Thoto79 Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Greit, tilbake til trådens tema som jo er presidentneket og hans daglige idiotskap. Heldigvis er det endel Amerikanere som nå tar til vettet selv om sjefen sjøl viser seg å ikke være voksen nok: #Oneless Mener du at å "ta til vettet" er lite støtte til Trump? Det har hendt med andre presidenter i USA og. Bare se på George W Bush som fikk dårlig oppslutning i starten, populariteten eksploderte etter 11/09-01, han var i ferd med å tape gjenvalget, men vant klart da Saddam Hussein ble tatt. Dårlig oppslutning i starten har ingen ting å si. Spørsmålet er hvordan ting vil utvikle seg under Trump og foreløbig er det alt for tidlig å si. Nei, med å ta til vettet så mente jeg #Oneless kampanjen. Sjekk linken over.
Vice Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Hvorfor skulle det være feil? Jeg for min del var kritisk til Donald Trump i starten, men begynner å få sans for ham! Om noen faktisk har blitt *mindre* kritisk til Donald med tiden, så sier vel det mer om dem enn om Donald. 4
Shruggie Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Nei, retten til å eie og bære våpen er en endring de innførte i grunnloven. Jeg mener de skal fjerne endringen. 1
Vice Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Så ansett trente vakter da. Det er uansett ingen dum ide med bevæpning på skolene.Kan man ikke heller bare sende alle barna til frontlinja nede i Irak? Der er det jo masse bevæpning?
Vice Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Men som Ricky Gervais skrev: Hva i all verden skal man egentlig med våpen når man har "thoughts and prayers" ??? 1
After Dark Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Hvorfor skulle det være feil? Jeg for min del var kritisk til Donald Trump i starten, men begynner å få sans for ham! Om noen faktisk har blitt *mindre* kritisk til Donald med tiden, så sier vel det mer om dem enn om Donald. Det er en ensynt kommentar fra folk som nekter å se noe fra en annen synsvinkel enn sin egen. "Ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp" som det kalles...
After Dark Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Nei, retten til å eie og bære våpen er en endring de innførte i grunnloven. Jeg mener de skal fjerne endringen. Godt at ikke du styrer USA!!!
After Dark Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Så ansett trente vakter da. Det er uansett ingen dum ide med bevæpning på skolene.Kan man ikke heller bare sende alle barna til frontlinja nede i Irak? Der er det jo masse bevæpning? Vil du sammenligne en krig med samfunnet i USA?
After Dark Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Trump advarer mot våpenfrie skoler Dagen etter at han foreslo å væpne USAs lærere, tvitret president Donald Trump at våpenfrie skoler ville være som magneter for «slemme folk». Han gjorde det klart at han mener våpenfrie skoler ikke ville være noe annet enn en magnet som tiltrekker seg kriminelle med de verste hensikter. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/02/22/195374490/trump-advarer-mot-vapenfrie-skoler
Zork Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Definitivt. Ting som ga mening i 1791 gir ikke nødvendigvis mening i dag. Å behandle flere hundre år gamle lover som en slags hellig ku som ikke kan, eller bør, endres er helt absurd. 6
Shruggie Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Nei, retten til å eie og bære våpen er en endring de innførte i grunnloven. Jeg mener de skal fjerne endringen. Godt at ikke du styrer USA!!! Fordi jeg forstår grunnloven deres bedre enn deg...? 3
Vice Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Så ansett trente vakter da. Det er uansett ingen dum ide med bevæpning på skolene.Kan man ikke heller bare sende alle barna til frontlinja nede i Irak? Der er det jo masse bevæpning? Vil du sammenligne en krig med samfunnet i USA? Om alle etterhvert skal gå rundt med hver sin AR-15 så kan det etterhvert bli vanskelig å se forskjellen. 2
Vice Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Om noen faktisk har blitt *mindre* kritisk til Donald med tiden, så sier vel det mer om dem enn om Donald. Det er en ensynt kommentar fra folk som nekter å se noe fra en annen synsvinkel enn sin egen. "Ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp" som det kalles... Selvfølgelig. Hvordan kunne jeg ta så feil. Når man finner det forkastelig å støtte opp om en figur som Donald som nærmest kronisk lyver om alt han sier, da er det selvsagt de som *ikke støtter* slike løgner og slik oppførsel som "ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp" Det er "alt-right" som plutselig har skjønt hele greia nå! Ikke vanskelig å skjønne at du "har sansen for klovnen" med den holdningen... 1
Hekk-Tor Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Mens Donald Trump lanserer konkrete forslag til strengere lover, mener den mektige våpenorganisasjonen NRA at de som snakker våpenpolitikk ikke bryr seg om barn. – Kongressen er endelig villige til å gjøre noe med denne saken. Håper jeg. Det skriver den amerikanske presidenten på Twitter etter å ha listet opp sine forslag innskjerping av våpenlovene. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/21mgPr/nra-beskylder-skoleelever-for-aa-utnytte-menneskers-sorg
Shruggie Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Hvis konkrete forslag og Twittermeldinger er det samme er jeg en SVÆRT erfaren politiker...
Hekk-Tor Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Nå vet ikke jeg hvilke kanaler han har lansert sine forslag fra. Men om budskapet er skrevet på Twitter eller CNN er vel irrelevant. «Trump ønsker seg bedre bakgrunnssjekker, med fokus på mental helse, av våpenkjøpere, forbud mot såkalte «bump stocks», som i praksis gjør et semiautomatisk våpen helautomatisk og å heve aldersgrensen for kjøp av våpen fra 18 år til 21 år.»
After Dark Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Definitivt. Ting som ga mening i 1791 gir ikke nødvendigvis mening i dag. Å behandle flere hundre år gamle lover som en slags hellig ku som ikke kan, eller bør, endres er helt absurd. Hvorfor skulle det ikke gi samme mining i dag? Eller hvorfor gav det mer mening den gang?
After Dark Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Nei, retten til å eie og bære våpen er en endring de innførte i grunnloven. Jeg mener de skal fjerne endringen. Godt at ikke du styrer USA!!! Fordi jeg forstår grunnloven deres bedre enn deg...? Hva er det du har forstått?
Shruggie Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 (endret) Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Definitivt. Ting som ga mening i 1791 gir ikke nødvendigvis mening i dag. Å behandle flere hundre år gamle lover som en slags hellig ku som ikke kan, eller bør, endres er helt absurd. Hvorfor skulle det ikke gi samme mining i dag? Eller hvorfor gav det mer mening den gang? Fordi millitæret ikke fantes. 2A var faktisk en måte å unngå å ha militæret på. Endret 22. februar 2018 av Shruggie 2
Shruggie Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Retten til å eie og bære våpen er en del av USAs grunnlov. Mener du de skal endre grunnloven? Nei, retten til å eie og bære våpen er en endring de innførte i grunnloven. Jeg mener de skal fjerne endringen. Godt at ikke du styrer USA!!! Fordi jeg forstår grunnloven deres bedre enn deg...? Hva er det du har forstått? Grunnloven. Bedre enn deg. 3
Anbefalte innlegg