Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes det blir litt feil å gi trekk for USB C. Er det noen som fortsatt leverer nye mobiler med Micro USB?

Hvis det står i minu-lista betyr det ikke at det trekkes for det. Det gjøres oppmerksom på at det brukes USB Type-C. Selv om det er bedre er det mindre utbredt, og de aller fleste andre har micro USB, så du trenger muligens adapter. Den har garantert ikke fått lavere karakter pga USB Type-C

 

"Før vi blir for entusiastiske, så vil kanskje noen påpeke at skjermen «bare» har Full HD-oppløsning, og dessuten er av den såkalte PenTile-typen. Enkelt forklart betyr dét at pikslene er fysisk lenger unna hverandre, slik at den reelle oppløsningen blir lavere enn ved enkelte andre skjermtyper."

Hvis en bare ser helt logisk på det, uten å vite noe om hva som faktisk er sant, så ser jeg ikke hvordan denne forklaringen skal stemme.

 

Du har en skjerm av en bestemt størrelse. du har 2 millioner piksler som skal legges inn der. Hvordan skal du klare å legge 2 millioner piksler lengre vekke fra hverandre? Hvis du legger 2 millioner piksler i et rutenett på en 100 mm^2 flate, så er det ingen måte å legge alle lengre vekk fra hverandre.

 

Her er bilde av Diamond Pixel PenTile og tilfeldig LCD:

 

 

Samsung_Diamond_Pixels_2.jpg

WIN_20151109_21_44_34_Pro.jpg?_ga=1.1500

 

 

 

Og her er forklaringen:

Red     366 SPPI

Green 518 SPPI
Blue    366 SPPI
 
En tilsvarende LCD skjerm som ikke er PenTile ville hatt:
Red      518 SPPI
Green  518 SPPI
Blue     518 SPPI
 
PenTile skjermer mangler altså sub-piskler, men har like mange piksler som alle andre. Pikslene ligger også akkurat like langt fra hverandre som andre skjermer, målt fra sentrum.
Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

kjøpte min på iWill.no og gav 4995.- pluss frakt. det er en meget god mobil og jeg kommer til å holde meg til OnePluss i framtiden også. 64 GB lagring er mere en nok for de fleste :) og 6 GB minne noe som gjør at den aldri blir treg.

 

Blir nok treg skal du se ;) Alle telefoner som kommer er jo super kjappe når de kommer. 6 mnd etterpå er de laggete... må reinstallere android om og om igjen. Må jo være noe i Android som gjør dette... Tenk det Samsung S5 når den kom. Sykt kjapp og alle skrøt av hvor rask og smooooooth den var. Så fikk den EN android høyere (som egentlig burde være kjappere) og den ble så laggete og jævlig at man ville bare kaste den. Bare et eksempel

Har en LG Optimus X2 fra 2011, oppgradert Android en gang med Cyanogenmod. Fremdeles responsiv og rask.

Selvfølgelig vil en gammel telefon bli treg med nye og mer krevende applikasjoner, også om operativsystem skal kjøre div i bakgrunnen, men du kan knapt forvente noe annet...

den gamle LG hadde vel bare 500MB ram også etter det jeg husker :) og en svak prosseor

Første mobilen med tokjerners prosessor. Skikkelig råtass mot dagens utgaver dette her... Trenger du 3gb ram på mobilen, hvis du ikke kjører mange og/eller krevende programmer?

Lenke til kommentar
For å utdype min enkeltsetning lenger oppe, synes jeg karakteren er urettferdig, sammenlignet med andre mobiltelefoner på markedet som dere har testet. Jeg har hittil i år prøvd HTC 10, Galaxy S7, S7 Edge, LG G5, LG V20, iPhone 7, Xperia X Performance, Huawei P9, og mener denne telefonen stikker av som en klar vinner. Den er rett og slett den mest komplette telefonen i 2016, og er en av de beste telefonenhetene jeg noensinne har prøvd. Punktum. Den eneste telefonen som jeg lenge så på som en mulig utfordrer til OP3 var Pixel XL. Men når utseende var gørrkjedelig, skjermareal katastrofal, batteritid middelmådig, og prislapp på nivå med iPhone, var OP3 fortsatt det beste alternativet.

