også ment for RIFT, for de som ikke har like kraftig PC.

 

Eksakt det samme? Nei selvfølgelig ikke, men tankegangen og prinsippene er like. Sony interpolerer, Oculus extrapolerer. Sistnevnte har mye høyere feilmargin, men åpenbart mindre latency. Med sensorinput ifht pixlenes motion vectors til å støtte ekstrapoleringen skal altså denne bli mye mer presis.

  • Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er.

  • Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er.

 

Den trådløse biten skal angivelig være på vei for Vive iallefall så da er det nok noen som har løst det problemet allerede.

 

https://uploadvr.com/tpcast-now-claims-vive-wireless-kit-offers/

Skrevet

Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er.

Kanskje ikke folk, men vi utskudd synes det er ganske stilig.
  • Liker 1
Skrevet

Ugh. Dette er genialt til video der artifaktene forsvinner da det sees på avstand på en skjerm, men er ekstremt skeptisk til bruk i VR. Jeg vil mye heller ha hardkjør på konkurranse på ytelse fra leverandørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...