 

Og det at denne telefonen koster 3700,- (bare å bestille til en postboks i Strømstad i Sverige, og hente ut), gjorde valget enklere. Denne prisen alene burde ha vært nok til at Tek.no ga den toppkarakter, mener jeg. IWills pris på 5400,- er kunstig,  og fungerer som ingen representasjon for den faktiske kostnaden/verdien. At den nesten utelukkende selges direkte fra OnePlus egen nettside er tross alt en av hovedgrunnene til at de får solgt den så billig.

 

La oss først se på klagemålene dere har kommet med:

 

Hurtiglading: beklager, men det kan rett og slett ikke klages på Dash Charge, da dette er et tillegg -- og burde ærlig talt ha vært en standard på markedet, mtp. hvor fort batteriet degraderer på mobiltelefoner nå til dags. Det er ikke uten grunn at Dash Charge er den mest populære funksjonen hos de som kjøpte telefonen. Den er proprietær fordi teknologien er i selve strømforsyningen. Om man ikke tar den i bruk, og i stedet har en annen Type-C lader/kabel, kan man fortsatt nyte Qualcomms Quick Charge 3.0. 

 

Minnekort: mangel på minnekort er bagatellisering. Ikke fordi SD-kort ikke er viktig (dog lite tiltrekkende inntil UFS-kortene kommer på markedet, da dagens hastigheter på SD-kort er altfor lave), men når telefonen allerede kommer med 64GB intern lagring, er det få mennesker som vil føle at de har plassmangel. Jeg har selv lastet ned alle Spotify-spillelistene med til sammen 2000 sanger, 6-7 mellomstore spill og 25 andre applikasjoner, en hel sesong av en animasjonsserie i HD-kvalitet på telefonen, tatt drøssevis av bilder, og har enda 20GB igjen til overs.

 

Lav Lyd: enig. Men dette er standard for alle SD820-telefoner der ute, med unntak av HTC 10 og LG V20. Selv har jeg som semi-audiofil mer problemer med lydkvalitet, da volum aldri har vært en hindringer med Fidelio X2 eller Fiio EX1.

 

To ting som dere kunne ha trukket telefonen for, men av en eller annen grunn ikke gjorde, er mangel på norsk garanti (med unntak av kjøp gjennom IWill) og like trege Android-oppdateringer som andre OEM. Utover det føler jeg telefonen fortjener toppkarakter rett og slett fordi den kommer med ingen/få kompromisser til en påfallende lav pris:

 

Utseende er skjønt og enkelt; de har ganske tydelig tatt inspirasjon fra HTCs M7 og M8 her. Telefonen er rimelig tynn, og aluminiumet formes sømløst og elegant i 2D-glasset. Skjermareal framme på telefonen er upåklagelig, og gjør at telefonen føles liten og hendig til en 5.5» å være. Selv i form av tilbehør har OP fortsatt deres lekre designtankegang. De offisielle dekslene er forbausende vakre, og er deksler som man faktisk liker å kle en telefon i.

 

Telefonens spesifikasjoner er alle på toppsjiktet: 6GB RAM, SD820, 64GB UFS 2.0-lagring, god batteritid, raskeste og beste fingeravtrykkleser på markedet og ikke minst et rimelig godt kamera. I tillegg er det verdt å merke seg at telefonen gir den beste ytelsen for SD820-telefoner på markedet, spesielt når den utsettes for høy belastning over tid. ArsTechnica strevde med å få telefonen til å throttle, i motsetning til andre telefoner med den samme prosessoren.

 

Det beste er likevel telefonens programvare, som er så nærme stock Android du kommer, utenom Pixel/Nexus. Den er lynrask og kjapp i bruk, uten noen form for tregheter, frame drops, lugging og lignende. Selv etter 5 måneders bruk ser jeg ikke tegn til den minste sløvhet; det er soliditet på sitt beste. Iderikdommen i programvaren vises tydelig i funksjoner som double tap to wake (første AMOLED-telefon jeg har sett gjøre dette), gestures for å åpne kamera og lommelykt, tilpasning av varsellys, frontknapper og mye mer. Man har også en mekanisk varselknapp på siden, som kan tilpasses hvordan man vil.

 

Nærmest alt med denne telefonen føles fullkomment. Programvare, maskinvare, generell utseende, funksjoner, tilbehør, osv. Dette i tillegg til alle oppdateringene siden juni (kameraet, som var bra nok fra lanseringsdato, har blitt stadig bedre for hver oppdatering,) og hyppigheten av dem, har overbevist meg om at OnePlus kjenner smarttelefonbrukere mye bedre enn andre OEM. De har utviklet en av de mest fullkomne enhetene jeg har hatt i mitt eie. En følelse som deles av samtlige bekjente som har prøvd telefonen min og gått ut og kjøpt en for seg selv.

Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpte min OnePlus 3 første uka den kom ut for salg, hentet den i Svergie for 90kr. Så totalpris ble vel rundt 3600. Beste kjøpet jeg har gjort! Jeg bestilte også dbrand skin i samme slengen, så nå ser telfon tøff ut! Bestilte også sånn pocket deksel på ebay, som jeg bruker når jeg er på jobb. Jeg har sluttet å lade om natten, litt på kvelden og litt på morgen. Om jeg ikke får 100% på morgen, er det ikke noe problem å holde ut en dag uten å lade.. Den er dessverre litt for laggete på snapchat ? bedre en min forgie nexus 5 men ikke like bra som galaxy s6.. Hadde snapchat funket like bra på android som det gjør på iOS ?..

Med 64GB lagringsplass er det ikke noe problem å ha alle spillelistene på spotify offline.

Jeg håper at det ikke det tar alt for lang tid før oxygen os komme med android 7, er vant med nexus.. ?

Lenke til kommentar

Redaksjon:

 

Hvordan kan USB-C være et minus? Det er jo bare et pluss, da den er mye bedre enn Micro-USB - og ikke minst en ny kommende standard.

 

Og dere tester produktet - telefonen. At den kanskje ikke finnes på alle norske nettbutikker gjør ikke telefonen noe dårligere. 

Dette burde heller ikke være noe minus, eller iallefall ikke telle på score.

 

Utenom det, synes jeg fortsatt at den blir litt for dyr når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Utenom det, synes jeg fortsatt at den blir litt for dyr når alt kommer til alt.

 

1. Den koster 3500-3700,-.

 

2. Den kunstige "norske" prisen tatt i betraktning koster den 5500,-. Selv da er den priset på samme nivå som andre telefoner med de samme spesifikasjonene. OP3 er en flaggskiptelefon på alle aspekter; maskinvare, programvare, design, funksjoner, osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

kjøpte min på iWill.no og gav 4995.- pluss frakt. det er en meget god mobil og jeg kommer til å holde meg til OnePluss i framtiden også. 64 GB lagring er mere en nok for de fleste :) og 6 GB minne noe som gjør at den aldri blir treg.

 

Blir nok treg skal du se ;) Alle telefoner som kommer er jo super kjappe når de kommer. 6 mnd etterpå er de laggete... må reinstallere android om og om igjen. Må jo være noe i Android som gjør dette... Tenk det Samsung S5 når den kom. Sykt kjapp og alle skrøt av hvor rask og smooooooth den var. Så fikk den EN android høyere (som egentlig burde være kjappere) og den ble så laggete og jævlig at man ville bare kaste den. Bare et eksempel

Jeg har hatt min OP3 i over et halvt år. Den er like kjapp nå som da jeg fikk den, til tross for (alt for) mange apper og svært mye bruk.

Super telefon til super pris. Jeg fikk den levert til Danmark, så slapp unna med ca 3300 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan sies at Oneplus 3 er en "Kinamobil med full 4G-støtte på 800 MHz" når iwill.no skriver at telefonen kun støtter LTE-bånd 1, 3 og 7 og ikke bånd 20 som er 800MHz. På oneplus.net står det at Europatelefonen skal støtte bånd 20, men det er jo ikke greit å vite hvem en skal stole på.

 

Forsøvrig er jeg nysgjerrig på muligheten for å bestille Oneplus 3 fra Dealextreme. Er det noen som har noen tanker ang. dette? Vet at mange har et elsk/hat-forhold til denne siden, men for min del er jeg mest opptatt at det blir den riktige telefonen jeg bestiller.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan sies at Oneplus 3 er en "Kinamobil med full 4G-støtte på 800 MHz" når iwill.no skriver at telefonen kun støtter LTE-bånd 1, 3 og 7 og ikke bånd 20 som er 800MHz. På oneplus.net står det at Europatelefonen skal støtte bånd 20, men det er jo ikke greit å vite hvem en skal stole på.

 

Forsøvrig er jeg nysgjerrig på muligheten for å bestille Oneplus 3 fra Dealextreme. Er det noen som har noen tanker ang. dette? Vet at mange har et elsk/hat-forhold til denne siden, men for min del er jeg mest opptatt at det blir den riktige telefonen jeg bestiller.

 

Jeg har gode erfaringer med dx.com

Bestiller litt av og til, og hvis produktet er ratet 4 og 5 så har jeg alltid fått det jeg skal ha. Men lang frakt er det...

Tror kanskje jeg ville lagt med melding til selger eller i det minste spurt annonnsøren..

Endret av Tomandjak
Lenke til kommentar

For å utdype min enkeltsetning lenger oppe, synes jeg karakteren er urettferdig, sammenlignet med andre mobiltelefoner på markedet som dere har testet. Jeg har hittil i år prøvd HTC 10, Galaxy S7, S7 Edge, LG G5, LG V20, iPhone 7, Xperia X Performance, Huawei P9, og mener denne telefonen stikker av som en klar vinner. Den er rett og slett den mest komplette telefonen i 2016, og er en av de beste telefonenhetene jeg noensinne har prøvd. Punktum. Den eneste telefonen som jeg lenge så på som en mulig utfordrer til OP3 var Pixel XL. Men når utseende var gørrkjedelig, skjermareal katastrofal, batteritid middelmådig, og prislapp på nivå med iPhone, var OP3 fortsatt det beste alternativet.

 

Og det at denne telefonen koster 3700,- (bare å bestille til en postboks i Strømstad i Sverige, og hente ut), gjorde valget enklere. Denne prisen alene burde ha vært nok til at Tek.no ga den toppkarakter, mener jeg. IWills pris på 5400,- er kunstig og sleipt (de importerer utvilsomt telefonen fra Sverige, de og), og fungerer som ingen representasjon for den faktiske kostnaden/verdien. At den nesten utelukkende selges direkte fra OnePlus egen nettside er tross alt en av hovedgrunnene til at de får solgt den så billig.

 

La oss først se på klagemålene dere har kommet med:

 

Hurtiglading: beklager, men det kan rett og slett ikke klages på Dash Charge, da dette er en tillegg (og en fantastisk en), og burde ærlig talt ha vært en standard på markedet, mtp. hvor fort batteriet degraderer på mobiltelefoner nå til dags. Det er ikke uten grunn at Dash Charge er den mest populære funksjonen hos de som kjøpte telefonen. Dener proprietær fordi teknologien er i selve strømforsyningen. Om man ikke tar den i bruk, og i stedet har en annen Type-C lader/kabel, kan man fortsatt nyte Qualcomms Quick Charge 3.0. 

 

Minnekort: mangel på minnekort er bagatellisering. Ikke fordi SD-kort ikke er viktig (dog lite tiltrekkende inntil UFS-kortene kommer på markedet, da dagens hastigheter på SD-kort er altfor lave), men når telefonen allerede kommer med 64GB intern lagring, er det få mennesker som vil føle at de har plassmangel. Jeg har selv lastet ned alle Spotify-spillelistene med til sammen 2000 sanger, 6-7 mellomstore spill og 25 andre applikasjoner, en hel sesong av en animasjonsserie i HD-kvalitet på telefonen, tatt drøssevis av bilder, og har enda 20GB igjen til overs.

 

Lav Lyd: enig. Men dette er standard for alle SD820-telefoner der ute, med unntak av HTC 10 og LG V20. Selv har jeg som semi-audiofil mer problemer med lydkvalitet, da volum aldri har vært en hindringer med Fidelio X2 eller Fiio EX1.

 

To ting som dere kunne ha trukket telefonen for, men av en eller annen grunn ikke gjorde, er mangel på norsk garanti (med unntak av kjøp gjennom IWill) og like trege Android-oppdateringer som andre OEM. Utover det føler jeg telefonen fortjener toppkarakter rett og slett fordi den kommer med ingen/få kompromisser til en påfallende lav pris:

 

Utseende er skjønt og enkelt; de har ganske tydelig tatt inspirasjon fra HTCs M7 og M8 her. Telefonen er rimelig tynn, og aluminiumet formes sømløst og elegant i 2D-glasset. Skjermareal framme på telefonen er upåklagelig, og gjør at telefonen føles liten og hendig til en 5.5» å være. Selv i form av tilbehør har OP fortsatt deres lekre designtankegang. De offisielle dekslene er forbausende vakre, og er noen av de få dekslene som jeg faktisk liker å kle en telefon i – en sjeldenhet for min del.

 

Telefonens spesifikasjoner er alle på toppsjiktet: 6GB RAM, SD820, 64GB UFS 2.0-lagring, god batteritid, raskeste og beste fingeravtrykkleser på markedet og ikke minst et rimelig godt kamera. I tillegg er det verdt å merke seg at telefonen gir den beste ytelsen for SD820-telefoner på markedet, spesielt når den utsettes for høy belastning over tid. ArsTechnica strevde med å få telefonen til å throttle, i motsetning til andre telefoner med den samme prosessoren.

 

Det beste er likevel telefonens programvare, som er så nærme stock Android du kommer, utenom Pixel/Nexus. Den er lynrask og kjapp i bruk, uten noen form for tregheter, frame drops, lugging og liegnende. Selv etter 5 måneders bruk ser jeg ikke tegn til den minste sløvhet; det er soliditet på sitt beste. Iderikdommen i programvaren vises tydelig i funksjoner som double tap to wake (første AMOLED-telefon jeg har sett gjøre dette), gestures for å åpne kamera og lommelykt, tilpasning av varsellys, frontknapper og mye mer. Man har også en mekanisk varselknapp på siden, som ved en enkel applikasjon fra Play Store kan tilpasses uansett hvordan man vil.

 

Nærmest alt med denne telefonen føles fullkomment. Programvare, maskinvare, generell utseende, funksjoner, tilbehør, osv. Dette i tillegg til alle oppdateringene siden juni (kameraet, som var bra nok fra lanseringsdato, har blitt stadig bedre for hver oppdatering,) og hyppigheten av dem, har overbevist meg om at OnePlus kjenner smarttelefonbrukere mye bedre enn andre OEM. De har utviklet en av de mest fullkomne enhetene jeg har hatt i mitt eie. En følelse som deles av samtlige bekjente som har prøvd telefonen min og gått ut og kjøpt en for seg selv.

 

Kunne ikke sakt det bedre selv. lurer du på å kjøpe ny mobil så prøv ut OnePlus 3 du vil ikke angre på det :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan/hvor få tak i nå?

Selv produsentens hjemmeside er utsolgt :(

Den blir utsolgt veldig ofte, da salgstallene har fullstendig overgått forventningene deres (mener å ha lest at dette er den mest populære telefonen i Finland, som er en bragd i seg selv). Bare vær tålmodig og sjekk hjemmesiden deres ofte, så vil den nok komme ut for salg igjen ganske snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Carl Pei innrømmet nylig at det ganske snart vil komme en OnePlus 3T.  3T vil være en liten oppgradering, der det ryktes om forbedringer i batteritid, kamera og skjerm (1440p?). Han har også avvist påstandene om at den kanskje kommer med LCD-skjerm. Det kan hende at de lar OP3 være utsolgt til 3T kommer. I uansett tilfelle anbefales det at du smører deg med litt mer tålmodighet, ronnyraet.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan sies at Oneplus 3 er en "Kinamobil med full 4G-støtte på 800 MHz" når iwill.no skriver at telefonen kun støtter LTE-bånd 1, 3 og 7 og ikke bånd 20 som er 800MHz. På oneplus.net står det at Europatelefonen skal støtte bånd 20, men det er jo ikke greit å vite hvem en skal stole på.

 

Forsøvrig er jeg nysgjerrig på muligheten for å bestille Oneplus 3 fra Dealextreme. Er det noen som har noen tanker ang. dette? Vet at mange har et elsk/hat-forhold til denne siden, men for min del er jeg mest opptatt at det blir den riktige telefonen jeg bestiller.

 

Bare husk at hvis du kjøper den på DealExtreme eller på Ebay, så vil du motta en "kinesisk" modell og ikke den "europeiske". 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...